Spring naar bijdragen

Router voor draadloos internet

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  354
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik begin volgend jaar rond augustus/september aan mijn vervolgstudie en dan heb ik een laptop nodig.

Dat wordt een Apple Macbook (met WiFi). Op school kan ik daar gewoon mee op internet maar ik wil thuis ook kunnen internetten . We hebben alleen een vaste internetaansluiting. Dus moet ik een router hebben voor draadloos internet.

Nu is mijn vraag:

Weten jullie een goede router die:

Een goed bereik heeft en niet vaak stoort  (met een goed bereik bedoel ik door het hele huis, dus door muren en ook bijv. in de tuin maar niet zo groot dat het signaal door de hele straat gaat)

Niet duur is  (tot max. 150 euro maar het liefst onder de 100 euro)

Compatibel is met Mac OSX Leopard

Makkelijk in te stellen is en natuurlijk heel veilig is zoals WPA en WPA2 met bijv. een druk op de knop

En die natuurlijk op een vast modem aan te sluiten is.

Dit zijn de modem(s) van ons:

Speedtouch 510 i

dsc01844la5.th.jpg

3COM  3CFSU08

[img width=150 height=113]http://img243.imageshack.us/img243/3531/dsc01846ag4.th.jpg

Kunnen jullie er 1 vinden of hebben jullie zelf een router die goed bevalt?

#JOEPIE#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 354
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

...Verplaatst naar Hardware - Telefonie - Navigatie, voortaan even in het goede board zetten...

Ik heb wel een paar opties. Bijvoorbeeld de Linksys WRT160N of WRT610N. Ik heb zelf de laatste gekocht voor 155 euro, maar hij is er voor 135. Het is een hele goede router, met bereik (zonder obstakels) ongeveer 70 meter. Ik kan hem vanaf de overkant van de straat ontvangen. Het is een dual-band router, wat inhoudt dat je een 2.4GHz band hebt voor normaal internet en een 5GHz voor streaming van films of verbinding met MMO's. Dan moet je echter wel weer een computer hebben die een netwerkkaart heeft die een N signaal kan ontvangen. De meeste kaarten van het afgelopen jaar kunnen dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Die heb ik even nagetrokken en dit vind ik:

Easy enough to set up, but the wireless networking was unstable, requiring resets multiple times a day.

the news is not good - many customers with similar issues. See the forums on linksys.com in particular.

En die andere:

Ik vind de router mooi, werkt heel erg goed, maar instellen via de wizard iets minder. Mét de wizard valt geregeld het signaal weg, doe je de instellingen zelf (wat écht niet moeilijk is) dan is het signaal stabiel en zelfs uitstekend te noemen.

Wat ik wel jammer vind is dat in Nederland nog geen bijpassende Notebookcard te krijgen is, terwijl die er al wel is volgens de Linksys website

Ik had de eerste namelijk ook eerst op het oog maar die beoordeling...

Heb jij deze problemen niet?

#JOEPIE#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 354

• Actief:  

Nee, ik heb er geen problemen mee gehad. Volgens mij is het ook gewoon een beetje onzin hoor. Dit zul je met alle routers mogelijk wel hebben, het is niet echt iets om je zorgen om te maken. Linksys is topkwaliteit en is als beste getest in de laatste Hardware.info router-tests van twee weken terug. Je zou hun magazine kunnen kopen om te lezen hoe en wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

• 0
  • 354

• Actief:  

Als je niet veel streamt of gamet, zou ik de 160N nemen, anders de 610N.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik game wel, maar niet vaak online, dan maakt het toch niks uit?

En als ik de goedkoopste neem, kan ik dan bijv. niet eens normaal een filmpje op YouTube kijken?

#JOEPIE#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 354

• Actief:  

Haha, natuurlijk wel. Je moet je voorstellen dat de 160N een erg goede router is, maar als je extra veel gebruik maakt van de andere opties, moet je voor de 610N gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...