Gast Play_Gangsta Geplaatst December 9, 2008 Delen Geplaatst December 9, 2008 Wat is overclocken? Alvast bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Oud-beheerder Duken Geplaatst December 9, 2008 Bijdragen: 26218 Waardering: 2934 Prestatiepunten: 25046 Dagen gewonnen: 265 Lid sinds: 12/17/11 Status: Offline Actief: Februari 6 Was actief op: Windows Oud-beheerder Delen Geplaatst December 9, 2008 Overklokken... voor de één is het een sport, voor de ander is het een manier om de prestaties van de PC zo hoog mogelijk te krijgen. Overklokken is in feite niets meer en niets minder dan hardware componenten op een hogere snelheid laten werken dan oorspronkelijk door de fabrikant bedoeld. Afhankelijk van het product dat je wil overklokken zijn er verschillende trucs om dat te bewerkstelligen. Een onderwerp dat onlosmakelijk met overklokken is verbonden is koeling: electronische componenten hebben de eigenschap om warmer te worden naar mate ze op hogere snelheid hun werk kunnen doen. Alleen door processors of videokaarten zo goed mogelijk te koelen, weten die-hard overklokkers de meest onvoorstelbare prestaties uit het computer te persen. Gelukkig hoef je je niet meteen te verdiepen in de wereld van waterkoeling of (nog extremer) vloeibare stikstof: juist omdat fabrikanten altijd een flinke marge houden in de snelheid waarop chips standaard hun werk doen, kun je in de regel zelfs met standaard koeling al een flinke prestatiewinst bewerkstelligen. Tutorial op: http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnY2pvZGaa/Core_2_Duo_overklok_tutorial/ Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 2.9k 26.2k 265
Farid. Geplaatst December 9, 2008 Bijdragen: 5247 Waardering: 249 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 08/27/07 Status: Offline Actief: Februari 24, 2016 Delen Geplaatst December 9, 2008 Oooow! maar waarom koop je dan in 1 keer dan geed betere pc :-[ Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 249 5.2k
DutchFighter Geplaatst December 9, 2008 Bijdragen: 378 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/13/06 Status: Offline Actief: November 27, 2012 Delen Geplaatst December 9, 2008 omdat wanneer jij bijvoorbeeld een vette game net niet kan trekken je klein beetje je processor of videokaart kan overclocken (dus sneller laten lopen) zodat je toch die game kan spelen. en dat is dus een stuk goedkoper dan een hele nieuwe pc of videokaart misschien kost het je nog wat bijvoorbeeld een coolertje maar dat kost niet zoveel. zelf doe ik er niet zoveel mee want je verspilt wel je garantie (volgens mij was/is het bij 1 videokaart merk niet zo EVGA weet niet meer cker) en ook hou ik niet zo van trial en error telkens weer je pc opnieuw opstarten met een hogere clock O0 en dan weer benchmarks draaien en stress tests niet echt mijn ding vindt het wel intressant om er over te lezen O0 owja ook ff een vraagje hoe hete dat andere ook alweer dat net zo extreem was als Stikstof iets met phase nog wat kan iemand uitleggen hoe dat ook alweer werkt? :peace: Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 378
Tom Geplaatst December 9, 2008 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst December 9, 2008 Net zo extreem als stikstof? Dat is met stikstof, alleen wordt het LN2 genoemd (Liquid N2), omdat dat de Engelse term is. Dan heb je een metalen 'dispencer', je pakt stikstof en gooit het in die dispencer, zodat het op je CPU komt te liggen en de warmte van de CPU in de stikstof wordt opgenomen, dus gewoon warmtetransportatie. Of heb je het over watercooling? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Gast Play_Gangsta Geplaatst December 9, 2008 Delen Geplaatst December 9, 2008 Net zo extreem als stikstof? Dat is met stikstof, alleen wordt het LN2 genoemd (Liquid N2), omdat dat de Engelse term is. Dan heb je een metalen 'dispencer', je pakt stikstof en gooit het in die dispencer, zodat het op je CPU komt te liggen en de warmte van de CPU in de stikstof wordt opgenomen, dus gewoon warmtetransportatie. Of heb je het over watercooling? hey Tom, heb je het over DukeN? Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 0
Tom Geplaatst December 9, 2008 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst December 9, 2008 Nee. owja ook ff een vraagje hoe hete dat andere ook alweer dat net zo extreem was als Stikstof iets met phase nog wat kan iemand uitleggen hoe dat ook alweer werkt? :peace: Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
DutchFighter Geplaatst December 9, 2008 Bijdragen: 378 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/13/06 Status: Offline Actief: November 27, 2012 Delen Geplaatst December 9, 2008 nee mijn vraag was dus over phase-change Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 378
Tom Geplaatst December 9, 2008 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst December 9, 2008 Ow, daar heb ik overheen gelezen, ik zie het nu staan. Ik weet er het fijne niet van, alleen dat je vaste voortstuwing langs bepaalde, koelgevoelige, componenten hebt, het vloeibaar wordt bij componenten die niet veel koeling nodig hebben en vloeibaar/gasvormig is in de compressor. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie