Spring naar bijdragen

video kaart

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  89
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik weet niet of deze vraag de bedoeling is van dit maar ik wil graag eennieuwe video kaart kopen nu weet ik alleen niet waar ik op moet letten

ik zie bij sommigen gddr3 staan weet niet wat er mee bedoeld word

mijn ram geheugen (pas gekocht) is ddr ik weet niet of het er wat mee temaken heeft.

hier is nog wat info over mijn systeem:

Pentium 4 2.6 ghz

2 gb ddr ram (ddr400 266 en nog wat)> windows xp pro> 160 gb hd> dvd-+rw lightscribe>

verder gaf de winkel waar ik het moederbord gekocht heb de info dat het een agp of zo iets moest zijn. Hoop dat een van jullie iets weet

groet Wmaster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 89
  • Reacties 13
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  99
  • Actief:  

Je kan dit beter vragen bij de hardware topics....die hebben daar meer verstand van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 99

waar vind ik die? ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 89

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb je topic even verplaatst, dat is wat makkelijker. Je hebt heel wat informatie gegeven, een hoop ervan heb ik niet nodig. Je hebt de goede dingen er gelukkig wel bij staan: een AGP moederbord en een P4 processor. Een andere videokaart kopen kan, maar houd er wel rekening mee dat die ook niet zo lang meer mee gaat. Als je echt iets goeds wilt hebben, zul je over een jaartje een nieuw systeem moeten kopen. Ik kan je dus wel een videokaart laten zien, maar je systeem zal blijven achterlopen. Wil je dat?

GDDR3 is heel makkelijk. Je hebt DDR geheugen gekocht, zeg je. Dat GDDR3 is het geheugen van je videokaart. De G staat voor Graphics, dus videokaartgeheugen. DDR3 duidt aan dat het DDR3 geheugen is. Je hebt DDR, DDR2 en DDR3 als geheugen en GDDR2, GDDR3 en GDDR5 als huidige videokaartgeheugentypes. Hoe hoger het getal, hoe sneller het is. Alleen kun je dit soort kaarten niet kopen voor AGP slots, daarvoor zul je dus een nieuwe computer moeten aanschaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

de moederbord is net 2 jaar oud dus ben nog niet van plan een nieuwe te kopen

maar het gaat om een aantal spellen die ik nu niet goed kan spelen.

ik begrijp dus uit je verhaal dat ik dus allen ddr videokaarten kan nemen enig iedee waar ik die voor mijn huidige pc kan krijgen voor een lekker prijsje,(het liefst 512 mb) dan is de computer voor mij best.

is dit misschien een goede?

http://cgi.ebay.nl/MSI-GeForce-8500-GT-512MB-PCI-E-DVI-TV-grafische-kaart_W0QQitemZ250295096906QQihZ015QQcategoryZ8045QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

de kaart die ik er nu in heb zitten is de Ati Radeon 9250 128 mb

hij word alleen niet onderstuund door vista en het is te weinig

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 89

• Actief:  

Zoals je ziet, is de kaart die jij daar laat zien een PCI-e kaart. Je hebt 3 soorten: AGP, PCI en PCI-e. Jij moet een AGP kaart hebben, dus kun je die niet gebruiken. Het moederbord kan wel twee jaar oud zijn, maar wanneer is hij uitgebracht? Dat zou wel eens 3 jaar geleden kunnen zijn en dan ben je zo langzamerhand echt aan vervanging toe, tenminste, als je wilt gamen. Een gamer heeft eens in de 2 à 3 jaar een nieuwe pc nodig. Elke keer kost die rond de 750 euro. Je kunt een duurdere nemen, maar als gamer zit je dan gewoon fout. Het beste budget is van 700 tot 950 euro.

Ik kan je wel een AGP kaart aanraden, zoals ik al zei, maar je schiet er niks mee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

tuurlijk schiet ik er wel iets mee op hij word dan tog beter en ik speel niet aleen ik maak ook 3d filpjes en maak spellen zelf. daar heb ik ook allen maar meer video kaart geheugen voor nodig

pci zo heeten tog die andere slots ook die onder de agp zit zou die daar niet in kunnen?

en zou je misschien dan eentje op kunen zoeke maakt niet uit welke enegste wat hij moet hebben isn 521 mb of hoger.

ik zat zo te denken ik heb toen een moederboord gekocht zou ik dat nu weer kunnen doen eentje met dual core of quad core maar dat ik dan wel gewoon die geheugen nog kan gebruien die in deze comp zit?

dus ddr 400 ofzo iets

bedankt voor je reacties! O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 89

• Actief:  

Je snapt er niet veel van. Laat ik het stap voor stap even afgaan.

1) Ja, je computer gaat erop vooruit, maar de kosten leveren een groter nadeel op dan het voordeel wat je hebt doordat hij beter wordt. Dan kun je beter even doorsparen en gewoon een nieuwe pc kopen. Dat heb ik in mijn vorige posts genoeg uitgelegd.

2) Het geheugen van een videokaart is het punt niet. Je moet dus niet zo doordrammen daarop, een groter videokaartgeheugen is alleen maar goed als je op hoge resoluties draait. Dan praten we dus over 24" schermen of groter. Veel belangrijker is wat voor geheugen het dan wel is en hoeveel shaders de videokaart heeft. Ook is het belangrijk wat zijn frequentie is waarop hij draait (geheugen zowel als de GPU zelf). Je hebt dus meer nodig dan alleen geheugen.

3) PCI, AGP en PCI-e zijn fysiek verschillende dingen. Je kunt geen PCI-e kaart in een AGP slot duwen, want dat past gewoon niet. Als je heel hard gaat duwen, maak je de boel kapot en dan ben je verder van huis. Er zitten meer pinnetjes aan de PCI-e aansluiting, wat ook wel nodig is.

4) Ik geef je nog geen voorbeeld totdat je inziet wat ik bedoel en je er iets meer van weet. Dat klinkt heel asociaal, maar anders geef je aan onzinnige dingen best wat geld uit.

5) Je zou inderdaad een nieuw moederbord kunnen kopen, maar dan kun je je geheugen niet overzetten omdat je DDR hebt gekocht en als je een betere processor wilt, heb je sowieso keus uit DDR2 moederborden, anders benut je de pc niet optimaal. De pc bestaat grofweg uit 6 dingen: moederbord, processor, videokaart, geheugen, harde schijf en voeding. Als je je moederbord gaat vernieuwen, heb je ook een nieuwe processor nodig, nieuw geheugen en een nieuwe voeding (want anders trekt hij hem niet, afhankelijk van het wattage van je huidige voeding). De videokaart hoeft niet per se, maar die wil je nu juist vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

ik begreep het de eerste keer al maar tog fijn dat je het zo duidelijk deed.

kijk ik heb veel vestand van computer het is mijn hobby en word later mijn beroep ik repareer ze en zet ze zelf in elkaar.

dat als ik een nieuw moederboord koop ik een nieuwe voeding ed nodig heb begreep ik ook nog wel.

ik heb mijn moederbord in een kast met prossesor en voeding gekocht dat was dus wat ik bedoelde met nieuw moederboord maar dat van mijn geheugen was nog niet helemaal duidelijk

en je heb ook idd gelijk met de geheugen van de kaart. maar uit ervaring weet ik dat hijdan ook meer shaders heeft ik heb nu veel te weinig. voor nieuwere spelen heb ik 2.0 shaders nodig ik zit nu zo aan de 1.4 of zo dus veel te weinig.

ik weet het niet of ik een nieuwe neem ik vind mijn computer wel goed zo het is namelijk het eenigste waar een spel het niet op wil doen (de shaders)

mijn volgende scherm is 21 inch dus daar hoef het eigenlijk niet voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 89

• Actief:  

Ik geloof dat de Pixel Shader (want dat is waar we het over hebben) van AGP tot 1.5 of 1.6 gaat. Met PCI-e gaat hij tot 4.0. Ik ben alleen benieuwd of de drivers dat wel op zouden lossen. Je hebt namelijk een redelijk hoge AGP kaart en ik denk niet dat er veel beter op de markt is om jouw probleem op te lossen. Ik zou het dan lekker laten voor wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

hhhhmmmm  na ja zou misschien ook wel een oplossing zijn  8)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 89

• Bijdragen:  7

Hier staan wel een paar videokaarten.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/49?keyword=&priceMin=0&priceMax=&land=&i991=&a991=&i19=&a19=&d734=&d18=7&d533=&d730=&d728=&d727=&d731=&scoreMin=0&scoreMax=5&x=17&y=4

Maar, wat voor agp is het.

De link verwijst alleen naar 8x apg.

1x en 2x verkopen ze volgens mij bijna niet meer.

Ik weet niet of 8x op 4 draait maar iniedergeval een stuk langzamer.

Ik denk dat je daar wel genoeg informatie vind.

Al helemaal als je zoveel verstand van computers hebt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 7

• Actief:  

Als het moederbord 2 jaar oud is, zal het geen AGP 1 of 2 zijn. ;) Neuh, een 8 geloof ik wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

yep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 89

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

William

Geplaatst

Bij Tuinbever.nl geloven we dat geen enkele digitale vraag gek of dom is. Sterker nog: vragen stellen getuigt van lef, nieuwsgierigheid en een wil om te leren . De wereld van software, websites, code en downloads kan soms behoorlijk ingewikkeld lijken, en dat is helemaal oké. Niemand weet alles vanaf het begin. Iedere vraag brengt je een stap dichter bij nieuwe kennis en inspiratie! Misschien wil je leren hoe je een programma installeert, weten hoe je een website bouwt, of gewoon begrijpen hoe downloads zoals torrents en Usenet werken. Misschien heb je problemen met een stukje code of wil je weten hoe je software gebruikt om je werk makkelijker te maken. Hoe groot of klein je vraag ook is, je bent niet alleen! De bevers van Tuinbever staan klaar om je te helpen. 🌟 Wie zijn wij? Tuinbever is ontstaan uit een droom van één bever… en vier briljante broers die elk hun eigen expertise meebrengen. Toen ze hun krachten bundelden, werd Tuinbever dé plek waar digitale kennis en een flinke dosis humor samenkomen.   Dit vind je bij Tuinbever.nl: 🔹 Download Bever Alles wat je ooit wilde weten over downloaden. Van torrents tot Nzb Usenet, file sharing en gewone downloads. Download Bever maakt alles begrijpelijk, veilig en overzichtelijk. Geen vraag is te ingewikkeld! 🔹 Web Bever Website bouwen? Of gewoon willen weten hoe een site in elkaar zit? Web Bever is je gids in de wereld van webdesign en laat je stap voor stap zien hoe jij zelf iets moois kunt maken. 🔹 Code Bever Scripten of programmeren lastig? Niet met Code Bever! Van AutoIt en scriptingtools tot programma’s zoals Advanced Installer – deze bever maakt het begrijpelijk voor iedereen. Leren coderen wordt leuk én toegankelijk. 🔹 Software Bever Software lijkt vaak ingewikkeld, maar Software Bever laat zien dat je met een beetje uitleg alles onder de knie krijgt. Van installatie tot gebruik, je leert het allemaal met duidelijke, grappige en begrijpelijke tips. Tuinbever werkt hard aan een reeks online cursussen waarmee jij nóg meer kunt leren over de digitale wereld. Of je nu wilt leren programmeren, websites bouwen, software gebruiken of downloaden, onze cursussen zijn interactief, praktisch én toegankelijk voor iedereen. Bij Tuinbever.nl geloven we erin dat iedereen in staat is om digitale vaardigheden te ontwikkelen. Soms is het even zoeken naar antwoorden, en dat is helemaal niet erg. Vragen stellen is nooit dom, het is de eerste stap naar kennis. Of je nu een beginner bent of al wat verder gevorderd, wij hopen dat jij bij Tuinbever lacht, leert en vooral je innerlijke digitale bever ontdekt! Dus, heb je een vraag over software, websites, downloads of code? Stel 'm gerust. Samen verkennen we de digitale wereld en maken we alles een stukje duidelijker én leuker. Bezoek Tuinbever.nl Waar wacht je nog op? Ontmoet de bevers op Tuinbever.nl en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen. 🦫✨

Eater

Geplaatst

The Thaumaturge: Een Duister Avontuur op PS5 en Xbox Series Fools Theory heeft groot nieuws voor gamers: op 4 december verschijnt de langverwachte detective-RPG, The Thaumaturge, voor de PS5 en Xbox Series. Bereid je voor op een unieke reis door het mysterieuze Warschau van 1905, waar het duistere en het paranormale elkaar kruisen. In deze intrigerende game neem jij de rol aan van een Thaumaturge, een krachtige figuur die de verborgen waarheden van zijn verleden moet ontrafelen. Maar dat is nog niet alles! Je zult ook demonische wezens verzamelen die elk een aspect van de menselijke persoonlijkheid vertegenwoordigen. Deze demonische "pokémon" zijn niet zomaar monsters; ze zijn een afspiegeling van de complexiteit van de ziel. Het verhaal ontvouwt zich in een sfeervol Warschau, een stad vol geheimen en onopgeloste raadsels. Terwijl je door de straten slentert, kom je verschillende personages tegen, elk met hun eigen verhalen en uitdagingen. Jouw keuzes zijn cruciaal; ze bepalen niet alleen de uitkomst van gesprekken, maar ook de richting van het verhaal. Of je nu een bondgenoot wint of een vijand verliest, elke interactie is een kans om dieper in de psychologische lagen van de personages te duiken. De combat in The Thaumaturge is turn-based, wat betekent dat je strategisch moet denken voordat je actie onderneemt. Dit geeft je de ruimte om je opties te overwegen en je tactiek aan te passen aan de constante wendingen van het verhaal. Maar naast de gevechten zijn het vooral de gesprekken die de kern van de game vormen. Hier krijg je de vrijheid om je eigen pad te kiezen, waardoor elke speelsessie uniek is. Wat The Thaumaturge echt bijzonder maakt, is de diepgaande thematiek. De game daagt je uit om na te denken over de schaduwzijde van de menselijke natuur. Hoe ver ben je bereid te gaan om de waarheid te achterhalen? Welke demonen moet je onder ogen zien, zowel in de game als in je eigen leven? Deze vragen zorgen voor een meeslepende ervaring die je aan het denken zet, zelfs nadat je het spel hebt beëindigd. Met prachtige graphics en een sfeervolle soundtrack dompelt The Thaumaturge je onder in een wereld die zowel betoverend als angstaanjagend is. De aandacht voor detail in de omgevingen en de karakterontwerpen versterkt de immersie, waardoor je je echt kunt verliezen in de verhalen die zich voor je ontvouwen. Dus markeer 4 december in je agenda en bereid je voor op een onvergetelijke ervaring. Of je nu een fan bent van RPG's, mysteries of psychologische verhalen, The Thaumaturge belooft je te boeien en uit te dagen op manieren die je niet snel zult vergeten. Ga de strijd aan met demonen, ontrafel de geheimen van het verleden en ontdek de diepten van de menselijke ziel. Het avontuur wacht op je!  
  • Recente prestatie

• ajeew heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...