Spring naar bijdragen

Ik zoek een goede videokaart.

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  5918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nadat het probleem van de installatiecode was opgelost had ik een nieuw probleem: Mijn videokaart kan het spel niet aan  >:(. Dus nu ik zoek een nieuwe videokaart die zo'n beetje de nieuwste spellen aankan.

Ik heb een nieuwe computer,  (die was bedoeld voor school  :-[ dus mijn vader vond het overbodig om een goede videokaart er in te stoppen) dus een nieuwe computer aanschaffen is geen optie. Ik weet ,omdat die nieuw is, niet veel over mijn computer dus dat is ook nog eens een probleem.. het enige wat ik weet is dat ik een intel pentium 4 heb ofzo want dat staat op zo'n grote sticker op mijn pc..

Verder heb ik gekeken of de site can you run it en er stond dat ik het alleen aan mijn videokaart lag.. Dus nu zoek ik een videokaart die zo'n beetje de nieuwste spellen aankan..

Heeft iemand tips of andere informatie die ik nodig heb dan hoor ik dat graag..

PS: Ik ben niet super rijk ofzo dus wel voor een normale prijs.. maar wel wat waard voor je geld is natuurlijk ;)

Ik hoor het wel,

Jfk 99

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k
  • Reacties 23
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Bijdragen:  501
  • Waardering:   64
  • Prestatiepunten:  383
  • Dagen gewonnen:  3
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Als je niet veel over je PC weet, raad ik aan "Everest" te downloaden. Hiermee kan je kijken wat erin je PC zit. We moeten ook weten wat voor type videokaart je hebt. Er zijn op dit moment AGP, PCI, en PCI-E kaartjes. Dus je moet even kijken wat jij hebt dmv Everest.

http://www.filehippo.com/download_everest_home/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Waarschijnlijk is het een PCI aansluiting. Al zou ik wel even Everest draaien om dat te checken, want ik weet het niet zeker. Het zou het namelijk zelfs alle drie kunnen zijn. In wat voor prijsklasse zat je te denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Aan de prijs klasse zat ik nog niet echt te denken want ik weet niet wat voor één ik nodig had als ik het ongeveer weet dan is dat handig want dan kan ik zelf beetje gaan zoeken... En als ik dan eentje gevonden dan weet ik het.. Dus daarom weet ik het nog niet echt..

Met Everest heb ik het gevonden:

Video Adapter Eigenschappen

Apparaatbeschrijving Intel® 82865G Graphics Controller

Adapterserie Intel® 82865G Graphics Controller

BIOS Versie Intel Video BIOS

Chiptype Intel® 82865G Graphics Controller

DAC Type Intern

Geinstalleerde Besturingssoftware ialmrnt5 (6.14.10.3619)

Geheugengrootte 64 MB

Video Adapter Fabrikant

Firmanaam Intel Corporation

Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm

Besturingssoftware download http://support.intel.com/support/graphics

Verder staat er: PCI/AGP Video

Daar onder staat:

Video kaart Intel 82865GV Graphics Controller [A-2]

Zoiets ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Tsja, zoals ik al dacht: PCI en AGP slot. Dus geen PCI-e. Zo moet ik dat toch lezen, neem ik aan? Ik zou een PCI gaan zoeken, die zijn beter dan AGP's.

Edit: of toch niet... Van AGP zijn er meer en betere te krijgen. AGP 8x dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Serieus? Denk dat je met PCI een stuk verder komt dan AGP?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3

• Actief:  

Hm ja, ik dacht dat dat nieuwer was. Blijkbaar niet dus. Zei ik toch al? Dank je voor je ongezouten mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25025
  • Dagen gewonnen:  265
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

We moeten even weten wat voor moederboard er in je PC zit. Ik weet nu namelijk niet of je PCI of AGP hebt of allebei of toch PCI-e ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

Ok ik zal dan even kijken bij moederbord er staat bij moederbord dit:

Veld Waarde

Moederbordeigenschappen

Moederbord ID 63-0100-000001-00101111-022305-SPDALE_G$1ABLF114_BIOS DATE: 02/23/05 10:46:48 NR146 BIOS REV: 1.14

Moederbordnaam Lite-On NR146

Front Side Bus Eigenschappen

Bus Type Intel NetBurst

Bus Breedte 64 bit

Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)

Effectieve kloksnelheid 800 Mhz

Bandbreedte 6400 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen

Bus Type DDR SDRAM

Bus Breedte 64 bit

Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)

Effectieve kloksnelheid 400 Mhz

Bandbreedte 3200 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen

Bus Type Intel Hub Interface

Bus Breedte 8 bit

Werkelijke kloksnelheid 67 Mhz (QDR)

Effectieve kloksnelheid 267 Mhz

Bandbreedte 267 MB/s

Ik weet niet of het goed is want er stond nog allemaal dingen bij zoals CPU en Geheugen moet ik daar kijken of ergens anders ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Hier hebben we niets aan. Je moet even iets met GPU zoeken en posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500
  • Oud-beheerder

• Actief:  

Hier heeft iemand ook jou moederboard met een vraag om te upgraden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1265244

Dit moederboard heb je trouwens:

Lite-On NR146

Je hebt alleen een PCI slot voor een videokaart ( denk ik )

Hier kan je ze kopen:

http://www.alternate.nl/html/shop/productListing4C.html?group=manufacturerName&cat1=9&cat2=41&cat3=000&tgid=130&treeName=HARDWARE&Level1=Grafische+kaarten&Level2=PCI&

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

Ok dank je wel maar er zijn verschillende videokaarten welke moet ik dan nemen om de nieuwste spellen te kunnen spelen ? Of zijn ze dat allemaal ? Alvast bedankt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Ik zou dan voor de PowerColor gaan, meeste geheugen voor een hele lage prijs ivm andere kaarten daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik zou dan voor de PowerColor gaan, meeste geheugen voor een hele lage prijs ivm andere kaarten daar.

Ok dus die kan spellen aan zoals COD 4 ? En als maakt het uit als ik 128 bit neem ? Wat voor verschil zit daar in ? Want deze is 64 bit..

Maar bedankt voor de tips  O0..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Mijn verstand van oude videokaarten houdt hier op. Nieuwe durf ik nog wel aan, maar ik heb hier gewoon geen ervaring mee. Laat DukeN maar reageren, hij heeft er meer verstand van. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Haha ok ! Maar erg bedankt nog want ik ben er veel van op geschoten...

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

COD 4 op een PCI kaart zou moeilijk gaan. Misschien op low, medium betwijfel ik.

Dit zijn de MINIMUM specs die je videokaart moet hebben:

128MB 3d Hardware Accelerated card required-100% DirectX 9.0c compatible and latest drivers (NVIDIA GeForce 6600+ / ATI Radeon 9800 Pro+)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3
  • Oud-beheerder

• Actief:  

Tja, een PCI videokaart is eigenlijk niet goed. De PCI bus is er ook niet voor gemaakt. Daarom heb je alleen een redelijke kaart voor veel geld. Ik ben er niet zo thuis in maar helaas is het niet zo dat veel geheugen de kaart goed maakt.

Je kan je hiervoor het beste laten informeren in een pc winkel. Daarna de kaart aanschaffen via internet, dat scheeld al snel 20 euro :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265

• Actief:  

Maar meer geheugen is wel een aanduiding dat de kaart wat beter is, neem ik aan. 64 MB graka lijkt me slechter dan een 256.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ok, maar ik weet dan wel wat ik moet doen.. Maar wat ik dus heb begrepen is dat ik gewoon een goede PCI videokaart moet kopen dan kan ik gewoon ,mischien dan niet de allernieuwste, games spelen.. Op zich ben ik daar tevreden dan mee hoor..  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

• Actief:  

Lijkt mij de beste oplossing. Gewoon een met zoveel mogelijk geheugen (mb) zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 64
  • 501
  • 3
  • 1 maand later...

• Bijdragen:  23
  • Waardering:   0
  • Actief:  Nooit

helemaal fout !!!!!!!!!!!

als je een video kaart koopt ga je niet kijken hoeveel mb geheugen goed is. 256mb is genoeg

je kijkt naar :

De GPU snelheid

De Geheugen Snelheid

Hoeveel Bit

dat zijn de hoofdpunten.

het beste is 256 bit dan kan je videokaart dingen beter verwerken.

en de snelheid spreekt voor zich :P

GR--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 23

• Actief:  

Als we dan toch bezig zijn: jij kijkt dus niet naar het aantal shaders? Dat lijkt me toch ook wel belangrijk. Toch moet je voor een AGP kaart rekening houden met het aantal mb. Meestal (met nadruk daarop) is het voor die kaarten zo dat hoe hoger het aantal mb is, hoe sneller de kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 228
  • 500

• Actief:  

Ik heb een PCI aansluiting  ;) en geen AGP

Maar ik heb deze al een tijdje terug gekocht  :P

PNY Verto GeForce 6200, 256MB, Dual VGA, PCI

Gekocht bij Informatique maar ik kan de link niet geven want de site ligt er uit ofzo want kom er niet op maar hier zijn de specs op kijkshop:

http://www.kijkshop-ict.nl/product/77650/?oid=4194304

Ik kan de meeste nieuwe spellen spelen misschien dan niet op ze hoogst maar dat boeit niet  :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 109
  • 5.9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen

• Recent nieuwsbericht

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

Eater

Geplaatst

The Thaumaturge: Een Duister Avontuur op PS5 en Xbox Series Fools Theory heeft groot nieuws voor gamers: op 4 december verschijnt de langverwachte detective-RPG, The Thaumaturge, voor de PS5 en Xbox Series. Bereid je voor op een unieke reis door het mysterieuze Warschau van 1905, waar het duistere en het paranormale elkaar kruisen. In deze intrigerende game neem jij de rol aan van een Thaumaturge, een krachtige figuur die de verborgen waarheden van zijn verleden moet ontrafelen. Maar dat is nog niet alles! Je zult ook demonische wezens verzamelen die elk een aspect van de menselijke persoonlijkheid vertegenwoordigen. Deze demonische "pokémon" zijn niet zomaar monsters; ze zijn een afspiegeling van de complexiteit van de ziel. Het verhaal ontvouwt zich in een sfeervol Warschau, een stad vol geheimen en onopgeloste raadsels. Terwijl je door de straten slentert, kom je verschillende personages tegen, elk met hun eigen verhalen en uitdagingen. Jouw keuzes zijn cruciaal; ze bepalen niet alleen de uitkomst van gesprekken, maar ook de richting van het verhaal. Of je nu een bondgenoot wint of een vijand verliest, elke interactie is een kans om dieper in de psychologische lagen van de personages te duiken. De combat in The Thaumaturge is turn-based, wat betekent dat je strategisch moet denken voordat je actie onderneemt. Dit geeft je de ruimte om je opties te overwegen en je tactiek aan te passen aan de constante wendingen van het verhaal. Maar naast de gevechten zijn het vooral de gesprekken die de kern van de game vormen. Hier krijg je de vrijheid om je eigen pad te kiezen, waardoor elke speelsessie uniek is. Wat The Thaumaturge echt bijzonder maakt, is de diepgaande thematiek. De game daagt je uit om na te denken over de schaduwzijde van de menselijke natuur. Hoe ver ben je bereid te gaan om de waarheid te achterhalen? Welke demonen moet je onder ogen zien, zowel in de game als in je eigen leven? Deze vragen zorgen voor een meeslepende ervaring die je aan het denken zet, zelfs nadat je het spel hebt beëindigd. Met prachtige graphics en een sfeervolle soundtrack dompelt The Thaumaturge je onder in een wereld die zowel betoverend als angstaanjagend is. De aandacht voor detail in de omgevingen en de karakterontwerpen versterkt de immersie, waardoor je je echt kunt verliezen in de verhalen die zich voor je ontvouwen. Dus markeer 4 december in je agenda en bereid je voor op een onvergetelijke ervaring. Of je nu een fan bent van RPG's, mysteries of psychologische verhalen, The Thaumaturge belooft je te boeien en uit te dagen op manieren die je niet snel zult vergeten. Ga de strijd aan met demonen, ontrafel de geheimen van het verleden en ontdek de diepten van de menselijke ziel. Het avontuur wacht op je!  

Eater

Geplaatst

We zijn verheugd om de lancering van versie 5.0.5.0 van Patch My PC aan te kondigen! Dit krachtige programma is jouw ideale partner in het zorgeloos beheren van software op je computer. Met de mogelijkheid om te controleren of je de laatste versies van meer dan 500 populaire programma's hebt geïnstalleerd, biedt Patch My PC een ongeëvenaarde gebruikservaring. Daarnaast kun je met een paar klikken nieuwe programma's installeren of bestaande software eenvoudig verwijderen                                        In deze nieuwste versie is de gebruikersinterface vernieuwd voor een frisse en moderne uitstraling. Let wel, Patch My PC moet nu geïnstalleerd worden, in tegenstelling tot de vorige versie die als portable applicatie kon worden gebruikt. Deze wijziging maakt het programma nog gebruiksvriendelijker en betrouwbaarder. Wat is er verbeterd in deze update? - Verbeterde Applicatiedetectie: We hebben een probleem opgelost waarbij Patch My PC applicaties onjuist kon detecteren wanneer er in het Configuratiescherm een lege naam van de applicatie staat vermeld. Dit zorgt ervoor dat je altijd de juiste informatie ontvangt over de geïnstalleerde software. - Betere Update Status Afhandeling: Een ander probleem dat is aangepakt, betrof de weergave van de update-status in de gebruikersinterface. Het kon voorkomen dat een applicatie ten onrechte de status "Afwachting van update" aangaf, zelfs nadat deze succesvol was bijgewerkt. Met deze update garanderen we een nauwkeurige rapportage van de update-status, zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen. - Bijgewerkte Gebruiksvoorwaarden: Tevens hebben we de gebruiksvoorwaarden geüpdatet naar de meest recente versie (gedateerd op 22 oktober 2024). Dit zorgt ervoor dat je altijd de meest actuele informatie hebt over je rechten en plichten als gebruiker. Met deze verbeteringen willen we de betrouwbaarheid van het programma verhogen en een soepelere gebruikerservaring garanderen. Patch My PC is er om je leven makkelijker te maken, zodat je je kunt concentreren op wat echt belangrijk is. Download de nieuwste versie vandaag nog en ervaar zelf de verbeteringen die deze update met zich meebrengt. Maak je softwarebeheer eenvoudig, efficiënt en probleemloos met Patch My PC!
  • Recente prestatie

• ajeew heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...