Spring naar bijdragen

Spellen draaien niet goed

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  989
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Wat is er aan de hand met mijn pc.

De spellen draaiden niet meer goed dus dacht ik ooh gewoon ff windows opnieuw installeren(ik wist dat het niet malware gerelateerd was) en dan is het verholpen.

Hele windows draait snel en stabiel maar de spellen....

Spelen die ik volgens de officiele website van die spellen en canirunit.com makkelijk aan zou kunnen draaien niet goed.

Dus denk ik, misschien heb ik vista nodig om het maximale uit mijn pc te halen die draaide ook gewoon stabiel maar de spellen niet.

Mijn drivers heb ik ook al geupdate.

Iemand misschien ideën?

Dit zijn de specs van mijn pc:

2048 mb ram geheugen

400 gb harde schijf

Intel core 2 duo cp E6550 2.33ghz

Nvidia 7300 GT 512mb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989
  • Reacties 21
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ligt eraan over wat voor spellen je het hebt... Ik kan me voorstellen dat Assassins Creed en andere wat meer eisende games niet zo vloeiend meer gaan, daar is je videokaart net iets te oud voor. En XP doet in dit geval waarschijnlijk ook meer goed dan Vista, want dat slorpt lang niet zo veel geheugen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Het betreft bijv. virtua tennis 3 tomy clany's rainbow six las vegas 2 en fifa 09

Alle 3 de games stijg ik boven het recommended uit, maar zelfs minimum loopt niet fatsoenlijk.

Ook op xp niet.

Ik heb nog garantie op mijn videokaart, zou ik daar iets mee kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Actief:  

Download eerst maar even <a href="http://downloads.guru3d.com/download.php?det=725"><b>ATITool</b></a> en geef het een runnetje op een slechte GPU. Ik verwacht geen uitkomsten, maar dan kun je je graka in ieder geval uitsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Dat progje heb ik nu gestart, maar wat moet ik nu doen?

Van die dingen veranderen zonder aanwijzingen durf ik niet want het lijkt me gruwelijk veel op overklokken.

Dus wat moet ik zegmaar dan als ik dat progje heb gestart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Bijdragen:  67

als je spellen het altijd hebben gedaan en je krijgt nu in een keer schokkerige beelden kunnen het niet veel dingen zijn.

Je ram kan op zijn - lijkt me heeeeeeeel sterk aangezien je 2 gigs hebt

je processor is te langzaam - dit kan haast geen uitgang zijn want je hebt 2,33ghz

je videokaart - kan een probleem zijn. een videokaart maakt ook gebruik van een processor en ram. het kan zijn dat de processor niet snel genoeg is 350mhz clock en je ram op 667mhz opzich best zonde dat er verschil zit maar dat terzijde.

ik gooi het op je videokaart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 67

Ja me videokaart, maar wat is er aan te doen?

Heb ik iets aan de garantie erop?

En hoe kan ik die lui bewijzen dat het mij videokaart is die het niet doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Bijdragen:  983
  • Actief:  

Je, videokaart doet het wel, alleen omdat hij wat ouder is kan het zijn dat je videokaart de spellen gewoon niet aankan. Dus denk niet dat je veel aan die garantie hebt, of je moet gewoon een betere videokaart erin doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 983

Vreemd dat canirunit.com en al die sites van system requirement shit zeggen dat ik het wel makkelijk aan kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Actief:  

"Je ram kan op zijn" is wel een heel slechte omschrijving. Als jij eerst XP draaide en de spellen werkten wel, maar op Vista nu niet, heeft het waarschijnlijk wel met je geheugen te maken. 2GB is namelijk net wat te weinig voor Vista. Ik heb 4GB en bij mij pakt ie 1.3 tot 1.6GB weg en aan 400 tot 700mb heb je niet heel veel als je een aantal programma's tegelijk hebt draaien.

Ook "het lijkt me sterk, want je processor is 2.3GHz" is niet al te best. Je hebt Pentium 4's en D's op 3GHz verkrijgbaar en toch zijn ze zwakker dan een 2GHz Dual-Core. 2.3GHz is vandaag de dag nog wel goed om alles te kunnen draaien, daar heb je gelijk in, maar het kan wel beter.

En "de videokaart maakt ook gebruik van een processor en ram" gaat ook niet op. De GPU is heel wat anders dan een CPU, omdat de CPU heel weinig, maar wel verschillende taken in een bepaalde tijd kan doen, maar de GPU juist heel veel, maar weinig verschillende taken in dezelfde tijd. Dat maakt de GPU ook geschikt voor spellen en in de nabije toekomst converteren en programmeren. Ook het geheugen van de videokaart is totaal anders dan de reepjes die jij in je ramDIMM's steekt. Je hebt veel meer verschil: DDR, DDR2, DDR3, DDR4 en DDR5, al dan niet met een G van Graphics ervoor. Dat is veel verder (en geheel anders) dan de DDR, DDR2 en DDR3 van het gewone geheugen. Ik weet niet eens of het videokaartgeheugen wel ram is.

Wat ik bedoelde met de ATITool, en nu wend ik me tot assyrian, is dat je even moest kijken of je GPU niet kapot is. Het is inderdaad een vroegere overclocktool, maar dat kun je er nu niet zo goed meer mee doen. Overclocken van de GPU voer je nu uit via de drivers van je videokaart, bijvoorbeeld het Catalyst Centre voor ATI kaarten. ATITool is echter overal voor te gebruiken, vooral voor het checken of je GPU niet kapot is. Als dat namelijk wel zo is, kun je gewoon nog alle normale taken uitvoeren, zoals Vista, Office, internet, maar geen spellen meer goed draaien omdat de pc de GPU daarvoor aanspreekt. Daarom moet je even met ATITool nalopen of je GPU dus niet kapot is. Je start ATITool op, klikt op 'Scan For Artifacts' en laat hem een half uurtje lopen. Als er dan nog steeds 'No Errors For xx.xx.xx Sec' staat, is je GPU nog goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Hij is nu bezig.

En ik zei dat de spellen op xp niet goed draaide en daarom probeerde ik vista alleen daar werkt het ook niet.

Bij mij neemt vista trouwens 850mb geheugen in beslag als ik wat dingen aan heb staan maar daar ligt het dus niet aan want op xp was het hetzelfde verhaal.

En als de gpu kapot is, hoe valt dat dan te fixen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Actief:  

Niet, dan zul je een andere videokaart moeten kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Hij scant al 55 min en heeft niks gevonden.

Nog ideën?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Actief:  

Nee, dan is er niks mis met je GPU en ik kan me even geen tweede probleem voorstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • 2 weken later...
Gast Play_Gangsta

Laat je spel is een tijdje draaien... het liefst een grote spel en kijk of je pc uitvalt als het uivalt dan zul je de nieuwste versie van je DRIVER downloaden kweet niet precies hoe het heet maar zoeen driver voor je beeldscherm en graphics... Het heeft bij mij gewerkt! :) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

1, je bumpt een topic

2, Dat is het probleem niet want ik had al gezegd dat de drivers geupdate waren

3,Het spel valt niet uit, maar mijn pc kon sommige spellen gewoon niet meer aan

4, Het probleem is al verholpen bij de nieuwste spellen instellingen gewoon wat lager zetten en waarom zwaardere spellen dan fifa09 beter draaien dan fifa09 is mij een raadsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Bijdragen:  841
  • Actief:  

ik heb het ook gehad altijd een laptop gehad ;D toen wilde ik de grotere spellen gaan spelen 8) ja dat kon mijn laptop niet aan dus zelf een computer gebouwt en alle spellen draaien goed :cool2: als je een beetje alle spellen wilt draaien moet je tog al gauw een dual core processor hebben of iets minder en die heb je voor +- 130 euro ik denk niet dat je er veel aan hebt maar zo heb ik het opgelost O0

Groeten Stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

Als je de 1e post ook gelezen had zag je dit:

Intel core 2 duo cp E6550 2.33ghz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Bijdragen:  378
  • Actief:  

ik weet niet of het probleem al is opgelost? maar heb je een ander beeldscherm gekocht? grotere resolutie dus meer werk voor je graka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Actief:  

procesoren op een laptop lopen anders niet het juiste woord ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel

maar lopen anders dan op een deskopt. en ik vind dat je voor games beter een deskopt kan nemem maar dat vind ik . het  enige nadeel daar van is dat het niet portable is  :cool2:

groeten stef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

Zie jij ergens, zelfs een áánwijzing dat ik een laptop heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 989

• Actief:  

maar het ging tog over het probleem

en bij MIJ was het dus mijn laptop

ja oke ik heb het niet helemaal goed gelezen en ik kan je niet helpen sorry

:friends: ;)

groeten stefjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 841

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!

Mafketel

Geplaatst

Laat de Big Brother in je los in gratis Epic Games Store game.  Je huurders bespioneren, camera's plaatsen in hun woning en gesprekken afluisteren, in Beholder mag je heel ver gaan om gevaarlijke figuren te betrappen en te verlinken. Maar doe je dat ook, of laat je je geweten spreken, met het risico zélf de pineut te zijn? Big Brother is er niks bij in de gratis game in de Epic Store deze week. Het lijkt wel of de reality serie Big Brother tot leven gekomen is in de game die Epic Games deze week in de Store gratis weggeeft. In Beholder mag je helemaal los gaan met het bespioneren van iedereen die je ook maar een beetje verdenkt op 'opruiende gedachten'. In Beholder ben je beheerder van een gebouw vol huurders. Je werkt in dienst van De Staat, een totalitair regime dat graag controle uitoefent op haar onderdanen. Jij krijgt een vrijbrief om in opdracht van De Staat je huurders te bespioneren en iedereen die een bedreiging lijkt te vormen aan te geven. De oud-Oost-Duitse Stasie is er niks bij! Plaats afluisterapparatuur in de woningen van je huurders, doorzoek hun spulletjes als ze er even niet zijn en luister naar hun meest intieme gesprekken op zoek naar verborgen boodschappen. Geef je de vader van een gezin aan die verdachte handelingen verricht, of spaar je hem met mogelijk verregaande gevolgen voor jezelf?  Bij wie ligt je loyaliteit, bij het regime of degenen die dat juist proberen te ondergraven? Elke keuze kan verstrekkende gevolgen hebben die je terugziet in de uitkomst van het spel. Beland je zelf op de spreekwoordelijke brandstapel of offer je je principes en idealen op voor het grotere goed? Beholder speelt als Fallout Shelter, maar dan met een veel grotere focus op morele dilemma's en gevolgen .   Scoor Beholder nu gratis in de Epic Games Store

Mafketel

Geplaatst

De gratis games in de Epic Game Store van deze week     In tegenstelling tot veel andere 'gratis' games zijn de wekelijkse gratis games in de Epic Games Store echt gratis. Je hoeft er niets voor te doen, behalve het claimen van de game. Je hebt er geen abonnement voor nodig en hoeft er geen andere aankoop voor te doen. Eenmaal geclaimd blijft de game voor altijd van jou. Wie regelmatig games in de Epic Games Store claimt heeft zo al honderden gratis games weten te scoren, waaronder Death Stranding, Homeworld Remastered Collection, Fallout New Vegas, Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War, Shadow Tactics - Aiko's Choice, Dishonored en nog veel meer. Naast de wekelijkse gratis games heeft Epic nog veel meer games die je gratis kan scoren. De Epic Games Store heeft ook een grote lijst games die altijd gratis te spelen zijn. Daar zijn bekende namen bij, zoals Rocket League, Paladins, Smite, Genshin Impact, Neverwinter, Fortnite, World of Warships, Trackmania en League of Legends.  Let op: je kunt de wekelijkse gratis games alleen in de periode tussen donderdag 17.00 uur en precies een week erna claimen, maar de game is en blijft daarna voor altijd in je account en gratis te spelen. Je hoeft de game niet eens te downloaden of te spelen, als je de game in de gratis periode claimt, is hij daarna op elk moment te downloaden uit de Epic Games Store.
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...