Spring naar bijdragen

Praat hier over je PC!

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Hm, dan kun je beter deze nemen, die is toch wel een aardig stukje sneller dan de 8600GT. (Ik heb hem hier bij Azerty geselecteerd, CoolPrices was goedkoper, maar had er geen op voorraad.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Bovenstaande kaart heb ik ook, echt een topper en trekt de meeste games gewoon op mooie instellinge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Bijdragen:  250
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

hoezeer ik het ook zou willen, het is niet IK die dat beslis, het is mijn vader en een overjaarse computerexpert. ik weet ook wel dat er betere kaarten bestaan voor (ongeveer) dezelfde prijs of misschien nog beter zoals die HD Radeon 3850 Sapphire 512MB, het is niet mijn computer. ze laten mij zien welke het wordt, en als ik tegenspreek krijg ik geen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

• Actief:  

Ok, laat je vader dan even het volgende lezen:

Beste vader van Robin,

Ik hoor dat u uw zoon een videokaart wilt geven. Dat is natuurlijk hartstikke leuk, zeker als u er zelf redelijk verstand van heeft. U wilt dan absoluut de beste specificaties voor het budget wat u in uw hoofd hebt, dat spreekt voor zich. U baseert uw keuze dus op de specificaties, benchmarks en reviews. Ik hoorde dat u geïnteresseerd bent in de 8600GT, een kaart van meer dan anderhalf jaar oud. Dat kan in principe prima, het is tenslotte een PCI-e kaart. Op grond daarvan bent u er echter nog lang niet. De specificaties van de 8600GT, uitgezet tegen een ATI kaart van vergelijkbare prijs:

8600GT: GDDR2, 256 MB, 540 MHz chipclock, 700 MHz memclock, 32 shaders, 80nm procédé.

HD3850: GDDR3, 512 MB, 670 MHz chipclock, 830 MHz memclock, 320 shaders, 55nm procédé.

Met name door het betere geheugen, hogere clocks en meer shaders, wint de HD3850 ruim van de 8600GT. Dan praten we over verschillen die in hedendaagse spellen oplopen tot 400%. In de benchmarks die voor de 3850 en 3870 zijn gemaakt, wordt de 8600GT niet eens meer vergeleken. Ik kan de benchmarks voor de 8600GT, gemaakt op 17-04-2007, er echter nog wel bij halen:

8600GTbenchmark.jpg

Hetzelfde doe ik met de benchmarks voor de 3850, gemaakt op 15-11-2007:

[img width=600 height=460]http://i175.photobucket.com/albums/w157/eutomos/3850benchmark.jpg

Het verschil is dus erg groot te noemen, zet u de X1950 er maar als vergelijkingsmateriaal tussen. Op grond van de specificaties en de benchmarks wint de HD3850 dus met groot gemak. Hierbij komt nog eens dat de HD3850 DX10.1 ondersteunt, een stabielere versie dan DX10.0. De prijzen liggen op dezelfde hoogte: de 8600GT is op het moment rond de 80 euro, de HD3850 rond de 85. Ik denk dat u zelf nu wel een idee heeft welke kaart beter presteert. Succes met uw aankoop.

Met vriendelijke groet,

Tom Biersteker

moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

lol ;D

hij heeft het gelezen, en hij heeft zijn zelfbeheersing verloren

hij zij (riep) "als je nou nog één keer over die videokaart begint, krijg je zelfs geen nieuwe meer! hij is goed voor wat hij moet dienen en daarmee uit! %!!@?µ+%body%lt;ùùµ$=:;}

ik kan het eigenlijk wel iets of wat begrijpen, we gaan hem ook alleen maar gebruiken voor de ontlasting van de computer. iemand heeft eens gezegd dat zonder aparte videokaart je wat van je geheugen kwijtraakt naar de ingebouwde video kaart

of iets in die zin...

hij weet ook wel al te goed dat hij al verouderd is, hij heeft dat expres gedaan zodat ik er niet mee zou gamen. volgens hem is dat pure vuiligheid in je pc en is dit tenslotte maar een office-computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

• Actief:  

Diepe, hele diepe zucht... Op dat moment zou ik zeggen dat ik hem zelf wel koop. Dit gaat natuurlijk nergens over. Laten we eens eerlijk zijn: begrijpt hij wel wat ik zei?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

weet ik niet

hij is nog van in de tijd waar computers nog niet eens bestonden

en hij neemt orders van iemand die al 67 jaar is...dus...

ik denk wel dat hij het begrijpt, maar hij heeft gewoon minder dan nul verstand van computers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

• Actief:  

Nou ja, dat kan in principe wel goed zijn, maar dan moet dat advies wel degelijk zijn. Om even terug te komen op wat je geëdit hebt in het vorige bericht: ja, het ontlast, maar slechts de processor (en het moederbord voor 5% en het geheugen als je genoeg hebt onmerkbaar). Dat verschil ga je niet merken als je er niks op draait. Als je dan toch 90 euro uitgeeft, doe het dan wel goed. Maar ja, het is net alsof ik tegen een muur praat, geloof ik.

Laat het volgende niet aan je vader zien tenzij je zeker weet dat je dat wilt. Het kan je zomaar de videokaart kosten. Hoewel ik die toch zelf of niet zou kopen, want aan een 8600GT heb je in principe niks.

Weer tegen g'uw vader:

Als je er geen verstand van hebt, neem dan iets van iemand aan die dat wel heeft en blijf niet komen met 'ik doe het niet, je hebt het er maar mee te doen', want we handelen op basis van argumenten, niet op basis van 'ik sta boven jou, doe het er maar mee'. Dat kunt u tegen uw zoon doen, maar niet tegen mij. Als u argumenten heeft die betrekking hebben op één van mijn stellingen of benchmarks hierboven, vertelt u gerust wat u op uw hart heeft. Anders verwacht ik geen scheldkannonades: niet tegen uw zoon èn niet tegen mij. Iets wat ik zeg of doe, kunt u namelijk nooit op uw zoon afschuiven. Daarom verwacht ik een directe reactie naar mij toe, als u reageert. Op wat voor manier dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

http://www.alternate.be/html/product/details.html?articleId=64378&showTechData=true

ik heb hem hier gevonden, ziet er eigenlijk wel goed uit...zal nog eens zagen, want ik wil die hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

ik vind het wel erg vreemd dat hij op azerty rood is en in alternate blauw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

• Actief:  

Er zit toch ook geen verschil tussen de Volkswagen polo in blauwe of rode uitvoering  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

nee

maar wat heb je eraan als je niet in je computer kan kijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

• Actief:  

niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

daarom juist  :P

dit kan blijven verdergaan

btw, ik heb ook wel gezien dat die op alternate er helemaal anders uitziet, en ik bedoel dan niet de kleur maar de kaart zelf, toch is het dezelfde kaart kan dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

• Actief:  

Ja. Als hij van een ander merk is kan dat zeker. De GPU is altijd gelijk, de kaart eromheen kan anders zijn en is dat meestal ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

lol dan is die op alternate toch veel mooier moet ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

• Actief:  

De leverancier maakt niet uit, of dat nou Alternate of Azerty is. Het gaat om het verschil tussen bijvoorbeeld Sapphire en Club 3D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

ergens nog een vaag vraagje, ik heb je ergens nog wel horen zeggen dat je videokaart in je moederbord moet passen of zoiets :geheim:

past die HD3850 wel in de mijne?

ik heb een M2N MX SE

hoopelijk goed nieuws...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

ergens nog een vaag vraagje, ik heb je ergens nog wel horen zeggen dat je videokaart in je moederbord moet passen of zoiets :geheim:

ik heb een M2N MX SE

hoopelijk goed nieuws...

Ja want een HD3850 is een PCI-Express x16 kaart, en zo'n slot heb jij op je moederbord zitten:

Asus M2N-MX SE+

Producteigenschappen van Asus M2N-MX SE+

CPU

Support AMD Socket AM2+ /AM2 Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64/ Sempron

AMD Cool 'n' Quiet Technology

AMD64 architecture enables simultaneous 32-bit and 64-bit computing

AMD Live! Ready

Chipset

NVIDIA GeForce6100 / nForce430

Memory

Dual channel memory architecture

2 x 240-pin DIMM, support max. 4GB DDR2 1066/800/667/533 Non-ECC,un-buffered memory

Expansion Slots

1 x PCI Express x16

O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Klopt. O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  33
  • Actief:  

Ik heb niet een heel geweldig systeem maar hij is aardig draaid fall out 3 wel op high.

Behuizing:Gewoon nog standaard Packardbell Behuizing.

Moederbord: Naam: RC415ST

Type: µATX-moederbord

Fabrikant: ECS

Ram:1,5GB DDR2

Videokaart: Geforce 8600 GT en ATI x1100

Harddisk: 160 GB SATA + 160 GB Iomega externe schijf(Die k ook gebruik voor EEE PC)

Beeldscherm: PackardBell TFT '19inch' lijk wel groter.

Processor: Pentium 4 2.93 GHZ Socket 775

Toekomstige Upgrades: Dual of Quatcore Processor

En 4 Gig Ram.

Dan zien we wel eens weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 33

ik heb een M2N MX SE

hoopelijk goed nieuws...

Ja want een HD3850 is een PCI-Express x16 kaart, en zo'n slot heb jij op je moederbord zitten:

Asus M2N-MX SE+

Producteigenschappen van Asus M2N-MX SE+

CPU

Support AMD Socket AM2+ /AM2 Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64/ Sempron

AMD Cool 'n' Quiet Technology

AMD64 architecture enables simultaneous 32-bit and 64-bit computing

AMD Live! Ready

Chipset

NVIDIA GeForce6100 / nForce430

Memory

Dual channel memory architecture

2 x 240-pin DIMM, support max. 4GB DDR2 1066/800/667/533 Non-ECC,un-buffered memory

Expansion Slots

1 x PCI Express x16

O0

bedankt :friends:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250
  • 3 weken later...

lol hij was ff in een goeie bui en heb hem dan meteen gevraagt

en we hebben een deal gesloten. als ik die 10 euro uit me eigen zak betaal, krijg ik hem. dus ik heb hem!  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 250

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Files 3.8 Nu Beschikbaar voor Download We zijn verheugd om aan te kondigen dat Files 3.8 nu beschikbaar is voor download! Deze nieuwste update van de populaire bestandsbeheerder voor Windows 10 en 11 introduceert een scala aan nieuwe functies die uw gebruikerservaring aanzienlijk zullen verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste vernieuwingen: Beheer Tags vanuit de Zijbalk U kunt nu eenvoudig tags beheren vanuit de zijbalk. Door met de rechtermuisknop op het taggedeelte te klikken, krijgt u de optie "Beheer tags" te zien. Hier kunt u tags aanmaken, verwijderen of bewerken, wat het organiseren van uw bestanden nog eenvoudiger maakt. Snelle Toegang tot Storage Sense Voor de frequente gebruikers van Storage Sense is er goed nieuws: Files 3.8 maakt het gemakkelijker om toegang te krijgen tot deze functie. U kunt Storage Sense openen via de Command Palette, een aangepaste snelkoppeling toewijzen, of met de rechtermuisknop op een schijf in de zijbalk of op de startpagina klikken. Ondersteuning voor Alternatieve Gegevensstromen Naast het lezen van alternatieve gegevensstromen, stelt Files 3.8 u nu ook in staat om deze te creëren. Met deze functie kunt u extra gegevens aan uw bestanden toevoegen zonder de primaire inhoud te wijzigen. Het aanmaken van alternatieve gegevensstromen is beschikbaar via het contextmenu (standaard uitgeschakeld), de Command Palette of een sneltoets. Nieuwe Acties Files 3.8 bevat nieuwe acties die toegankelijk zijn via de Command Palette of aangepaste sneltoetsen. Tot de nieuwe acties behoren het kopiëren van het pad naar de huidige map, het plakken van items vanuit het klembord als snelkoppelingen en het sluiten van alle tabbladen (Ctrl + Shift + W). Verbeteringen aan Archiveringsinstellingen De aangepaste instellingen voor bestandcompressie worden nu opgeslagen tussen sessies, waardoor uw archiveringsprocessen nog efficiënter worden. Overige Verbeteringen Hieronder vindt u de rest van de changelog: - De privacybeleid-URL is bijgewerkt. - De responsiviteit van de kaarten in de schijfwidget is verbeterd. - Een probleem opgelost waarbij een WSL-prompt soms tijdens het opstarten verscheen. - Een probleem opgelost waarbij het annuleren van slepen en neerzetten de geselecteerde items wist. - Een probleem opgelost waarbij bulk hernoemen de sorteervolgorde niet volgde. - De plaatsing van het contextmenu op de startpagina is gecorrigeerd. U kunt Files downloaden via de Microsoft Store via  deze link De app is ook gratis beschikbaar op de officiële website. We hopen dat u geniet van de nieuwe functies en verbeteringen in Files 3.8 en dat deze update uw bestandsbeheerervaring naar een hoger niveau tilt!

bikerbob

Geplaatst

Probeer eens opnieuw te registreren.
  • Recente prestatie

• ajeew heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...