Jon Geplaatst Juni 26, 2008 Bijdragen: 295 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/19/06 Status: Offline Actief: Juni 12, 2013 Delen Geplaatst Juni 26, 2008 Hey, luitjes. Loopt jullie computer ook traag bij het draaien van een groot spel? zoals COD4 of AoC? of wil je nog meer uit je computer halen als je aan het gamen bent? Ik heb een oplossing gevonden. ;D (ik heb onderstaande post eerst gepost op mijn AoC guild forum, dus misschien dat ik soms verwijs naar AoC zelf) Misschien dat een aantal het al kennen maar ik heb het over het grootse: Gamexp. Dit zet een aantal ongebruikte windows services uit die toch wel veel van je prestaties opeisen. Het is te downloaden van: http://www.theorica.net/gamexp.htm Als je vista gebruikt, heb je hier geen drol aan. ik weet niet of er al iets is zoals gamevista... of gamexp voor vista.. maar meestal als je vista hebt heb je ook een redelijk nieuwe computer. Nougoed, om even wat korte instucties te geven. Download heb programma, Start het nog niet op. Want, soms kan gamexp je systeem niet goed zien (echt 1.3% kans) maar het kan gebeuren. Dus ik heb een Herstelpunt gemaakt... (niet noodzakelijk, maar voor de zekerheid) Dit doe je zo: Start -> Programma's -> Accesoires -> Systeem Tools -> Systeem herstel en dan Create Restore Point. Zo, dat is dat. Nu gaan we het bestand openen. het heeft geen installatie nodig dus dat is wel mooi. Maar je moet het wel uitpakken alshetgoed is... Is het een .Rar bestand. Hiervoor heb je WinRaR nodig, Te downloaden van: http://www.winrar.nl/ de site ziet er erg onproffesioneel uit. ik weet het, maar de halve wereld gebruikt het, en het is juist erg professioneel. Je ziet een scherm (na uitpakken en opstarten) met daarboven heel Groot GAME MACHINE. Nou dan je system specs, je moet even kijken of dat klopt. als je het niet zeker weet, zijn er 2 manieren om erachter te komen. Zelf gebruik ik het programma Everest van Lavalys. Heel erg handig.. je ziet precies wat je computer heeft, en of er updates voor drivers zijn enzo. Download everest: http://www.techzine.nl/downloads/10420/EVE...0.466-Beta.html Niet alleen hiervoor handig dus Nouja 99 van de 100keer kloppen die specs wel, dus dan gaan we een stap verder. Zorg ervoor dat het vinkje met: Disable/enable windows services AAN staat. En druk nu op Save state. Hij maakt nu een Opsla-punt. Net als je eigenlijk al met dat restore point hebt gedaan helemaal aan het begin MAAR met het disable/enable services, dus als dat fout gaat heb je hier niets aan. Je zal even moeten wachten en dan is het klaar. als je nu gaat spelen (en ofc alle andere programma's uitzetten, 1 kan geen kwaad maar 183 wel). Gaat het een stuk vlotter. Als je je computer NOG sneller wil laten lopen. Druk je op Warp Speed. Hij zal opnieuw opstarten... en (bij mij iig) Ging het opstarten al 5x zo snel. Dan moet je gamexp opstarten. gewoon dat scherm. En dan AoC opstarten en je zult merken dat het nu beren snel gaat. Warp speed hoeft maar 1keer totdat je weer denkt van. pfhoe hij gaat niet meer zo snel als eerst. (dan heb je weer services aangezet.) Want door bijvoorbeeld MSN opstarten heb je de MSNservice. dat vreet ook weer geheugen Nou, zonder dit programma kan ik amper AoC spelen, dus voor mij is het echt een topper. Ik hoop dat het ook goed werkt bij jullie. Nouja ik hoop dat iedereen hier er ook zo blij mee is dan in mijn AoC guild en dan het niet ergens al stiekem op dit forum staat, want daar heb ik helemaal nog niet naar gekeken :redface: Groet'n Henk Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 295
kaasbroodje Geplaatst Juni 26, 2008 Bijdragen: 500 Waardering: 25 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 11/25/06 Status: Offline Actief: Mei 14, 2014 Leeftijd: 35 Delen Geplaatst Juni 26, 2008 heb zelf een tijdje terug gamexp gehad en het beviel me totaal niet. op de versie die ik had kon je sommige software niet eens installeren Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 25 500
Jon Geplaatst Juni 26, 2008 Bijdragen: 295 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 10/19/06 Status: Offline Actief: Juni 12, 2013 Auteur Delen Geplaatst Juni 26, 2008 sommige software installeren? je bedoelt als het aanstaat? als dat niet werkt restore je je state gewoon even.. en dan save je hem later weer ;D Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 295
Pietje8501 Geplaatst Juni 30, 2008 Bijdragen: 980 Waardering: 0 Prestatiepunten: 0 Dagen gewonnen: 0 Lid sinds: 09/11/06 Status: Offline Actief: Maart 13, 2014 Leeftijd: 32 Delen Geplaatst Juni 30, 2008 ik h ad ook n gamexp, maar n aparte xp was maar 120 MB groot fso, 89 als ie geinstalled was, bootte in 2 secs, maar was wel grondig ver****. helft vd functies wrkte niet fso Link naar opmerking Deel via andere websites Meer opties om te delen... 0 980
Geplaatst 2 uur geleden Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. Deze vindt je hier: https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/
Aanbevolen reactie