njitram Geplaatst Oktober 19, 2008 Bijdragen: 99 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/14/08 Status: Offline Actief: Mei 20, 2014 Delen Geplaatst Oktober 19, 2008 Heej ik zoek een nieuw beeldscherm van 21 of 22". Aangezien je hier veel soorten in hebt weet ik echt niet wat ik nu moet kiezen. Het merk maakt me niet zoveel uit, maar hij moet goed beeld kunnen leveren (ben namelijk een gamer dus wil wel dat de beelden van mn grafische kaart tot hun recht komen) Kan iemand me hier mee helpen? alvast bedankt Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 99
Tom Geplaatst Oktober 19, 2008 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Oktober 19, 2008 Alstupliem: http://www.hardware.info/nl-BE/articles/amdnZWpqZGOa/20_inch_monitoren_vergelijkingstest/1 Test voor monitoren boven de 20 inch. Zitten ook 22 inches bij dus. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
jcb Geplaatst Oktober 20, 2008 Bijdragen: 87 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/08/08 Status: Offline Actief: Nooit Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Oktober 20, 2008 Er zijn een aantal dingen waar je op kunt letten bij de aanschaf van een monitor. Ik ga er nu even van uit dat je een LCD/TFT wilt en niet zo'n bulky CRT. Allereerst het paneeltype, er zijn hier een aantal verschillende van zoals TN, (P/S)-VA en (M/S)-IPS. De kwaliteit van het beeld verschilt naar gelang welk soort paneel je gebruikt. Voor grafisch designers en andere mensen die een gekalibreerd scherm willen hebben wat zo natuurlijk mogelijk is zijn VA en IPS het beste omdat deze schermen 100% of meer van het standaard gamut weer kunnen geven . Deze schermen hebben echter twee grote nadelen. 1) Ze zijn erg duur en 2) Ze zijn trager dan TN-panelen. Als gamer kan je het beste een TN-paneel nemen. Deze panelen zijn goedkoop, snel en hebben redelijke kleurweergaves. Als je een TN kiest moet je letten op de volgende factoren: -Verversingssnelheid Meestal weergegeven in aantal milliseconden per refresh. Ik raad je aan een beeldscherm te zoeken met 5ms g>g of minder. -Contrastverhouding Zo hoog mogelijk (al proberen sommige fabrikanten je te misleiden door vage formules toe te passen) -Hoeveelheid weergegeven kleuren Tegenwoordig bij bijna elk scherm 16.7 miljoen kleuren, niet echt een bepalende factor meer. -Inkijkhoek Deze is weer wel belangrijk, omdat deze waarde aangeeft hoe "schuin" je naar je scherm kan kijken voordat je het beeld echt niet meer kan zien. Hoe dichter deze waarde bij 180, hoe groter de hoek waarin de kleuren normaal zichtbaar zijn. -Resolutie Niet te vergeten natuurlijk. Hoe hoger de resolutie, hoe scherper je beeld kan zijn. Reken er wel op dat hoe hoger de resolutie is, des te lager het aantal FPS is wat je kunt halen met dezelfde videokaart. mvg, --jcb Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 87
njitram Geplaatst Oktober 20, 2008 Bijdragen: 99 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/14/08 Status: Offline Actief: Mei 20, 2014 Auteur Delen Geplaatst Oktober 20, 2008 owkee thanx, Daar kunnen we zeker wat mee. Gaan we mee aan de slag natuurlijk. Ik had zelf ook al wat schermen van LG gevonden die inderdaad aan dit soort eisen voldoen. Ik begrijp alleen het verhaal van die panelen niet zo goed :-\ Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 99
Tom Geplaatst Oktober 20, 2008 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Oktober 20, 2008 De essentie van dat stuk is, dat je als gamer het beste een TN paneel kunt nemen. Meer hoef je er niet van te begrijpen, dat komt wel als je een andere monitor zoekt. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
jcb Geplaatst Oktober 20, 2008 Bijdragen: 87 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 05/08/08 Status: Offline Actief: Nooit Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Oktober 20, 2008 ja, sorry als ik wat over de top was met termen enzo... Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 87
njitram Geplaatst Oktober 21, 2008 Bijdragen: 99 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/14/08 Status: Offline Actief: Mei 20, 2014 Auteur Delen Geplaatst Oktober 21, 2008 No worries mate Ik heb in ieder geval een scherm gevonden die aan die eisen voldoet. Thanx Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 99
Tom Geplaatst Oktober 22, 2008 Bijdragen: 500 Waardering: 228 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 04/19/06 Status: Offline Actief: Juni 24, 2019 Leeftijd: 33 Delen Geplaatst Oktober 22, 2008 Dan gaat hier een slotje op. Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 228 500
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie