Spring naar bijdragen

Behuizing

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Euy mensen,

Ik had nog een vraag over de behuizingen. Ik heb die 900game pc eens gepakt en hier en daar wat dingetjes aangepast. Maar die behuizing vind ik nog steeds een beetje onzin. Volgens mij betaal ik de helft voor al die leuke lampjes en fratsen. Weet iemand een kast waar deze onderdelen (bijlage) ook inpassen. maar die goedkoper is? (op alles valt te besparen  ;) )

Thanks,

Jon

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295
  • Reacties 40
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De Antec 900 is niet zomaar een kast. Hij heeft een hele goede airflow en de fans zijn van buiten de kast regelbaar (= dus een verwerkte fancontroller waar je normaal ook al 30 euro voor betaalt). Verder ziet hij er goed uit en zitten de USB's op een goede plek. Als je een goedkopere kast wilt hebben, moet je voor de (Cooler Master) CM690 gaan. De airflow van deze kast is te vergelijken met de 900, maar voor de rest moet je zelf voor de instellingen van de fans zorgen (BIOS).

Kortom: als je een makkelijke kast wilt hebben die er goed uitziet, kies je voor de 900, maar anders voor de CM690.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

ah ok'e.. thanks  ;D dan ga ik maar voor de 900... dan maar iets langer werken  :P

Edit: Maargoed.. verder heb ik zoals je ziet wat aangepast... maar kan dit eigenlijk allemaal wel? want ik zit wel leuk onderdelen uittezoeken maar zometeen kan het helemaal niet bij elkaar??

Thanks,

Jon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

Ik wil twee dingetjes van je weten: wat ga je met de computer doen en wat is je budget ongeveer? Dan stel ik morgen even een passende computer samen, want dit sluit inderdaad niet helemaal aan. Behalve de kast nog iets nodig? Muis, tobo, monitor, boxen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  378
  • Actief:  

zo ver ik zie sluit alles toch gewoon aan of zie ik het nou verkeerd ? :-[ :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Actief:  

Het sluit niet helemaal goed aan in de zin van 'het past niet goed bij elkaar'. Ik dacht dat iedereen dat wel zou begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

haha okee sorry begreep je verkeerd  O0 O0

Grtz,

DutchFighter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Actief:  

voornamelijk gericht op gamen... en ik vond 800 euro wel een mooi bedrag... maar 900 is toch echt wel de max ;) en muis heb ik net nieuw.. tobo (ik hoop dat je toetsenbord bedoelt  :P) werkt ook nog prima... en boxen heb ik in me monitor zitten.. en die doet het ook nog prima.. :)

Jon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

Ok, dat maakt het een stuk makkelijker. Ik ga naar een bedrag rond de 850 euro toewerken, ik hoop hem vanmiddag nog te posten. Ik ga wel even samenstellen bij een gerennommeerde pc-winkel als Azerty of 4launch of Alternate, want op Tweakers zie je alleen maar de goedkoopste prijzen van 1 artikel en alle artikelen bij elkaar opgeteld.

Post scriptum: ja, ik bedoelde toetsenbord. O0

PS2: ga je overclocken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

overclocken.. hmm weet niet.. als het nodig is? :P ik denk dat ik met mijn computer verstand het toch allemaal sloop  ???

Maarja super thanks dat je er naar wilt kijken  ;D

Jon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

Dan zou ik het niet doen en het voorlopig zo houden, maar ik had nog een paar vragen. :P Wil je hem zelf in elkaar sleutelen of moet de leverancier dat doen? Wil je nog een besturingssysteem erbij of download je die zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Nou, ik heb hier iets samengesteld wat je zelf in elkaar moet zetten en zonder besturingssysteem (zou niet zo'n big deal moeten zijn voor ons DukeNers). Als je er echt geen trek in hebt om het zelf in elkaar te zetten, komt er nog 50 euro bij voor assemblage (= leverancier zet computer in elkaar) en 1 jaar garantie.

Veel beter dan dit kun je het voor jouw bedrag niet krijgen:

henkiecompu.jpg

CPU: De E8400, dé processor voor gaming op het moment. Een quad-core trekken de meeste games nu nog niet, dus een dual-core is zat, behalve dus voor videobewerking e.d.

GPU: De 8800 GTS van NVidia, één van de snelste videokaarten die nu te krijgen zijn. Echter moet ik wel opmerken dat de nieuwe videokaarten van zowel ATI als nVidia over een week in de schappen liggen, dus ik zou nog heel even wachten om te beslissen wat je met de GPU gaat doen.

Moederbord: Eén van de nieuwste borden: één met een P45 chipset, de nieuwste die er is. Je kunt geen SLi (nVidia GPU's) draaien hierop, wel Crossfire X (ATI GPU's). Ook daarom verwijs ik je weer naar de kanttekening bij de GPU's.

Geheugen: G.Skill 4GB PC-2 8000. Hiermee kun je tot 4500 MHz overclocken (1000 mhz gedeeld door 2 keer de multiplier = 1000/2*9 = 4500 mhz, want de multiplier van de E8400 is 9). Dat kan niet op luchtkoeling, dus dat zou ik ook niet proberen. Max 4200 mhz (meestal rond de 4000 mhz met de E8400) op luchtkoeling.

Harddisk: De Samsung Spinpoint F1 640GB. Dit zijn 2 platters van 320GB, wat ervoor zorgt dat je goede opslag en een snelle verwerking van gegevens hebt. De 320GB platters zijn namelijk sneller dan de 250GB platters die worden gebruikt in de 250GB, 500GB en 750GB versies van de Spinpoint. De 320GB, 640GB en eigenlijk ook de 1 TB Spinpoints gebruiken de 320GB platters. Als je wilt kun je dus ook de 1 TB versie kopen, die op het moment rond de 115 euro kost.

Voeding: De CM (Cooler Master) M520. Een modulaire voeding die 520 Watt levert. Dat is genoeg voor je computer, maar als je Crossfire X gaat draaien, zou ik een M620 nemen voor 20 euro meer. Anders niet.

Optische drive: De Samsung S203D. De beste prijs/kwaliteit drive op het moment. DVD + en - brandt hij, eigenlijk niks bijzonders.

CPU koeler: De Arctic Freezer 7 Pro. Een hele goedkope, maar zeer goede koeler die zijn taak veel beter doet dan de boxed cooler die je bij je CPU krijgt. Als je gaat overclocken, zou ik kijken naar een Thermalright Ultra-120 Extreme of een Scythe Mugen 'Infinity'. Die zijn nog beter. Bij de eerste koeler krijg je geen fan, dus dan zou ik er nog een TaceNS Aura Ice bij nemen, die is zeer stil (14 dB) en geeft een mooi Icy LED licht. De TRU-120E + TaceNS AI = ~55 euro, de Scythe Mugen = ~40 euro.

Ik hoop je zo voldoende informatie gegeven te hebben. Als je nog op- of aanmerkingen hebt, laat het dan in dit topic weten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

tom op welke site heb jij dit gedaan ben wel benieuwd wat ik kan maken want ik had ongeveer het zelfde als jou op de alternate site maar daar kreeg ik niet duidelijk mijn prijs onder elkaar zoiets wat jij heb  :P :P

Grtz,

Dutchfighter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Actief:  

Dat was Azerty. Alternate is een beetje duur en daar bestel ik alleen als je het nergens anders kunt krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Inderdaad Alternate is duurder als Azerty. Ik stel me PC ook samen op Azerty en bestel dan vaak nog de onderdelen via de goedkoopste sites die ik naloop via de tweakers... maar dan maak je het wel heel bond ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

Dat zou ik ook doen, DukeN. Alleen heb ik nog nooit wat besteld aan hardware over internet. Maar daar komt over een paar weken verandering in: laptopje. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

je ging toch zo'n dure gamepc kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

Heb ik besloten niet te doen. Ik heb namelijk een laptop nodig voor de studie en zoveel scheelt het niet met een desktop (ja, ok, de GPU scheelt heel erg), zodat ik over een jaar, of misschien zelfs 2, een Nehalem koop (nieuwe socket, dus wat er nu is, is non-upgradable).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

haha ja ik zit er ook over na te denken upgrade voor me pc of gewoon wachten en nieuwe Nehalem platform afwachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 378

• Actief:  

ziet er mooi uit  ;D thanks!! en een mooie prijs ook :) en ik denk dat het inelkaar zetten wel gaat lukken... ik heb een vader die dat wel goed kan ;). En stel dat ik er helemala niet uitkom kan ik ook nog naar de lokale computer boer  :cool2: die wil vast ook wel knutselen. en ik heb nog een CD van Windows XP dus die zet ik er dan op ;). (ik heb het niet zo op vista).

Maar dan even die GPU... je zecht dat er binnenkort hele nieuwe uitkomen. bedoel je dan dat ik naar die moet gaan kijken? of dat deze dan goedkoper word zodat ik dan deze moet halen?  :-\

Maar dit is dus wel een systeem waar ik nog een paar jaar mee uit de voeten kan?

Verder echt heel erg bedankt  ;D O0

Edit: ik hoor net van iemand dat ik misschien beter een EVGA GPU kaart moet nemen.. omdat je dan levenslange garantie hebt ook al doe je aan overclocken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Actief:  

Maar dan even die GPU... je zecht dat er binnenkort hele nieuwe uitkomen. bedoel je dan dat ik naar die moet gaan kijken? of dat deze dan goedkoper word zodat ik dan deze moet halen?  :-\

Maar dit is dus wel een systeem waar ik nog een paar jaar mee uit de voeten kan?

Ja en waarschijnlijk ja op je eerste stukje, zeker weten ja op je tweede stukje. ;)

Ik zal je even uitleggen wat er gaat gebeuren de komende weken:

Er komt een nieuwe serie GPU's uit, zowel van ATI als van nVidia. ATI komt met de RV770 lijn, die zal bestaan uit de HD4850, HD4870 en de HD4870X2 (opvolgers van de RV670 lijn, bestaande uit de HD3850, HD3870 en HD3870X2). De eerste twee krijgen een hard release, wat inhoudt dat ze op een bepaalde datum in de schappen liggen en je ze direct kunt kopen. Dat is voor de 4850 over een week en voor de 4870 over 2 weken. Je kunt nu al pre-orderen, wat betekent dat je één van de twee kunt bestellen en over 1 of 2 weken in huis hebt.

NVidia komt iets eerder met hun GPU's, de 260GTX en de 280GTX (opvolgers van de 8800GT en 9800GX2, zit een beetje vreemd in elkaar). Ook die kun je pre-orderen.

Wat gaat er nu gebeuren met de oude lijnen? Die zullen nu nog niet in prijs dalen, maar als de nieuwe lijnen zijn uitgebracht wel (een heel klein beetje). Na pas ongeveer een maand of twee dalen ze sterk in prijs, zowel de nieuwe als de oude lijnen.

Het verstandigst wat je kunt doen, is wachten op de nieuwe lijnen en als de oude lijnen sterk in prijs dalen, een HD3870X2 kopen. Dalen ze niet sterk in prijs? Niet getreurd, dan koop je een, let op: Cooler Master M620 voeding en een HD4870, afhankelijk van de prijzen van de GPU's (bij een hoge prijs (~240 EUR) van de 4870 koop je gewoon een 4850 die ongeveer 170 euro gaat kosten). De voeding moet dus worden vervangen, omdat je dan later kunt upgraden naar een HD48x0 in Crossfire X, dat meer energie trekt. Dan koop je er dus nog een tweede GPU bij, het mooie van ATI is dat ze Cf X kunnen draaien met verschillende typen uit dezelfde lijn, dus bijvoorbeeld gaat een HD4850 samen met een HD4870. Dit kan niet met de nVidia GPU's!

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen. Als er vragen zijn, wat ik me kan voorstellen na dit mega-verhaal, stel ze gerust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

ik moet sowieso wachten met het kopen ;) deze zomervakantie ga ik pas het grote geld binnenhalen. dus dat is iig een maand of 2. Maar ik moet dus sowieso een Ati hebben? vanwege moederbord en dat ze stiekem eigenlijk ook wat beter zijn met dingen toevoegen en overclocken?.

Ik ga dit nu iniedergeval opslaan... en aan het eind van de zomervakantie kijken. Of het niet verstandig is nog iets ietjes anders te doen ofzo. Maar daar ga ik dan nog wel over posten  ^-^

Thanks O0,

Jon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Als je nu iets samensteld is dat in de zomer alweer oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

@Robin: dat is niet waar. Er vinden geen grote veranderingen plaats deze zomer, dat komt pas in Q4/08 of Q1/09 met de Bloomfields van de Nehalem-lijn. Het zou echter wel kunnen dat er nieuwsoortige andere componenten uitkomen, al lijkt dat me ook sterk omdat iedereen aan het voorbereiden is op Nehalem met de CPU's, mobo's, DDR3 mem.

@Henkie: Uiteraard is het wel verstandig om van de zomer nog een samenstellinkje te vragen. Voor de prijs en dat soort dingen. Wat je daar zegt over ATI is niet waar, nVidia is over het algemeen beter/sneller/makkelijker OC'baar, maar niet op te stellen in SLi met een andere kaart mits niet dezelfde versie. Het zou echter wel kunnen dat door prijsdalingen de nVidia kaarten weer aantrekkelijker worden. Dat is nu nog niet te voorspellen. Trouwens, als je toch wacht tot het eind van de zomervakantie, wacht dan net zogoed tot de kerst, dan kun je over op Nehalem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

nehalem word de nieuwe en betere hardware lijn ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 295

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

Wat je moet weten over Diablo 4 Seizoen 7 We staan op het punt om een spannend nieuw hoofdstuk te betreden in de wereld van Diablo 4! Seizoen 7, met als thema 'Hekserij', gaat op 3 december van start in de Public Test Realm (PTR). Dit is jouw kans om als eerste de nieuwe patch en seizoensinhoud uit te proberen voordat het officieel wordt gelanceerd. De gedetailleerde patchnotities worden op 27 november beschikbaar gesteld, dus markeer die datum in je agenda! Wat kunnen we verwachten in Seizoen 7? Seizoen 7 introduceert maar liefst 20 nieuwe krachten die je gameplay een frisse draai zullen geven. Ook staan er enkele balanswijzigingen op de planning, waaronder nerfs voor de Spiritborn-klasse. Dit komt bovenop het feit dat we momenteel nog midden in Seizoen 6, de Seizoen van Haat, zitten, dat pas in januari eindigt. Maar geen zorgen, er is genoeg actie met de recente patch 2.0.5 en een aantal feestelijke in-game evenementen, waaronder de terugkeer van de angstaanjagende rode cloaks en welkomstgeschenken voor Eternal-spelers. De Hekserij Mechaniek In Seizoen 2 zagen we de Vampirische krachten, en nu keren de 'seizoenskrachten' terug in de vorm van Hekserij. Spelers zullen een nieuwe valuta, Restless Rot, moeten verzamelen door de Headrotten te verslaan. Deze Restless Rot kan vervolgens worden aangeboden op Altaren in ruil voor Hekserij-krachten. Het gebruiken van Hekserij zal vergelijkbaar zijn met de Sanguine Circle uit Seizoen 2, met een extra tabblad in je karaktermenu voor je Hekserij-vaardigheden. Nieuwe Missies en Activiteiten In dit seizoen kun je werken aan een reputatiebord dat specifiek is voor Hekserij, en 'Covens Favor' zal vallen van Whispers. Het mooiste is dat je weer Resplendant Sparks kunt verdienen door het reputatiebord van het seizoen te voltooien, een essentieel crafting-materiaal voor het maken van Mythic Uniques. De Whispers worden ook versterkt, aangezien de Boom op zoek gaat naar Headrotten. Headhunts zullen op een vergelijkbare manier verschijnen als Helltides, met zowel nieuwe als vertrouwde Whisper-activiteiten. Het voltooien van deze Whispers kan de kans geven om een Headrotten-baas te laten verschijnen. Zorg ervoor dat je het hoofd van de baas levert bij de Boom van Whispers voor Occult Gems! Occult Gems De Occult Gems die in Seizoen 7 worden geïntroduceerd, zullen unieke effecten hebben die je in item sockets kunt plaatsen. Dit biedt nieuwe strategische mogelijkheden bij het aanpassen van je uitrusting. Ontdek Verborgen Krachten Verken de 'Forgotten Altars' in dungeons door heel Sanctuary om nieuwe krachten te ontgrendelen. Met meer dan 20 nieuwe krachten die aan het spel worden toegevoegd, is er veel te ontdekken en uit te proberen. Seizoen 7 belooft een spannend avontuur te worden, vol nieuwe mogelijkheden en uitdagingen. Dus bereid je voor op de aankomende PTR en zorg ervoor dat je niets mist van de spannende content die in het verschiet ligt!

Mafketel

Geplaatst

Laat de Big Brother in je los in gratis Epic Games Store game.  Je huurders bespioneren, camera's plaatsen in hun woning en gesprekken afluisteren, in Beholder mag je heel ver gaan om gevaarlijke figuren te betrappen en te verlinken. Maar doe je dat ook, of laat je je geweten spreken, met het risico zélf de pineut te zijn? Big Brother is er niks bij in de gratis game in de Epic Store deze week. Het lijkt wel of de reality serie Big Brother tot leven gekomen is in de game die Epic Games deze week in de Store gratis weggeeft. In Beholder mag je helemaal los gaan met het bespioneren van iedereen die je ook maar een beetje verdenkt op 'opruiende gedachten'. In Beholder ben je beheerder van een gebouw vol huurders. Je werkt in dienst van De Staat, een totalitair regime dat graag controle uitoefent op haar onderdanen. Jij krijgt een vrijbrief om in opdracht van De Staat je huurders te bespioneren en iedereen die een bedreiging lijkt te vormen aan te geven. De oud-Oost-Duitse Stasie is er niks bij! Plaats afluisterapparatuur in de woningen van je huurders, doorzoek hun spulletjes als ze er even niet zijn en luister naar hun meest intieme gesprekken op zoek naar verborgen boodschappen. Geef je de vader van een gezin aan die verdachte handelingen verricht, of spaar je hem met mogelijk verregaande gevolgen voor jezelf?  Bij wie ligt je loyaliteit, bij het regime of degenen die dat juist proberen te ondergraven? Elke keuze kan verstrekkende gevolgen hebben die je terugziet in de uitkomst van het spel. Beland je zelf op de spreekwoordelijke brandstapel of offer je je principes en idealen op voor het grotere goed? Beholder speelt als Fallout Shelter, maar dan met een veel grotere focus op morele dilemma's en gevolgen .   Scoor Beholder nu gratis in de Epic Games Store

Mafketel

Geplaatst

De gratis games in de Epic Game Store van deze week     In tegenstelling tot veel andere 'gratis' games zijn de wekelijkse gratis games in de Epic Games Store echt gratis. Je hoeft er niets voor te doen, behalve het claimen van de game. Je hebt er geen abonnement voor nodig en hoeft er geen andere aankoop voor te doen. Eenmaal geclaimd blijft de game voor altijd van jou. Wie regelmatig games in de Epic Games Store claimt heeft zo al honderden gratis games weten te scoren, waaronder Death Stranding, Homeworld Remastered Collection, Fallout New Vegas, Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War, Shadow Tactics - Aiko's Choice, Dishonored en nog veel meer. Naast de wekelijkse gratis games heeft Epic nog veel meer games die je gratis kan scoren. De Epic Games Store heeft ook een grote lijst games die altijd gratis te spelen zijn. Daar zijn bekende namen bij, zoals Rocket League, Paladins, Smite, Genshin Impact, Neverwinter, Fortnite, World of Warships, Trackmania en League of Legends.  Let op: je kunt de wekelijkse gratis games alleen in de periode tussen donderdag 17.00 uur en precies een week erna claimen, maar de game is en blijft daarna voor altijd in je account en gratis te spelen. Je hoeft de game niet eens te downloaden of te spelen, als je de game in de gratis periode claimt, is hij daarna op elk moment te downloaden uit de Epic Games Store.
  • Recente prestatie

• Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...