Spring naar bijdragen

Nieuwe PC/Laptop

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wat wil je ermee doen? Je wilt gamen. Zorg dan in elk geval dat je een goede videokaart hebt. Al het bovenstaande is he-le-maal niks, alleen als je af en toe een spelletje speelt, maar je computer niet zo veel gebruikt en geen verstand hebt van hardware. Voor dat geld heb je een goede samengestelde pc, alleen moet je dan nog wel rekening houden met 60 euro kosten voor assemblage (kun je dus ook zelf doen) en 100 euro voor Vista Home Premium SP1. Maar waarom wijk je steeds van je budget af? Op die manier kan niemand iets voor je samenstellen, want als er iets staat (zie pagina's terug), wil je weer iets anders. Ik wil nog één keer iets voor je samenstellen, maar ik ben geen helpdesk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • Reacties 72
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  2725
  • Waardering:   21
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik wil eigenlijk die HP Pavilion Slimline S3642 met een goede videokaart. Ik wil dus een goede videokaart die in die kast past waar je goed mee kan gamen, alleen een videokaart.

Ik heb zelf ook nog een NVidia Geforce 7600 GT liggen hier, die kan er dan misschien in, als die in de kast past. Of anders koop ik een betere videokaart die in die kast past. Want ik wil het bij deze PC houden met een andere videokaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Niet alleen een videokaart bepaalt het game-gehalte. Ook je processor heeft een zeer belangrijk aandeel erin. Als je videokaart goed is, maar je processor niks, gebeurt er alsnog niet veel. De processor bij de Slimline is redelijk, maar tel daar de kosten van een 4850 bij op (125 euro) en je zit op (549 + (125 / 1.19)) * 1.19 = €738.31. Dat bedrag min 160 (Vista + assemblage) = 580 euro en daarvoor heb je een betere pc dan je nu neerzet. Ik snap dat het lastig is om hierop uit te komen. Als je dus een budget van 600 exclusief Vista en assemblage neemt, krijg je een betere pc dan je nu wilt hebben. Thuis bij je afgeleverd en helemaal in elkaar gezet. Alleen nog even Vista installeren en klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oké, past de 4850 of beter in de Slimline. Ik heb al Vista en hij hoeft niet in elkaar gezet te worden. Dus ik hebben alleen de 4850 of beter nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Een pc moet altijd in elkaar gezet worden. Is het niet door de ene, dan wel door de andere partij... Ik heb hier geen zin meer in. Ik heb daarnet even een pctje samengesteld voor 480 euro... Dan neem ik aan dat je die ook niet meer hoeft te zien. Probeer maar een eind heen met de Slimline, alleen besef je wel dat die door zijn lage stocksnelheid en let op: mATX moederbord niet veel gaat presteren. Je krijgt er dus geen 4850 in, om je vraag te beantwoorden. Oh ja, ik wou nog één ding kwijt: monitor is prima voor dat geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Kan je die samenstelling laten zien van 480 euro, misschien is die beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

|

V

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Is dit misschien ook een goeie computer?:

Type: Acer Aspire M3641-X223W:

Processor: Intel Pentium Dual-Core E5200 2.50 GHz

Videokaart: Ati Radeon HD 3450

RAM Geugen: 4 GB / DDR2

Harde Schijf: 640 GB

Monitor: 22" breedbeeld TFT

Brander: DVD±RW

Geluidskaart: High Definition Audio 7.1

Interfaces: 8 USB 2.0 Poorten

Cardreader: Ja

Toetsenbord en Muis: Ja / Ja

Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium

Alles bij elkaar is het €649,-- exclusief BTW. Dit zal hem denk ik worden met misschien een andere betere videokaart als die erin past.

Ik zie hier ook in een folder van een computerwinkel de videokaart: Asus EN8600 GT Silent 512 MB voor: €75,--. Is dit een betere videokaart dan de Ati Radeon HD 3450. Zo ja, past de Asus dan in de Acer Aspire M3641-X223W?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Bijdragen:  4943
  • Prestatiepunten:  100
  • Actief:  

:s je bent de hele tijd je budget aan het verranderen, dan wil je een vast gekochte en dan wil je weer in een keer een met allemaal aparte onderdelen en dan weer niet :geheim: de grote vraag is nu, wat wil je?

vul maar in.

doeleinden:

budget:

wil je allemaal aparte onderdelen samenstellen:

muis, toetsenbord, monitor:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 4.9k

• Actief:  

Ok, nu vind ik het goed geweest. Ik heb in de vorige berichten al aangegeven dat ik niet blijf switchen. Ik ben geen helpdesk! Zoek zelf even uit welke videokaarten er beter zijn dan de andere, ik ben geen ja of nee schudder. Ik heb duidelijk aangegeven wat ik je aanraad en daar heb je veel vrije ruimte in om van alles aan te dragen, maar niet steeds weer compleet andere systemen. Ik werk niet in een winkel, maar ook daar kijken ze vreemd op als je elke dag met een ander systeem binnenkomt en vraagt of die beter is dan het systeem wat je de dag ervoor hebt laten zien.

Je weet wat ik je aanraad, ik heb je verschillende systemen laten zien en ik vind het nu welletjes geweest. Als je geen zin hebt om naar me te luisteren, zoek het dan zelf uit en vraag het niet!

Maak je nu zelf voorlopig even wegwijs in de hardware en als je een idee hebt wat je wilt, kom je weer terug.

Ik ben er klaar mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik hou het nu echt bij de Acer Aspire M3641-X223W, omdat daar al een monitor, toetsenbord en muis bij zit en het niet ver weg is om het te halen. Misschien zet ik er dan voor €75,-- nog een Asus EN8600 GT Silent 512 MB bij als extra videokaart om te gamen, omdat ik nu de Ati Radeon HD 3450 erin heb zitten. Ik denk dat ik deze computer vandaag of morgen dus gaat kopen. Maar ik weet alleen nog niet zker of de EN8600 GT 512 MB beter is dan de HD 3450. Ik enk het zelf wel, omdat de HD 3450 maar 256 MB heeft net als mijn oude computer waar ook 2 videokaarten inzitten met een onboard en een Geforce 7600 GT 256 MB. Die 7600 Gt 256 MB die kan ik misschien i.p.v. doen dan de EN8600 GT 512 MB. Maar toch heb ik liever de EN8600 GT erin zitten. Ik kan de videokaart er zelf wel in zetten, dus daar heb ik geen hulp bij nodig, omdat ik wel vaker videokaarten in een PC heb gezet.

Maar iedereen alvast bedankt voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Oftewel, dan heb je voor het dubbele bedrag minder dan dat 480 euro systeempje. Ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Maar voor de laatste is de Asus EN8600 GT Silent 512 MB beter dan de NVidia Geforce 7600 Gt en de ATI Radeon HD3450. Want dan koop ik namelijk de Asus EN8600 GT Silent 512 MB voor €75,-- erbij. Ik wil gewoon een kant en klare PC dat ik gelijk kan beginnen vandaag of morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Als dat het verschil moet maken... De 4850 is (serieus) 30 to 40 keer beter in hedendaagse spellen dan één van die videokaarten van jou. Zoek zelf de benchmarks maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Past de 4850 ook in de Acer Aspire M3641-X223W?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Ok, luister even goed naar de volgende spreker. Dat is echt iemand die er verstand van heeft. Als je niet naar mij wilt luisteren, doe het dan tenminste naar hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Oké, ik wil het bij deze PC houden en dan misschien met de 4850. Als de 4850 er maar in past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Nee, dit is dus niet oke, want je luistert niet. Lees het volgende goed door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

Ehm, dit gaat fout hier.

Als je zegt dat je vaker videokaarten in hebt gebouwd moet je toch wel het verschil tussen een AGP- en een PCIex16 slot weten. Elke videokaart die op PCIe werkt past in principe in elk PCIe(x16) slot. Het enige waar je op moet letten is dat als je een high-end kaart neemt je kaart nog in je case past (hdd-bays die in de weg zitten enzo)

Dan....

Een videokaart is NIET alleen maar op waarde te schatten door te kijken naar de hoeveelheid geheugen. Een videokaart bevat een krachtige processor, de GPU, en de snelheid en doorvoer daarvan zijn de belangrijkste waardes van een grafische kaart.

Nog een tip: een hoger nummertje is niet altijd een snellere kaart. Een 7800GT is een eind sneller over het algemeen dan een 8400.

Tot slot,

Tom heeft gelijk, de 4850 is behoorlijk sneller dan een 7600 of een HD3450. De 4850 is ongeveer vergelijkbaar met de 8800GTX van nvidia. Bovendien ondersteunt deze kaart DirectX 10, wat de kwaliteit van de beelden in sommige spellen drastisch verbeterd...

p.s. Zoals jij het over doet komen, tommigun, heb je twee verschillende videokaarten in 1 pc zitten. Dat kan prima als je een onboard-chipje hebt of als je SLI/Crossfire draait. Wat je niet moet vergeten is dat een losse grafische kaart erin zetten als er ook een onboard in zit niet zorgt dat die allebei aan het werk zijn. De onboard-chip wordt dan meestal uitgeschakeld.

(en nee, hybridSLI en CrossfireX laten we hier buiten beschouwing)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 87

• Actief:  

Maar kan dan de 4850 of beter dan in de Acer Aspire M3641-X223W. Wat dat wil ik er nog in hebben en hoe duur is de 4850 dan? Want ik heb er wel interesse in als het in de Acer Aspire M3641-X223W past.

Ik zie bij Informatique namelijk modellen van 512 MB en 1024 MB, want is dan het slimste? En bij Asus is de 1024 MB versie goedkoper dan die versie van de 512 MB. Dus ik begrijp het nu niet echt meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Edit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Nu echt even serieus, want ik ben erg geïnteresseerd in deze als hij past:

http://www.informatique.nl/515152 512 MB

http://www.informatique.nl/123225 512 MB

http://www.informatique.nl/123440 1024 MB

http://www.informatique.nl/123340 512 MB

http://www.informatique.nl/123251 1024 MB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 21
  • 2.7k

• Actief:  

Even serieus? Hoe durf je dat te vragen dan? Je reageert 2 minuten nadat jcb zo'n enorme post heeft geplaatst, in die tijd kun je het nooit helemaal hebben doorgelezen of in ieder geval hebben begrepen wat er staat. Ik sluit dit topic, zoals ik daarnet al in andere bewoordingen aangaf. Ik ben er klaar mee, jcb heeft ook zijn best gedaan en dit leidt nergens meer toe. Doe en koop waar je zin in hebt, we hebben geprobeerd je te helpen.

SLOTJE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!

Mafketel

Geplaatst

Laat de Big Brother in je los in gratis Epic Games Store game.  Je huurders bespioneren, camera's plaatsen in hun woning en gesprekken afluisteren, in Beholder mag je heel ver gaan om gevaarlijke figuren te betrappen en te verlinken. Maar doe je dat ook, of laat je je geweten spreken, met het risico zélf de pineut te zijn? Big Brother is er niks bij in de gratis game in de Epic Store deze week. Het lijkt wel of de reality serie Big Brother tot leven gekomen is in de game die Epic Games deze week in de Store gratis weggeeft. In Beholder mag je helemaal los gaan met het bespioneren van iedereen die je ook maar een beetje verdenkt op 'opruiende gedachten'. In Beholder ben je beheerder van een gebouw vol huurders. Je werkt in dienst van De Staat, een totalitair regime dat graag controle uitoefent op haar onderdanen. Jij krijgt een vrijbrief om in opdracht van De Staat je huurders te bespioneren en iedereen die een bedreiging lijkt te vormen aan te geven. De oud-Oost-Duitse Stasie is er niks bij! Plaats afluisterapparatuur in de woningen van je huurders, doorzoek hun spulletjes als ze er even niet zijn en luister naar hun meest intieme gesprekken op zoek naar verborgen boodschappen. Geef je de vader van een gezin aan die verdachte handelingen verricht, of spaar je hem met mogelijk verregaande gevolgen voor jezelf?  Bij wie ligt je loyaliteit, bij het regime of degenen die dat juist proberen te ondergraven? Elke keuze kan verstrekkende gevolgen hebben die je terugziet in de uitkomst van het spel. Beland je zelf op de spreekwoordelijke brandstapel of offer je je principes en idealen op voor het grotere goed? Beholder speelt als Fallout Shelter, maar dan met een veel grotere focus op morele dilemma's en gevolgen .   Scoor Beholder nu gratis in de Epic Games Store

Mafketel

Geplaatst

De gratis games in de Epic Game Store van deze week     In tegenstelling tot veel andere 'gratis' games zijn de wekelijkse gratis games in de Epic Games Store echt gratis. Je hoeft er niets voor te doen, behalve het claimen van de game. Je hebt er geen abonnement voor nodig en hoeft er geen andere aankoop voor te doen. Eenmaal geclaimd blijft de game voor altijd van jou. Wie regelmatig games in de Epic Games Store claimt heeft zo al honderden gratis games weten te scoren, waaronder Death Stranding, Homeworld Remastered Collection, Fallout New Vegas, Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War, Shadow Tactics - Aiko's Choice, Dishonored en nog veel meer. Naast de wekelijkse gratis games heeft Epic nog veel meer games die je gratis kan scoren. De Epic Games Store heeft ook een grote lijst games die altijd gratis te spelen zijn. Daar zijn bekende namen bij, zoals Rocket League, Paladins, Smite, Genshin Impact, Neverwinter, Fortnite, World of Warships, Trackmania en League of Legends.  Let op: je kunt de wekelijkse gratis games alleen in de periode tussen donderdag 17.00 uur en precies een week erna claimen, maar de game is en blijft daarna voor altijd in je account en gratis te spelen. Je hoeft de game niet eens te downloaden of te spelen, als je de game in de gratis periode claimt, is hij daarna op elk moment te downloaden uit de Epic Games Store.
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...