pjotr1967 Geplaatst Januari 15, 2009 Bijdragen: 3 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/28/08 Status: Offline Actief: Januari 18, 2014 Delen Geplaatst Januari 15, 2009 Ik ben een tijdje aan het downloaden van nieuwsgroepen. Om een dvd met weinig kwaliteitsverlies op een 4.7 Gb dvd te zetten werd mij dvd rebuilder geadviseerd. De installatie mislukte echter een aantal keren. Ik kreeg tijdens de installatie diverse virusmeldingen van NOD32. Sinds die tijd worden er verspreid over de harde schijf kleine RAR bestanden neergezet. Bestaande RAR archieven blijken niet meer compleet te zijn. Hoewel Quickpar van elke rar-bestand van een archief aangeeft dat er blocks missen zijn de archieven (in dit geval films gedownload in rar bestanden) gewoon uit te pakken, de iso bestanden gewoon om te zetten in dvd bestanden die ook af te spelen zijn. Er werden nogal wat gevaarlijke virussen gevonden. Om deze te verwijderen heb ik spyware doctor gekocht en alles verwijderd. Na een tip heb ik gisteren ook Malwarebytes' Anti-Malware gedraaid. Deze vond nog 2 extra meldingen. De meeste meldingen hadden te maken met svhost.exe niet te verwarren met svchost.exe. Svhost.exe heb ik nadien niet weer terug gezien bij de processen. Ik heb gisteren eerst gescand met spyware doctor. Ik heb vanmorgen nog weer gezocht op nieuwe gost rar bestanden. Er waren geen nieuwe bijgekomen. Wel waren er een groot aantal waarvan de "datum gewijzigd" veranderd was. Als ik me niet vergis zijn de bestanden iets groter geworden. Bijgaand een bijlage van één van de rar-bestanden. Misschien kan iemand hier wijs uit worden. Er zijn gisteravond en vannacht ca 12.000 nieuwe rar bestanden verspreid op de hd geplaatst. Ik zag ze op een gegeven moment gewoon in een map verschijnen. Kan Winrar of SABnzbd waarmee ik download door een virus aangepast zijn. Ik krijg een beetje het idee dat deze progs verantwoordelijk zijn voor het genereren van de rar bestanden. Bijgevoegd een afdruk van taakbeheer ten tijde van het ontstaan van de rar-bestanden. Ik had gisteravond winrar verwijderd maar dit had geen resultaat. Vanmorgen heb ik de nieuwste versie van SABnzbd geïnstalleerd. Bijgaand ook een aantal logs met virusmeldingen. Ik heb de ghost RAR bestanden inmiddels verwijderd. Malwarebytes vind geen bedreigingen meer. Heb het uitpakken van rar bestanden door SABnzbd eerst uitgeschakeld. Het lijkt erop dat het aanmaken van de gost-rarbestanden begint op het moment dat er met SABnzbd of met Winrar een rar archief wordt uitgepakt. De laatste 2x dat ik een archief uitpakte begon binnen 2 minuten het aanmaken van de ghost rar bestanden. Het aanmaken van ghost rar bestanden ging echter na gereed komen van winrar nog wel een tijdje door. Wie heeft een suggestie om hier vanaf te komen? [verwijderd door de beheerder] Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 3
Oud-beheerder Duken Geplaatst Januari 15, 2009 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 20 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Januari 15, 2009 Zo, wat een verhaal. Maar wel mooie logs erbij. Het lijkt erop dat er nog iets spookt op je PC. Download eens Kaspersky Anti-Virus http://www.duken.nl/component/option,com_docman/task,doc_details/gid,73/Itemid,69/ Gebruiksvriendelijke antivirus bescherming voor uw PC. Kaspersky® Anti-Virus 7.0 combineert traditionele antivirus beschermingsmethodes met de nieuwste proactieve technologieën. Het biedt een solide en betrouwbare bescherming tegen virussen, spyware, trojans, internetwormen, rootkits en overige malware. 30 dagen trial versie. Laat even je gehele PC scannen. Kijken of je dan iets vreemds tegenkomt. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
pjotr1967 Geplaatst Januari 16, 2009 Bijdragen: 3 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/28/08 Status: Offline Actief: Januari 18, 2014 Auteur Delen Geplaatst Januari 16, 2009 Hallo, Ik heb Kaspersky geïnstalleerd hoewel ik daar eerst spyware doctor voor moest verwijderen. Updaten werkt niet en SABnzbd werkte ook niet meer. Daarom eerst weer eraf gegooid. De Ghost-rar bestanden verschijnen alleen als ik via winrar uitpak. Na gereed komen vh uitpakken ontstaan er nog ca 25 min ghost bestanden (ca 800 stuks). Daarna stopt het. Gr Pjotr1967 Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 3
Oud-beheerder Duken Geplaatst Januari 16, 2009 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 20 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Januari 16, 2009 Ai, probleem is erg lastig dus. Ik ben bang dat wij hem hier niet voor je kunnen verhelpen tenzij 1 van de collega's nog ideeen heeft? Ik raad je aan even te kijken bij nuncia.eu. hier kunnen log uitlezen van je PC als je deze opstuurt. Nuncia heeft meer verstand van diepere spyware problemen. http://www.nucia.eu/forum/forumdisplay.php?s=8fbf5134161624a31131bf00fd312965&f=38 Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
pjotr1967 Geplaatst Januari 19, 2009 Bijdragen: 3 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/28/08 Status: Offline Actief: Januari 18, 2014 Auteur Delen Geplaatst Januari 19, 2009 Ik ben erachter wat het probleem is. Quickpar is de boosdoener. Zodra winrar of SABnzbd rar bestanden uitpakt begint quickpar de ghost rar bestanden aan te maken. Ik heb quickpar verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Probleem verholpen. Bedankt en tot ziens. Greetings Pjotr1967 Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 3
Oud-beheerder Duken Geplaatst Januari 20, 2009 Bijdragen: 26218 Waardering: 2933 Prestatiepunten: 25041 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: 20 uur geleden Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst Januari 20, 2009 Super, bedankt voor het melden van de oplossing :slot: Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie