Spring naar bijdragen

Filosofie

sanpower

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Te triest voor woorden dit..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3
  • Reacties 48
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

:o had dit eerder gelezen maar dat die mafkees ook nog 36x de zelfde uitbreiding koopt stond er toen niet bij, dan heb je toch geen leven 1500$ voor 1 spel  :o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

Wel gruwelijke game hoek  8) Maar dat die zoveel geld uitgeeft, is wel schokkend..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Actief:  

Om weer even te verder te gaan met het onderwerp: oerknal.

Toevallig weet ik hier 't een en 't ander van.

Er word INDERDAAD proefen gedaan om zon knal natebootsen.

Hoe werkt dat dan??

Om dat even boers uitteleggen. Een atoom bestaat uit Een kern met daaromheen Elektronen. Deze elektronen ''wolk'' beweegt vrij om het atoom heen.

Atom.png

Hier is een kern (kern bestaat uit 2 delen, protonen en neutronen, Rood en Groen) met daaromheen een elektronen ''wolk'' in dit geval maar 2 elektronen.

Als je nou een stel atomen HEEEL snel gaat laten bewegen, echt HEEL snel. En je laat ze op een gegeven moment tegen elkaar botsen, KNALLEN de elektronen naar buiten, en de kernen tegen elkaar.

Omdat nu de aantrekkingskracht van de kern en de elektronen minder is omdat ze zo ver zijn weggeknalt blijft de kern inelkaar zitten.

Voorbeeld: De aarde!!! , Wij hebben een mooie kern, met OZONLAAG!, en die ozonlaag blijft daar mooi zitten door de aantrekkingskracht van onze aarde  ;)

Maarja, hoe is dan het eerste leven ontstaan?

Dat is nog niet zeker, (ook, het verhaal hierboven weten ze over de aarde ook nog niet 100% maar ze hebben al zoveel bewijs dat je het wel voor waar kan aannemen.)

Maar het eerste leven is hoogstwaarschijnlijk onstaan door,, Jaja: Onweer!. Door dikke bliksem ontstaat LEVEN! :o

Er is hier een test mee gedaan, een hooggeleerde malloot heeft een kleine atmosfeer gebouwt, en die is vervolgens erg onstabiel geworden, (net als de aarde toen het net ontstont, Kan je misschien voorstellen als het knoeiershard tegen elkaar is geknalt, dat het even moet wennen, en dat er nog wel gaten in zitten.) En toen onstont er: ONWEER!. Er vormde in het water: Aminozuren.

Wat zijn dan Aminozuren?? nou heel simpel eigenlijk: De basis van al het leven. (nadruk op leven) Want koolstof bestaat niet uit aminozuren, maar dat leeft ook niet ;)

En dan komt evolutie aan bod, Aminozuur word Klompje aminozuren -> 1 cellig wezen -> meerder cellig -> beetje groter -> iets wat al op een organisme gaat lijken -> enzovoort. Op een gegevenmoment kwamen ze het water uit, het land op. En dan kennen de meesten het verhaal wel.

Hoe kan je dat dan nagaan?? heel simpel : Graven in de aarde.

Er zijn millioenen lagen aarde, en iedere laag heeft weer een (waarschijnlijk oudere, hoeft niet i.v.m. Aardbevingen enzo) ander informatie over wat er toen leefde.

Maar nu zien we evolutie natuurlijk nog, maar dan in een kleine tijdsperiode. Kijk maar naar: Kikkers. Dat zijn gewoon visjes als ze geboren worden hoor. Kijk maar naar: Vlinders. Dat zijn eerst mooie rupsjes.

En om dan een einde aan dit godsganse lange verhaal te maken.

Ik denk dat Niets ook niet bestaat, hier heb ik geen bewijzen voor.

Maar wat denk je van de ruimte, hoezo daar is niets??

Het is oneindig, dat betekent niet dat het niets is. En wij bestaan uit niets?? absoluut niet. Niets is Niets.. gewoon helemaal leeg, dan kunnen wij hier niet zijn. Alles uit niets, is niets. Net als Alles maal 0 is 0. maar ga je dingen keer 0.0000000000000000000000000000000000000000000000000000001 doen krijg je na veel zwoegen echt wel dingen, zoals de mens ;)

Goh wat vind ik DIT een leuk topic ;D

Ik hoop dat IEMAND dit leest  :P

Ik ga naar bed, Later,

Jon

Edit: heb nog even 2 plaatjes toegevoegt, Dit hieronder is de Deeltjesversneller. Daarmee proberen ze de oerknal mee natebootsen.

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat een verhaal! heerlijk!

Even over die WOW dude... wat een figuur. Die heeft vast geen vriendin  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Bijdragen:  4943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

Wat een verhaal! heerlijk!

Even over die WOW dude... wat een figuur. Die heeft vast geen vriendin  ;)

ik ook niet en ik speel geen WOW :o

maar serieus die gast, hoe komt hij aan al dat geld? En over die oerknal, ik heb het gelezen maar het meeste wist ik al... Had een keer op national geographic ofzo gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Bijdragen:  378
  • Actief:  

hehe jon dit doet me denken aan de biologie les en ja je verhaal klopt ook nog is :P O0 hehe wel lachen dat je het helemaal getypt heb. maar laat ik er ook maar is een leuke erin gooien, ;) wat is de zin van het leven, dus hiermee bedoel ik waarom bestaan wij hebben we een reden dat we bestaan. en zoals al eerder is gezegt zijn wij de enigste levens in het heelal. heheh lekker brain crackers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Actief:  

Het "doorgeven van het leven"? Aka voortplanting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

de zin van het leven, ik zie het nut niet maar toch wil ik leven! er is dus wel een zin...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Bijdragen:  948
  • Actief:  

Ik zou zo het nut er ook niet in zien, maar het is niet zo dat ik dood wil ofzo :P

Dan moet ik allemaal mensen gaan missen, mij niet dood gezien  :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 948

• Bijdragen:  7
  • Actief:  Nooit

Omdat nu de aantrekkingskracht van de kern en de elektronen minder is omdat ze zo ver zijn weggeknalt blijft de kern inelkaar zitten.

De bedoeling van deze deeltjesversneller is om juist niet atomen samen te fuseren. Het kan vast wel maar daar heb je nog niet zo'n grote voor nodig.

Het principe is simpel leg ik dan meteen ook uit, je ioniseert waterstof waardoor je een proton overhoud.(waterstof is een proton met 1 elektron erom heen). Dit proton is positief, hierdoor is het met magneten te versnellen. Met een aantal tussenversnellers wordt de uiteindelijke snelheid van het proton iets van 99,9999% van de lichtsnelheid. De deeltjesversneller werkt in twee richtingen, uiteindelij krijg je 2 protonen met een bijna lichtsnelheid die op elkaar botsen. Hierbij fuseren ze niet maar vallen ze compleet uit elkaar. Uiteindelijk wordt er hiermee geprobeert nog niet eerder gevonden elementaire deeltjes te vinden. O.a. het theoretische higgs boson die verandwoordelijk zou zijn voor de zwaartekracht.

Het verband met de oerknal is dat de meest kleine deeltjes nog niet met een atoom zijn gebonden, met zoals vlak na de oerknal.

Wat zijn dan Aminozuren?? nou heel simpel eigenlijk: De basis van al het leven. (nadruk op leven) Want koolstof bestaat niet uit aminozuren, maar dat leeft ook niet ;)

Je weet wat aminozuren zijn?

Je weet wat koolstof is?

Je weet dat aminozuren o.a. uit koolstof bestaan?

En dan komt evolutie aan bod, Aminozuur word Klompje aminozuren -> 1 cellig wezen -> meerder cellig -> beetje groter -> iets wat al op een organisme gaat lijken -> enzovoort. Op een gegevenmoment kwamen ze het water uit, het land op. En dan kennen de meesten het verhaal wel.

Vanaf de cel naar ons is de evolutie. Over het ontstaan van leven is nog geen sterke theorie, ik denk dat ik weet welke geleerde je bedoelt, zijn experiment is eerst ontkracht. Hij deed het met stoffen (ammoniak/methaan) die in de vroege aarde niet veel voorkwamen. Een experiment met de juiste stoffen komt met mindere resultaten.

Organische stoffen(aminozuren) komen veel voor in de hele ruimte, aan de andere kant is niet bewezen dat er ander leven is in de ruimte. Als dit het begin van leven is. Dan is de overgang tussen aminozuren-leven een missende schakel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 7

• Actief:  

Volgensmij hebben we iemand onder ons die er heelveel verstand van heeft.  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

Ja, het is de theorie van Darwin ja. Maar ik heb volgens mij ook wel herhaaldelijk gezegt dat het allemaal nog theorie was. En dat het dus niet bewezen is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Bijdragen:  7
  • Actief:  Nooit

Ik dacht dat je een andere geleerde bedoelde. Darwin heeft volgens mij nooit met bliksempjes door stoffen gewerkt.

Eveolutietheorie is de evolutie van iets(simpele organismen) naar iets anders(de hogere soorten).

Darwin heeft (denk ik) geen uitspraken gedaan over hoe dat iets er gekomen is. Dat blijft gissen. Over het stukje niets->aminozuren->simpel leven. Er is geen bewijs over hoe dat exact is gebeurd en of zoiets is gebeurd. Het is een hypothese maar nog lang geen wetenschapelijke theorie.

Darwins evolutie-theorie is zo goed als bewezen, net zoals de zwaartekracht theorie zo goed als bewezen is. Daar is niet veel twijfel over.

Sorry als ik betweterig overkom, maar ik had gewoon de neiging even te reageren nadat je postte dat je het er 1 en ander vanaf weet. Ik moest het gewoon een beetje verbeteren.  ^-^

Verder,

Natuurlijk bestaat er toch wel ergens niets. Een perfect vacuum is toch niets of mis ik hiermee de echte discussie.

Een leven lijkt me mislukt als de persoon waar het over gaat zelf denkt dat zijn leven mislukt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 7

• Actief:  

hehe, ja het ontstaan van het leven is niet van Darwin. Darwin heeft alleen over de evolutie wat verteld. En inderdaad, dat kan je wel voor waar aannemen. Maar dat het leven onstaan is met bliksem is ook groot aan het worden ;) ik heb er laast nog wat over gelezen op internet.

En voorderest, klopt het wel wat je zegt, ik had bij een voorbeeld van een niet-levends iets beter een andere stof moeten noemen, want ja een levend iets heeft koolstof/zuurstof en Stikstof (laaste weet ik niet zo zeker) Nodig. En dat heeft het ook altijd :)

Bedankt iniedergeval, ik vind dit altijd leuk om dit soort dingen (goed) te weten  ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

hehe voor de Biologen onder ons   O0 PMg SCHONK CaFe leuk ezels bruggetje voor alle organische elementen, dus de stoffen die ons lichaam nodig heeft of andere organismes :P P: Fosfor Mg:magnesium S:Zwavel C:Koolstof O: Zuurstof  N:stikstof K:Kalium Ca:Calcium Fe:Ijzer

owja de wetenschapper van die Proef (met bliksem) heet: Stanley Miller

natuurlijk wat jon ook al zei: een aminozuur is eigenlijk nog niet zoveel (1ste bouwsteen van een Eiwit) maar hoe wordt zo'n Aminozuur nou een Eiwit, onder de juiste omstandigheden kunnen ze spontaan veranderen in een eiwit, maar aangezien er veel water op de aarde was 4.5miljard jaar geleden (onstaan van de aarde (geschat)) vielen de eiwitten weer uit een, de enigste manier om in takt te blijven was om meerder eiwitten te verzamelen zodat ze een membraam vormen zodat ze niet uit elkaar vallen. hier komt dan ook het idee vandaan dat het eerste leven in water zou zijn ontstaan  O0

:P opzich wel grappig dat hier ook een klein beetje al het Darwin idee van Survival of the Fittest begint ;)

hier moeten we serieus mee doorgaan  ;)O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Chloor is ook belangrijk voor leven. Voor zover ik weet zit er ook geen K+ of Ca2+ in organische verbindingen, slechts om de cellen heen, net als Na+ en Cl-. Eiwitten vormen ook niet echt een membraan, dat doen de verzadigde en onverzadigde vetten. Ook cholesterol komt er in voor. Eiwitten zitten er ingenesteld, in de vorm van alfa-helices of beta-sheets. Zo kunnen er signalen worden doorgegeven die bepaalde processen in een cel triggeren, bijvoorbeeld de apoptose. Na+ en K+ (en in kleinere mate Cl-) zijn voor de membraanpotentiaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

maar dan klopt het toch wel dat die K+ en Ca2+ nog wel voor je lichaam nodig zijn, toch? trouwens leuk dat je dieper op het eiwit ingaat, mischien leuk als je nog wat meer uitlegt over hoe het eiwit functioneert en met die alfa-helices en Beta-sheets? of is dit nu een te groot vraagstuk  O0? ik vindt het in iedergeval intressant

owja tom, doe je een bepaalde studie ofzo dat je er zoveel van afweet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zit nu op een touchapparaat, dus ga geen lang bericht maken. Ik zal morgen even wat neerzetten over eiwitten, kijken of ik de goede plaatjes kan vinden. Het is wel mijn vakgebied: ik studeer geneeskunde. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Super vet tom  O0 ik ben benieuwd  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Actief:  

Wauw, geneeskunde,, waar doe je dat? mij lijkt dat ook super! ;D maarja, mag ik eerst maar vwo gaan doen (en goed) :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Bijdragen:  948
  • Actief:  

M'n neef studeert ook geneeskunde op het moment, volgens mij is het echt een zware en lange studie  :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 948

• Actief:  

Tja, daar heb je heel wat inzet voor nodig! Ik geef dus echt helemaal niks om biologie en geneeskunde, ik ben meer economisch aangelegd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Tooom,

Ga je ons nog vertellen over die eiwitten?? Ik wacht eigenlijk nog steeds in volle smart :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

We hebben geweldig nieuws voor alle ontwikkelaars! Versie 8.4.1 van PHP is nu officieel uitgebracht, en dit is de eerste stabiele release in de 8.4-serie! Maar dat is nog niet alles – tegelijkertijd zijn er ook updates voor de versies 8.1, 8.2 en 8.3 verschenen. PHP, dat staat voor "PHP: Hypertext Preprocessor", is een krachtig hulpmiddel dat voornamelijk wordt gebruikt voor het creëren van dynamische webpagina's op webservers. Het gaat vaak hand in hand met databaseprogramma's om een naadloze gebruikerservaring te garanderen. Deze nieuwe release van PHP 8.4.1 biedt een schat aan verbeteringen en nieuwe functies die je niet wilt missen! Hier zijn enkele van de meest opwindende toevoegingen: - Property Hooks**: Deze functie maakt het mogelijk om meer controle te hebben over de eigenschappen binnen je objecten, waardoor je code flexibeler en dynamischer wordt. - Asymmetric Property Visibility**: Dit geeft je de mogelijkheid om verschillende zichtbaarheidseisen voor eigenschappen in je klasse te definiëren, wat de modulariteit van je code aanzienlijk vergroot. - Lazy Objects**: Met deze functie kun je objecten pas laden wanneer ze echt nodig zijn, wat de prestaties van je applicatie kan verbeteren. - PDO Driver-Specifieke Subclasses**: Dit maakt het eenvoudiger om met verschillende database-driver-specifieke functionaliteiten te werken, wat de interoperabiliteit van je applicaties vergroot. - BCMath Objecttype**: Een nieuwe toevoeging die het werken met grote getallen vergemakkelijkt, ideaal voor toepassingen die met financiële gegevens werken. - En nog veel, veel meer!**  Wil je direct aan de slag met PHP 8.4.1? Bezoek dan  https://www.php.net/downloads.php voor de bronbestanden. Voor Windows-gebruikers zijn de bronbestanden en binaire versies beschikbaar op windows.php.net/download/. Vergeet niet om de ChangeLog te raadplegen voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen. En als je van plan bent om te migreren, bekijk dan zeker de migratiegids in de PHP-handleiding voor een compleet overzicht van nieuwe functies en eventuele wijzigingen die mogelijk niet achterwaarts compatibel zijn. Dit is een spannende tijd voor de PHP-gemeenschap! Duik in de nieuwe mogelijkheden en maak je projecten nog krachtiger en dynamischer. Happy coding!
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...