Spring naar bijdragen

wat is een router?

Gast charlie

Aanbevolen reactie

Gast dikkekuzzlinda

ik ga nu waarschijnlijk voor jullie een domme vraag stellen maar ik ben bezig met een film downloaden met torrent en nu lees ik overal dat je je poorten moet openzetten zodat ie dan waarschijnlijk sneller gaat... en als iemand dan vraagt hoe moe je je poorten openzetten dan vragen ze: wat is je router?

maar wat is dan een router?? en hoe kan ik vinden wat voor router ik heb en hoe moet ik dan die poorten openzetten?

help aub!!

groetjes linda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie
  • Oud-beheerder

• Bijdragen:  26218
  • Waardering:   2933
  • Prestatiepunten:  25024
  • Dagen gewonnen:  265
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je hebt geen domme vragen... alleen domme antwoorden. Maar over de router.

Een router is een apparaat waardoor je meerdere apparaten (computers dus ook) achter één IP-adres kunt onderbrengen.

Dit is vooral handig als de internetprovider maar 1 computer toelaat op 1 modem. De modem zal alle data naar de router sturen, en de router bepaalt vervolgens naar welke computer de data gestuurd moet worden. Routers heb je in verschillende soorten en maten.

- deelt u internet met u buren of met andere computers in u huis dan heeft u een router staan. Heeft u dit niet dan kan u het woord router uit u woordenboek verwijderen en alles hierover negeren ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2.9k
  • 26.2k
  • 265
Gast dikkekuzzlinda

Ok bedankt :) ik heb dan geen router want wij delen het internet niet, maar hoef ik dan ook geen poorten e.d. open te zetten of heb ik dei wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd en afgesloten voor verdere reacties.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...