Als een echte liefhebber van mechanische toetsenborden heb ik in de loop der jaren heel wat bijzondere ontwerpen gezien. Maar nog nooit heb ik een commercieel toetsenbordmerk zoiets unieks en charmants zien creëren als dit. De nieuwste creatie van Epomaker is een volledig gesplitst ergonomisch toetsenbord dat helemaal draadloos is en volledig van hout. En ja, het prijskaartje is aan de hoge kant — de complete set met een draadloos numpad en polssteunen kost maar liefst $549. Maar in dit geval zou het zomaar eens gerechtvaardigd kunnen zijn.
Het Epomaker x Feker Alice 60 Wood toetsenbord is vervaardigd uit 100 procent echt hout. Het lijkt erop dat de ontwerpers zelfs gebruikmaken van houtinleg met een andere houtsoort of een andere beits voor contrast. En de schoonheid gaat verder dan alleen het uiterlijk. Dit toetsenbord ondersteunt drievoudige draadloze verbinding (meerdere apparaten via Bluetooth en 2.4GHz draadloos) voor de drie afzonderlijke panelen, beschikt over gasketmontage voor een "veerkrachtig" typgevoel, en heeft de essentiële hot-swap schakelaars voor maximale aanpassing.
Als $549 veel lijkt voor een toetsenbord... dat klopt. Maar in de wereld van super-premium, op maat gemaakte mechanische ontwerpen is dat eigenlijk niet zo gek. En als je naar houtsets en toetsenborden kijkt die op maat gemaakt zijn, begrijp je dat deze prijsklasse logisch is.
Toch moet ik je ook vertellen dat gebruikers van gesplitste toetsenborden een heel specifieke groep zijn, en misschien niet elke ontwerpkeuze hier op prijs zullen stellen. Toen ik mijn collega en expert in gesplitste toetsenborden, Alaina Yee, vroeg om haar mening, zei ze: “Waar is mijn tenting?” (Ze verwijst naar accessoires waarmee je de verticale hoek van het toetsenbord in een of meerdere richtingen kunt aanpassen.) En als je zoveel geld vraagt voor een gesplitst toetsenbord dat beweert ergonomisch te zijn, is dat een valide vraag.
Als je het niet erg vindt dat er niet veel mogelijkheden zijn voor specifieke positionering, dan is het Epomaker x Feker Alice 60 Wood nu beschikbaar voor pre-order en wordt het eind december dit jaar verzonden.
-
Bron: https://www.duken.nl
Terugkoppeling
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.