#JOEPIE# Geplaatst November 8, 2008 Bijdragen: 354 Waardering: 0 Prestatiepunten: 306 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/05/07 Status: Offline Actief: Augustus 27, 2023 Delen Geplaatst November 8, 2008 Hallo allemaal, Bij ons wordt er volgende week vrijdag InternetPlusBellen van KPN geïnstalleerd. Ik las echter dat de beveiliging van de routers van KPN nogal lek waren, zie hier bericht: http://webwereld.nl/articles/52069/wpa-beveiliging-draadloze-kpn-routers-lek.html Wij krijgen de zwarte KPN Experia Box met WEP EN WPA. (deze kan zowel vast als draadloos gebruikt worden maar wij gebruiken alleen de vaste aansluiting, we hebben drie computers) KPN weet al van het lek af maar geeft geen waarschuwing, dit zeggen ze op hun site: Recentelijk is gebleken dat het mogelijk is om de standaard beveiliging van de KPN Experia Box te omzeilen. Hiermee is het voor kwaadwillenden mogelijk om gebruik te maken van jouw draadloze netwerk en internetverbinding. Hoewel er nog geen gevallen bekend zijn waar dit ook daadwerkelijk is gebeurd, raden we je sterk aan om de standaard netwerknaam te wijzigen in een zelf bedachte netwerknaam. Hieronder vind je een uitleg over hoe je je netwerknaam kunt wijzigen. We gaan de netwerknaam dan dus veranderen om het veiliger te maken en ook het standaard wachtwoord gaan we veranderen. Is dit genoeg of moet er nog meer beveiligd worden? En wat is een goede netwerknaam? #JOEPIE# Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 354
Assyrian Geplaatst November 8, 2008 Bijdragen: 989 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 02/05/08 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst November 8, 2008 Zo bang hoef je niet te zijn, de gemiddelde gebruiker kan dit niet omzeilen. Stel er zijn 4 mensen in jou buurt die jou router ontvangen. Dan moet je er nog van uit gaan dat er 1 is die geen internet heeft en dán moet diegene ook een hacker zijn. Die kans lijkt me niet groot, maar gebruik geen wep gebruik wpa of wpa2 die zijn beter beveiligd. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 989
#JOEPIE# Geplaatst November 8, 2008 Bijdragen: 354 Waardering: 0 Prestatiepunten: 306 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/05/07 Status: Offline Actief: Augustus 27, 2023 Auteur Delen Geplaatst November 8, 2008 In onze buurt heeft letterlijk iedereen internet. Ik wist al dat WEP onveilig was en ga ook WPA of WPA2 gebruiken. De kans is inderdaad wel klein tenzij je bijv. in Amsterdam of een andere grote stad woont. Nog 1 vraagje: Er moet ook een cd worden geïnstalleerd, hoe weet ik nou of ze niet stiekem informatie verzenden? En er komt een monteur om het te installeren maar ik download van alles, als hij het ziet... Moet ik daar nog wat tegen doen? #JOEPIE# Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 354
Assyrian Geplaatst November 8, 2008 Bijdragen: 989 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 02/05/08 Status: Offline Actief: Nooit Delen Geplaatst November 8, 2008 Je kan als voorzorgsmaatregel jou download map ff verborgen maken(rechtermuisknop->eigenschappen en vinkje voor verborgen) maar in principe denk ik niet dat die er wat van gaat zeggen dat is zijn werk tenslotte niet. Hoe kunnen ze via een cd informatie van jou computer naar hun sturen? Dan kan je net zo goed ook geen drivers meer van een cd downloaden, niks om bang voor te zijn dus. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 989
#JOEPIE# Geplaatst November 8, 2008 Bijdragen: 354 Waardering: 0 Prestatiepunten: 306 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 07/05/07 Status: Offline Actief: Augustus 27, 2023 Auteur Delen Geplaatst November 8, 2008 Bedankt voor alle info! Dit topic kan op slot. #JOEPIE# Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 354
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie