Spring naar bijdragen

EA: Meer dan 3x installeren is nieuwe licentie

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Techzine Frontpage

Techzine » Nieuws » Games & Consoles » EA: Meer dan 3x installeren is nieuwe licentie

EA: Meer dan 3x installeren is nieuwe licentie

ekudosdiggnujijmsn.reportertechnoratidel.icio

Gepubliceerd door Johan Top op vrijdag 27 juni 2008 19:15

1 reactie - views 43

EA heeft in Mass Effect een nieuw soort beveiliging van het reeds bestaande SecuROM toegepast. Naar nu blijkt kan je hierdoor de game echter niet meer dan drie keer installeren. Dit is iets wat we nog niet eerder zagen en veel gamers zetten dan ook vraagtekens bij deze nieuwe methode.

Wat doet de beveiliging exact? Het installeert zich zonder je medeweten op je computer, het zet je firewall uit, je dvd speler en dvd-brandsoftware. Het limiteert het aantal installaties tot maximaal drie. Het spel heeft drie 'activaties'. Als ze alle drie gebruikt zijn kan je het spel niet meer installeren. Volgens de melding die EA geeft, is het 'om beveiligingsredenen' en moet je maar een nieuwe licentie kopen.

Dat dit waar is werd bewezen door een jongen op het Mass Effect-forum. Hij registreerde en startte het spel, waarmee de eerste activatie gebruikt werd. Na de eerste installatie verliep niet alles soepel, en had hij last van artifacts.

De jongen dacht dat het aan het besturingssysteem lag, dus hij installeerde een ander besturingssysteem en installeerde tevens het spel opnieuw, waarop de tweede activatie in werking trad.

Hierna kwam de jongen erachter dat het aan de videokaart lag, en kocht een nieuwe videokaart. Dit activeerde de derde en tevens laatste activatie. Het spel speelde goed en na twee dagen had de jongen het spel uitgespeeld.

Een week later wilde de jongen het spel opnieuw spelen en installeerde het weer, waarna hij op de volgende melding stuitte toen hij het spel wou opstarten:

22529_6a8f7cba.jpg

Er wordt vanuit gegaan dat veel gamers tegen deze manier van beveiligen in actie gaan komen, aangezien zij het spel geheel legaal hebben gekocht. Daarnaast blijft het raar dat een nieuw stuk hardware een nieuwe activatie betekent.

Waarschijnlijk zal EA deze beveiliging ook gaan toepassen in Spore en mogelijk The Sims 3.

Mogelijk brengt de beveiliging veel problemen met zich mee, aangezien juist gamers vaak hun hardware wisselen en daarnaast ook vaak spellen opnieuw installeren.

bron: http://www.techzine.nl/nieuws/16901/EA:-Meer-dan-3x-installeren-is-nieuwe-licentie.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 25
  • 500
  • Reacties 13
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  354
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  306
  • Actief:  

Dat is echt k*t!!!!!!!!!!

#JOEPIE#

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 354

• Bijdragen:  2568
  • Waardering:   1
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  33

Vind dat EA dan niet alleen de illegale downloaders aanpakt, maar dan ook zijn eigen betalende klanten.

Voor de downloaders vind ik het niet echt zielig, want ze betalen er tenslotte niet voor maar de betalende wel.

Een spel is al ongeveer 20 tot 30 euro, en als je maar 3X mag installeren dan is dat absurd.

Maar EA zal dit denk ik ook wel inzien als het betalende klanten verliest en dus minder geld binnen krijgt.

Ook zal ik een tijdje geen EA games kopen als die beveiliging erop zit, dan zien ze het in dat het niet nuttig is voor hun bedrijf (dus de winst) en verwijderen dan de beveiliging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.6k

• Bijdragen:  1509
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Ik denk het niet hoor Fred. Als EA een beveiliging er gaat op zetten, gaan ze dat niet meteen weg doen. Gaat die beveiliging ook gebeuren voor FIFA? En waarschijnlijk zal tegen dan wel zo'n nieuw hackje uitkomen dat je die beveiliging kan weg doen. Want in deze tijd kan je alles op internet vinden :P. En als je bv het spel 3 keer hebt geinstalleerd, kan je toch een ander torrentje downen? Of gaat dat het zelfde zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.5k

Maar Shahab ze pakken ook de betalende klanten aan, hierdoor gaan er inderdaad meer mensen downloaden.

Al helemaal als er een crack (of Hack) voor uit komt.

Dus kortom het heeft dan een averechts effect, dus dan gaan ze heus wel de beveiliging verwijderen op een gegeven moment, want er word meer producten van hun gedownload en minder gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.6k

• Bijdragen:  43

maak er dan 10x van dan is het probleem opgelost lijkt mij ik heb in iedergeval nog nooit een game 10 keer geinstaleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 43

• Actief:  

Ik ook niet. Alleen misschien bij 1 spel, maar toen kon mijn computer het niet aan en ik wist dat niet. Dit kunnen wij dus nooit doen bij de 3x licentie hé.. Dit zuigt echt. Komt dit in de plaats van CD Keys?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.5k

Ik ook niet. Alleen misschien bij 1 spel, maar toen kon mijn computer het niet aan en ik wist dat niet. Dit kunnen wij dus nooit doen bij de 3x licentie hé.. Dit zuigt echt. Komt dit in de plaats van CD Keys?

Die zal je ook maar 3X mogen gebruiken denk ik :biggun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.6k

• Bijdragen:  1203
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

UPDATE

Inmiddels heeft Electronic Arts bij monde van Chris Priestly aangegeven dat dit niet de normale gang van zaken is en dat alles op een misverstand en een fout in de software berust.

Priestly heeft aangegeven dat de melding dat men een nieuwe licentie aan dient te schaffen niet correct is en spoedig aangepast zal worden. Hij biedt namens EA excuses aan voor het ontstaan van dit misverstand.

Priestly voegt eraan toe dat er maatregelen zijn genomen om het heractiveren eenvoudiger te laten verlopen. Wie er echter nog niet uit komt en desondanks nog steeds de melding krijgt wordt gevraagd om contact op te nemen met de klantenservice van Electronic Arts.

Bron: http://www.techzine.nl/nieuws/16901/EA:-Meer-dan-3x-installeren-is-nieuwe-licentie.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.2k

Ja, ze kunnen zoiets ook niet volhouden, teveel mensen die er kritiek op hebben of hun spellen op een gegeven moment niet meer kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1
  • 2.6k

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Actief:  

En wie gaat nou weer hetzelfde spel kopen omdat die per ongeluk 3x opnieuw heeft geinstalleerd  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  

Niemand. Ik heb trouwens ook nog wel wat spellen liggen die onwijs vaak geïnstalleerd zijn. Neem bijvoorbeeld Harry Potter and the Philosophers Stone. Dat spel is zo oud en nog steeds compatibel, dat blijft op mijn computer staan. Elke keer als ik dan van computer verander of de computer formatteer, komt het weer terug erop te staan. Ik denk dat dat nu al 8 keer gebeurd is (of iets in die richting). Dus ja, wat willen ze nou?

Trouwens, ik zie net dat er een feit in de topicstart niet kan kloppen. Als jij een nieuwe videokaart koopt en die vervangt, hoef je niet je moederbord of besturingssysteem eraf te kieperen, het is alleen een kwestie van videokaart eruit en een andere erin. Wat dus inhoudt dat het spel op je computer blijft, inclusief licentie. Wat er precies waar is van het verhaal van die gast, valt nog maar te bezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ja dat verhaal klopt eigenlijk niet. Hij koopt een nieuw videokaart. Oke. Maar daarvoor moet hij toch zijn game niet herinstalleren? Je kan het gwn op je PC laten en je videokaart er in doen, je spel opstarten en voila..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 1.5k
  • 1 maand later...

• Bijdragen:  5

Dit is sowieso pure onzin vanwege EA ,eerst hun spel zelf eens op punt stellen en dan zo'n onzin in de wereld zetten ,het is toch niks anders dan herinstalatie,patchen en weet ik veel,zou ik weten dat bij Sims 3 deze onzin ook van toepassing is koop ik het niet uit!!!!dan wacht ik wel op een dl'tje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 5

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Files 3.8 Nu Beschikbaar voor Download We zijn verheugd om aan te kondigen dat Files 3.8 nu beschikbaar is voor download! Deze nieuwste update van de populaire bestandsbeheerder voor Windows 10 en 11 introduceert een scala aan nieuwe functies die uw gebruikerservaring aanzienlijk zullen verbeteren. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste vernieuwingen: Beheer Tags vanuit de Zijbalk U kunt nu eenvoudig tags beheren vanuit de zijbalk. Door met de rechtermuisknop op het taggedeelte te klikken, krijgt u de optie "Beheer tags" te zien. Hier kunt u tags aanmaken, verwijderen of bewerken, wat het organiseren van uw bestanden nog eenvoudiger maakt. Snelle Toegang tot Storage Sense Voor de frequente gebruikers van Storage Sense is er goed nieuws: Files 3.8 maakt het gemakkelijker om toegang te krijgen tot deze functie. U kunt Storage Sense openen via de Command Palette, een aangepaste snelkoppeling toewijzen, of met de rechtermuisknop op een schijf in de zijbalk of op de startpagina klikken. Ondersteuning voor Alternatieve Gegevensstromen Naast het lezen van alternatieve gegevensstromen, stelt Files 3.8 u nu ook in staat om deze te creëren. Met deze functie kunt u extra gegevens aan uw bestanden toevoegen zonder de primaire inhoud te wijzigen. Het aanmaken van alternatieve gegevensstromen is beschikbaar via het contextmenu (standaard uitgeschakeld), de Command Palette of een sneltoets. Nieuwe Acties Files 3.8 bevat nieuwe acties die toegankelijk zijn via de Command Palette of aangepaste sneltoetsen. Tot de nieuwe acties behoren het kopiëren van het pad naar de huidige map, het plakken van items vanuit het klembord als snelkoppelingen en het sluiten van alle tabbladen (Ctrl + Shift + W). Verbeteringen aan Archiveringsinstellingen De aangepaste instellingen voor bestandcompressie worden nu opgeslagen tussen sessies, waardoor uw archiveringsprocessen nog efficiënter worden. Overige Verbeteringen Hieronder vindt u de rest van de changelog: - De privacybeleid-URL is bijgewerkt. - De responsiviteit van de kaarten in de schijfwidget is verbeterd. - Een probleem opgelost waarbij een WSL-prompt soms tijdens het opstarten verscheen. - Een probleem opgelost waarbij het annuleren van slepen en neerzetten de geselecteerde items wist. - Een probleem opgelost waarbij bulk hernoemen de sorteervolgorde niet volgde. - De plaatsing van het contextmenu op de startpagina is gecorrigeerd. U kunt Files downloaden via de Microsoft Store via  deze link De app is ook gratis beschikbaar op de officiële website. We hopen dat u geniet van de nieuwe functies en verbeteringen in Files 3.8 en dat deze update uw bestandsbeheerervaring naar een hoger niveau tilt!

bikerbob

Geplaatst

Probeer eens opnieuw te registreren.
  • Recente prestatie

• aVoid2 heeft zojuist een badge verdient
      Eerste post
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...