Spring naar bijdragen

kwaliteit slechter

photoshopgebruiker

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Hallo iedereen,

Van een afbeelding wil ik alleen het kapsel eruit knippen en wil dit kapsel op een nieuwe afbeelding plakken. Ik ben redelijk nieuw op het gebied van Photoshop. Het kapsel heb ik eruit gehaald m.b.v. filter --> extract. Je krijgt nu alleen het kaspel te zien op een transparante achtergrond.

Daarna heb ik het kapsel met de lasso tool eruit geknipt en geplakt op de nieuwe afbeelding.

Maar het probleem is dat de kwaliteit van het haar (na het eruit knippen met lasso tool) slechter is geworden. Voor het bewerken van het kapsel, zag je de verrschillende haartjes goed. Na het bewerken lijkt het kaspel een 'doffe vlakte'. Kortom de kwaliteit van de afbeelding is enorm achteruit gegaan na het bewerken. Hoe behoud ik de kwaliteit bij het eruit knippen van een kapsel?

Alvast bedankt voor jullie hulp en de beste wensen voor 2009  :wink: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

• Bijdragen:  295
  • Actief:  

Er kunnen meerdere redenen zijn. Sla jij dat haar bestand op?? met welke extensie dan?

En, Wat is het verschil in resolutie in de foto's. Want dat haar kan je niet veel vergroten.

En wat heeeel misschien helpt, maar waar ik geen vertrouwen in heb. Doe eens een paar keer op die haren Filter->Sharpen->Sharpen. Dat werkt soms om van die vlekken weg te werken ;).

Roep maar of het lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Bijdragen:  5247
  • Waardering:   249
  • Actief:  

Als je het hebt opgeslagen als .JPG gaat de kwaliteit idd. slechter worden! Als je hem opslaat zoals PhotoSHop zegt (denk png) Dan behoud je de kwaliteit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 249
  • 5.2k

• Bijdragen:  295
  • Actief:  

Als je het hebt opgeslagen als .JPG gaat de kwaliteit idd. slechter worden! Als je hem opslaat zoals PhotoSHop zegt (denk png) Dan behoud je de kwaliteit!

Ben jij mal!!,

Je gaat toch niet als png opslaan. dan kan je nog beter als .jpg opslaan. ALS je hem opslaat doe hem dan als .psd (PhotoShopDocument).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...