Spring naar bijdragen
  • Nieuwsberichten

    Volg het nieuws en de laatste ontwikkelingen welke gerelateerd zijn aan downloaden.
    • William

      Microsoft introduceert in de definitieve update van Windows 11 24H2 revolutionaire wijzigingen in de wijze waarop feature- en securityupdates worden geleverd. Deze wijzigingen zijn ontworpen om updates te stroomlijnen door alleen de incrementele binaire verschillen toe te passen, wat in wezen neerkomt op het bijwerken van precies die onderdelen van het systeem die gewijzigd zijn sinds de laatste belangrijke update.
      Dit systeem maakt gebruik van wat bekend staat als ‘checkpoint cumulatieve updates’. Dit mechanisme staat de uitrol toe van feature- en securityupdates bovenop de recentste cumulatieve update, en wel zodanig dat alleen de veranderingen ten opzichte van de meest recente checkpoint cumulatieve update worden aangebracht. Dit beperkt zich tot de binaire verschillen, waardoor de updates veel gerichter en compacter zijn.
      Microsoft implementeert deze methode vanaf Windows 11 24H2, waarbij regelmatig cumulatieve updates dienen als controlepunten. Elk van deze checkpoints bevat nieuwe updatepakketbestanden die opbouwen op de basis van voorgaande updates, alleen de binaire wijzigingen toevoegend die nodig zijn. Gedurende de lifecycle van de release kunnen zo verschillende checkpoints worden aangemaakt.
      De service stack van Windows 11 24H2 zal vervolgens in staat zijn om al deze checkpoints te overzien en gedifferentiëerd uit te rollen - de systeemupdate zal enkel de ontbrekende componenten ten aanzien van het laatst geïnstalleerde checkpoint downloaden en installeren. Dit is een significante shift van de oude methode waarbij elke update relatief was tot de oorspronkelijke release-to-manufacturing (RTM) versie, praktijk sinds Windows 11 21H2.
      Dit bewerkstelligt kleinere updates die niet alleen rapper te downloaden en te installeren zijn maar ook de zogenaamde "enablement packages" die grote toekomstige updates voorbereiden, kunnen hierdoor vlotter worden uitgerold vanwege de verminderde omvang.
      De voordelen van deze nieuwe implementatie zijn legio, inclusief tijdsbesparing bij zowel het downloaden als de installatie van updates, een gereduceerde vraag naar zowel bandbreedte als schijfruimte, en aanzienlijk minder serverbelasting voor Microsoft. Deze innovaties betekenen een significante verbetering in de distributie van updates, de gebruikerservaring, en de algemene performance en veiligheid van Windows 11-systemen wereldwijd.
      Lees meer...

      324 • 0

    • William

      Een zeroday-kwetsbaarheid in Windows 10 en 11 heeft blootgelegd hoe uitgekiend hackers zijn in het manipuleren van systeemzwakheden, wat opnieuw het belang van digitale waakzaamheid benadrukt. Sinds het begin van 2023 is bekend dat cybercriminelen deze specifieke zeroday-kwetsbaarheid hebben gebruikt om toegang te krijgen tot computers via een reeds in de ban gedaan platform: Internet Explorer. 
      Voor hen die niet bekend zijn met de term, duidt een ‘zeroday’ op een onbekend veiligheidsprobleem waar de software-ontwikkelaars, zoals Microsoft in dit geval, nog geen kennis van hebben en dus ook nog geen oplossing voor hebben kunnen ontwikkelen. Dit creëert een window of opportunity voor kwaadwilligen om hun slag te slaan voordat het lek gedicht wordt.
      Volgens de onderzoekers van Check Point misbruikten hackers een listige methode om de verouderde Internet Explorer-browser te heropenen op slachtoffer's systemen. Hoewel de browser zijn dienst stopte in 2022 en als verlaten beschouwd mag worden wat updates en veiligheidsmaatregelen aangaat, vonden hackers toch een sluiproute. Ze lokten gebruikers ter download van een kwaadaardig bestand dat, hoewel gecamoufleerd als een .PDF, daadwerkelijk een .URL-link bevat. Door slechts het uiterlijk van een standaard PDF-bestand na te apen, inclusief het icon en de extensie, misleidden ze gebruikers die denken dat ze veilige content openen.
      Eenmaal de veronachtzaamde link is aangeklikt, initieert het proces een kettingreactie waarbij, in plaats van de verwachte moderne browsers zoals Microsoft Edge of Google Chrome, Internet Explorer plots heropent. Deze beweging staat destijds gelijk aan het openen van de digitale deur voor hackers, gezien Internet Explorer erkend wordt als weinig veilig en niet meer up-to-date. Een eenvoudige acceptatie om vermeende .PDF-inhoud te bekijken, resulteert in feite in het verlenen van toestemming aan hackers om op afstand code uit te voeren op het betrokken toestel.
      Het goede nieuws is dat Microsoft heeft gereageerd door het beschikbare lek te dichten in een recente Patch Tuesday-update. Ondanks deze corrigerende maatregel, waren velen al het slachtoffer van deze aanval, en werd densiteit pas goed duidelijk nadat Check Point bewijsmateriaal presenteerde dat de aanvalsstrategie en -timing blootlegde. Dit incident onderstreept dus andermaal het vitaal belang van voorzichtigheid en kritisch denken bij het navigeren op het internet en het beheren van downloads, prioriterend de bronnen die we vertrouwen.
      Dit voorbeeld belicht opnieuw de ingeniositeit van cybercriminelen en het eeuwige kat-en-muisspel tussen hen en degenen belast met de bescherming van digitale architectuur. Voor gebruikers manifesteert het zowel de onmiskenbare noodzaak van doorlopende software-updates als het ethische imperatief voor waakzaamheid en voorzichtigheid bij onze digitale bezigheden.
      Lees meer...

      292 • 0

    • William

      De ontwikkeling van VALL-E 2 door Microsoft vormt een significante mijlpaal in de voortdurende vooruitgang van kunstmatige intelligentie, specifiek in de arena van tekst-naar-spraaktechnologie. Deze technologie, die voortbouwt op een steeds effectievere simulatie van menselijke communicatie, heeft het vermogen de looplijnen van interactie tussen mens en machine ingrijpend te transformeren. Microsoft's VALL-E 2 vertegenwoordigt een exponentiële sprong voorwaarts op dit gebied.
      Het VALL-E 2-model kan beschouwd worden als een revolutionaire ontwikkeling omdat het kan repliceren hoe individuele stemmen niet alleen tekst voorlezen, maar deze met emotionele nuances en specifieke intonaties - eigen aan elke stem - uitspreken. Dit wordt mogelijk gemaakt door het gebruik van geavanceerde algoritmes die kunnen leren van een zeer kleine hoeveelheid audiogegevens. Het enige dat nodig is, is een korte spraakopname (prompt) om het systeem in staat te stellen een stem met indrukwekkende getrouwheid na te bootsen, compleet met haar kenmerkende eigenschappen.
      De kracht van VALL-E 2 ligt echter ook in waarom Microsoft voorzichtigheid in acht neemt bij het openbaar maken ervan. Gezien het vermogen van het model om stemmen zodanig te synthetiseren dat de kunstmatig gegenereerde audio bijna niet te onderscheiden is van de echte menselijke bron, liggen misbruik en ethische implicaties op de loer. Denk hierbij aan scenario's variërend van het verspreiden van desinformatie tot het imiteren van iemands identiteit voor frauduleuze doeleinden. De nauwkeurigheid en geloofwaardigheid waarmee AI voices kunnen worden gegenereerd, benadrukken de noodzaak van nauwkeurige ethische richtlijnen en reguleringen rondom het gebruik van zulke technologieën.
      Microsoft’s beslissing om VALL-E 2 beperkt te houden tot onderzoeksdoeleinden is een afweging tussen innovatie en maatschappelijke restverantwoordelijkheid. Door voorzichtigheid te betrachten, handelt Microsoft in lijn met een groeiend bewustzijn dat de snelheid van technologische ontwikkelingen afgewogen moet worden tegen de gevolgen die deze kunnen hebben.
      In hun communicatie benadrukt Microsoft zowel de mogelijkheden als de beperkingen van AI. De onthulling van het onderzoeksartikel en de bijbehorende voorbeelden bevestigen hun engagement voor transparantie tot op zekere hoogte, alhoewel ze tevens een tier van voorzichtigheid handhaven door geen brede publieke toegang te verstrekken. Dit is consistent met de bredere discussie in de wereld van technologie, wetenschap en ethiek: hoe de kansen van AI kunnen worden benut, rekening houdend met de noodzaak tot bescherming van de samenleving tegen mogelijke schadelijke gevolgen.
      In dit opzicht loopt Microsoft voorop, niet alleen in technologische ontwikkeling met hun VALL-E 2-model maar ook in het benadrukken van ethisch en sociaal verantwoorde innovatie. Het is de belichaming van een genavigeerde koers tussen het verkennen van de mogelijkheden die AI biedt en tegelijkertijd waarborgen instellen om de integriteit en veiligheid van individuen te beschermen.
      Lees meer...

      473 • 0

    • William

      Het volwassen entertainmentconglomeraat Aylo, beter bekend als moederbedrijf van PornHub, heeft een belangrijke overwinning geboekt in een copyright-inbreukzaak die was aangespannen tegen videoplatform Goodporn. De federale rechtbank in Californië heeft een permanent verbod opgelegd aan Goodporn, dat diensten van derden, zoals domeinregistrateurs, internetproviders en zoekmachines, verplicht om de domeinnamen van de piratensite te blokkeren. Ondertussen treft Goodporn tegenmaatregelen.
      Hoewel de naam 'Aylo' mogelijk niet gelijk bekend in de oren klinkt, bezoeken elke maand honderden miljoenen mensen de websites die zij bezitten. Voorheen bekend als MindGeek, en daarvoor Manwin, heeft het bedrijf gedurende het afgelopen decennium de online markt voor volwassen entertainment gedomineerd door gratis porno beschikbaar te stellen aan een breed publiek. Aylo is verantwoordelijk voor populaire gratis 'tube'-sites zoals PornHub, YouPorn en RedTube, en bezit tevens betaalde merken zoals Brazzers en Reality Kings.
      In de loop der jaren heeft Aylo een indrukwekkende bibliotheek opgebouwd met meer dan 40.000 geregistreerde auteursrechtelijk beschermde werken. De handhavingstak van het bedrijf, MG Premium, beschermt deze inhoud door wekelijks miljoenen verwijderingsverzoeken te versturen en regelmatig gerechtelijke stappen te ondernemen. Zo won MG Premium een langdurige rechtszaak tegen DaftSex en eerder dit jaar ook een juridisch dispuut tegen Goodporn.
      De rechtszaak tegen Goodporn kende veel wendingen, waarbij de beklaagden beweerden de echte slachtoffers te zijn en Pornhub beschuldigden van auteursrechtschending. Desalniettemin kwam MG Premium als winnaar uit de bus. In februari kende de rechtbank hen $ 2,1 miljoen aan schadevergoeding toe. De rechtbank weigerde echter een voorlopige voorziening, waardoor domeinovernames of bevelen tot het blokkeren van websites toen geen optie waren.
      MG Premium diende een motie in om deze beslissing te herzien en pleitte voor een hogere schadevergoeding van $ 15.000 per werk, in plaats van $ 1.500, wat neerkomt op een totaalbedrag van $ 21,6 miljoen. Volgens het bedrijf zou een hogere geldelijke schadevergoeding een sterkere afschrikkende werking hebben. "Geldelijke schadevergoeding is in deze zaak geen afdoende remedie," aldus het bedrijf. "Gedaagden zijn meerdere keren veroordeeld tot het betalen van vergoedingen of sancties en hebben dit nooit gedaan."
      De rechtbank onder leiding van rechter Mark C. Scarsi heroverwoog de motie en erkende nu dat er sprake is van 'onherstelbare schade', aangezien duizenden werken zonder toestemming werden gedeeld. Als gevolg daarvan werd een permanent verbod verleend tegen Goodporn. Rechter Scarsi schreef in zijn uitspraak dat het bewijs duidt op inbreuk op meer dan 50.000 video's die door MG Premium worden beheerd. Deze beslissing maakt de weg vrij voor een breed bevel dat domeinregistrateurs opdraagt de domeinen Goodporn.to en Goodporn.se over te dragen aan Aylo's dochteronderneming.
      Het bevel vereist ook dat diensten van derden alle gerelateerde inbreukmakende activiteiten voor Amerikaanse gebruikers blokkeren. Deze diensten omvatten zoekmachines, hostingbedrijven en internetproviders. Het permanente verbod is aanzienlijk en zou moeten verzekeren dat de getroffen domeinen niet langer worden gebruikt voor inbreuk.
      Deze ontwikkeling is opmerkelijk aangezien het blokkeren van piratensites door Amerikaanse internetproviders zeldzaam is. De recentelijke oproepen van grote entertainmentbedrijven om sites in de VS te blokkeren hebben overwegend betrekking op bevelen zonder schuldverklaring, waarbij derden niet aansprakelijk zijn. Het bevel tegen Goodporn is daarentegen gericht op diensten die samenspannen met inbreukmakende partijen.
      Hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat residentiële internetproviders dit bevel in zijn huidige vorm zullen verwelkomen, blijft de vraag of Aylo hun medewerking zal vragen. "We nemen elke inbreuk op onze inhoud en merken serieus en blijven ons inzetten voor de bescherming van onze intellectuele eigendomsrechten. Wij zijn van mening dat dit gewijzigde vonnis zal bijdragen aan het afschrikken van piraterij en ervoor zal zorgen dat consumenten onze inhoud via legitieme kanalen vinden," aldus een woordvoerder van Aylo.
      Voor nu lijkt het erop dat Aylo zich eerst richt op het offline halen van de domeinnamen. Goodporn.to is op het moment van schrijven al offline en Goodporn.se zal binnenkort inactief zijn.
      Lees meer...

      363 • 0

    • William

      De integratie van specifieke code in Google Chrome en andere browsers gebaseerd op het open-sourceproject Chromium heeft zorgen gewekt over de mogelijke inbreuk op de Digital Markets Act (DMA), de Europese regelgeving die tot doel heeft eerlijke concurrentie op digitale markten te waarborgen. Met een indrukwekkend marktaandeel van omtrent 65% is Chrome de meest gebruikte internetbrowser, en het feit dat andere populaire browsers zoals Microsoft Edge, Brave, Opera en Vivaldi ook zijn gebouwd op hetzelfde Chromium-framework betekent dat Googles aandeel in praktijk nog veelomvattender is. Dit heeft geleid tot een leidende positie waarin Chrome-invloeden niet alleen breed verspreid zijn, maar ook normalisatie binnen de browserontwikkelingsgemeenschap geïntroduceerd hebben.
      Een cruciale ontdekking door de Nederlandse ontwikkelaar Luca Casonato onderstreept deze bezorgdheid: een specifiek ontworpen Application Programming Interface (API) die het mogelijk maakt voor websites om CPU- en GPU-gebruik te monitoren, blijkt alleen operationeel te zijn op Google-eigen websites. Deze API, direct ingebed in de kern van het Chromium-framework, wordt gedeeld over alle op Chromium-gebaseerde browsers, wat implicaties met zich mee kan brengen voor de privacy van gebruikers en de integriteit van de concurrentie. Het feit dat deze functionaliteit niet kan worden uitgeschakeld, talmt openlijk met vraagstukken rondom gebruikersautonomie en gegevensbescherming.
      De DMA, van essentieel belang voor het realiseren van een eerlijke digitale markt binnen de Europese Unie, verbiedt praktijken waarbij zogenaamde 'poortwachters' – grote techbedrijven met aanzienlijke marktmacht – hun eigen diensten bevoordelen ten nadele van concurrenten. Door exclusieve toegang te verschaffen tot prestatiestatistieken via Google Meet, een prominente videobeldienst, exploiteert Google hier mogelijk zijn dominante positie door waardevolle diagnostische data te reserveren voor eigen producten, en zo ongelijke speelvelden te creëren - een ontwikkeling die haaks staat op de idealen van de DMA.
      Hoewel het verzamelen en de exploitatie van dergelijke gegevens niet inherent onwettig is – en erkenning verdient dat Google geen traditionele 'browser fingerprinting'-methoden hoeft toe te passen vanwege de aanmeldstatus van de meeste gebruikers bij zijn diensten – roept de exclusieve beschikbaarheid van belangrijke prestatiegegevens wel relevante vraagtekens op.
      Het potentieel voor Google om in reactie op de zorgen van inbreuk op de DMA het beleid aan te passen zodanig dat de informatie breed expediteerbaar wordt voor alle online diensten lijkt kritiek voor de compliance en de eerlijkheid levensnoodzakelijk in de digitale economie.
      Al met al, de bezorgdheid over Googles praktijken in de context van de DMA onderstrepen het breder need naar regelgevend waakzaamheid en debat in technologische ontwikkeling en digitale marktpraktijken. Het blijft de vraag hoe deze complexe tegenstrijdigheden balans kunnen vinden in een snel evoluerend digitaal landschap waar gebruikersrecht en eerlijke concurrentie de kern vormen van duurzame innovatie.
      Lees meer...

      285 • 0

    • William

      De opmars van cybercriminele organisaties vertoont verrassende parallellen met de groeistrategieën van hun legale tegenhangers, zoals blijkt uit een diepgaande analyse door het Sysdig Threat Research Team (TRT). Hun recente bevindingen belichten de snelle toename van een bijzonder vindingrijke groep, CrystalRay, die gretig open-source software inzet om haar onwettige doeleinden te bereiken. 
      CrystalRay hanteert diversificatie in haar criminele activiteiten, variërend van het ontvreemden van inloggegevens tot het installeren van cryptominers, en gaat een stap verder door de illicit verkregen toegang te verkopen op het dark web. Binnen slechts enkele maanden na hun initiële ontdekking in februari, constateerde het Sysdig-team een forse groei van getroffen organisaties - een vertienvoudiging tot 1.500 slachtoffers over de hele wereld.
      Hoewel deze groep zijn onheilspellende activiteiten over de hele wereld uitstrekt, zijn bedrijven in de Verenigde Staten (30%) en China (18%) onevenredig het doelwit, naast significante impact in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Nederland, Japan, en Rusland. Een voorkeursmethode van aanval is via kwetsbaarheden binnen Atlassian Confluence, een populaire workspace-oplossing reeds te kampen gehad met beveiligingsissues.
      Een essentieel wapen in het arsenaal van CrystalRay blijkt SSH-Snake, een tool bedoeld voor penetratietesten beschikbaar op GitHub, die qua gebruik zich niet beperkt tot kwade doeleinden maar ook nuttig is voor beheerders die hun eigen netwerken willen testen. Dit stuk gereedschap, een zelfverspreidende worm, kan grondig door bedrijfsnetwerken infiltreren, geholpen door configuratiefouten en beveiligingslekken.
      CrystalRay's unieke benadering om hun doelwitten uit te kiezen, wijkt af van geavanceerdere methoden gebruikt bij staatssponsoring of ransomware-aanvallen en volgt een gerichter trajekt dan de traditionele botnets door het benaderen op land specifieke IP-reeksen. Eenmaal toegang verkregen tot een systeem, zetten ze ASN in, nog een tool die verkrijgbaar is via GitHub. Deze vergemakkelijkt het verzamelen van open-source intelligence (OSINT) en maakt data over mogelijke kwetsbaarheden zichtbaar, zonder enig verkeer rechtstreeks naar de beoogde entiteit te sturen.
      De doeltreffendheid van hun aanpakken bereiken ze door de inzet van een arsenaal aan geselecteerde open-source tools, zoals zmap voor het opsporen van kwetsbare diensten en Nuclei voor het ontdekken van schaalbare kwetsbaarheden. Dit toont aan dat CrystalRay expertise heeft in dat wat getroffen organisaties ook hadden moeten doen; gedetailleerde speuringen naar mobiele middelsen et cybergevaren.
      Een veelvoorkomende last die ze toepassen is Sliver, ontworpen voor Red Team-activiteiten en veiligheidstesten. Encryptiedata-exfiltratie en bewegen door servers maken eveneens deel uit van hun modus operandi, mogelijk gemaakt door tools zoals SSH-Snake en geholpen door de verzameling van voorafgaande commando's, relatief toegankelijker gemaakt door repositories zoals all-bash-history en linux-smart-enumeration op GitHub.
      Sysdig TRT heeft ook ontdekt hoe CrystalRay uitbreidt naar andere platformen, waaronder cloudproviders, waarbij de processen niet vergeven zijn van menselijke interactie, gevolgd door het rücksichtsloser doorverkopen van toegangsgegevens via kanalen uiteenlopend van het dark web tot Telegram. 
      Hoewel de side-business in cryptomining hen maandelijks niet meer dan $200 lijkt op te leveren, is het evident dat CrystalRay’s ambitie, net als die van bonafide organisaties, gericht is op groei en diversificatie, waarbij rivaliserende cryptominers uit hun pad worden verdrongen door het proactief verwijderen van concurrerende mining software. Het heeft er alle schijn van dat de hedendaagse cybercrimineel over een scala aan hulpmiddelen beschikt die hen jammerlijk moeilijk te traceren maken, terwijl ze gestaag hun invloed uitbreiden over de digitale frontlinies.
      Lees meer...

      245 • 0

    • William

      In de recent bereikte deal tussen Apple en de Europese Unie wordt de weg vrijgemaakt voor externe betaaldiensten om contactloos betalen via NFC op iOS-toestellen aan te bieden. Deze overeenkomst, voortgekomen uit langdurige onderhandelingen die eindelijk in juni vruchten afwierpen, wijzigt het bestaande landschap waarin alleen Apple's eigen Wallet app toegang had tot de NFC-functionaliteit voor contactloze betalingen. Dit betekent dat binnenkort andere banken en betaalplatformen net zoals op Android, contactloze transacties op iPhones kunnen faciliteren zonder extra kosten hiervoor aan Apple af te dragen.
      Een belangrijke voorwaarde is dat deze externe diensten de 'Host Card Emulation (HCE)-modus' moeten gebruiken om interactie met de NFC-chip mogelijk te maken. Dit is een technische voorwaarde die de veiligheid en functionaliteit van dergelijke betalingen moet waarborgen. Daarnaast behouden betaaldiensten de vrijheid om hun eigen technologische oplossingen in te zetten, onafhankelijk van Apple Pay of Wallet, wat wijst op een open en competitief speelveld.
      Voor iPhone-gebruikers brengt deze ontwikkeling directe voordelen met zich mee. Men krijgt namelijk meer keuzevrijheid in welke betaaldienst men wenst te gebruiken voor contactloze betalingen, met de optie om over te schakelen van Apple’s standaarddiensten naar alternatieve aanbieders. Welke betaaldiensten precies toegang krijgen tot het iOS-ecosysteem wordt echter door Apple bepaald, gebaseerd op strikte goedkeuringsrichtlijnen om de kwaliteit en veiligheid te waarborgen.
      Deze beleidsveranderingen zullen exclusief in de Europese Economische Ruimte (EER) gaan gelden. Dit betekent dat alleen inwoners van EU-lidstaten hiervan kunnen profiteren, hoewel de diensten ook beschikbaar zullen blijven voor deze gebruikers tijdens reizen buiten de EER, zonder dat een specifieke termijn wordt vermeld waarbinnen deze behouden blijven.
      Dit akkoord coïncideert met Apple's inspanningen om zware EU-boetes te vermijden, die op konden lopen tot 10% van de jaarlijkse globale omzet wegens het schenden van de EU-mededingingswetgeving. Dit tienjarige compromis biedt een adempauze waarbinnen Apple en de EU de digitale betaalindustrie gezamenlijk opnieuw kunnen beoordelen, aldus illustreert dit akkoord de invloed van de EU in het reguleren van grote technologiebedrijven ten behoeve van meer competitie en keuze voor de consument.
      Lees meer...

      192 • 0

    • William

      Google heeft een significante uitbreiding aangekondigd door de web-applicatie voor Google Wallet en Google Pay toegankelijk te maken voor gebruikers in Nederland. Dit stelt gebruikers in staat hun digitale portemonnee gemakkelijker te beheren via een webinterface, waar men kaarten kan toevoegen, verwijderen en transactiedetails kan bekijken. Deze ontwikkeling is deel van Google's inspanningen om de functionaliteit en het bereik van zijn betaalservices wereldwijd te vergroten.
      De lancering van de Google Wallet-web-applicatie in Nederland volgt op de initiële uitrol in april, die beperkt was tot slechts enkele landen. De uitbreiding naar Nederland getuigt van Google's voortdurende inzet om zijn diensten beschikbaar te stellen aan een breder publiek en de betaalervaring voor gebruikers te verbeteren. Door deze web-app kunnen gebruikers nu naast de bestaande mobiele app ook via hun desktop of laptop toegang krijgen tot hun Google Wallet-account, wat bijdraagt aan meer flexibiliteit en toegankelijkheid.
      Ondanks dat de service nu in Nederland beschikbaar is, worden sommige Europese landen, zoals België, nog niet ondersteund. Dit onderstreept de gefaseerde benadering van Google bij het uitrollen van zijn diensten over verschillende regio's. Gebruikers in landen waar Google Wallet nog niet beschikbaar is via de web-app zullen moeten wachten tot verdere aankondigingen van Google.
      De website, toegankelijk via wallet.google.com, biedt een reeks functies die voorheen beperkt waren tot de mobiele omgeving van Google Wallet en Google Pay. Gebruikers kunnen nu gemakkelijk kaarten toevoegen aan hun wallet, zoals creditcards, debetkaarten, en andere door Google ondersteunde passen. Daarnaast biedt het platform de mogelijkheid om recente en eerdere transacties te bekijken, wat bijdraagt aan beter financieel beheer en overzicht.
      Met deze ontwikkeling neemt Google een belangrijke stap voorwaarts in het aanbieden van naadloze en toegankelijke digitale betalingsdiensten. Het biedt gebruikers ook de zekerheid dat hun financiële gegevens veilig zijn, aangezien Google bekend staat om zijn robuuste veiligheidsmaatregelen. Terwijl Google blijft uitbreiden naar nieuwe markten, is het waarschijnlijk dat nog meer gebruikers wereldwijd zullen profiteren van de gemakken die de Google Wallet-web-app biedt.
      Onderstaand de volledige lijst van alle landen:
      Brazilië Tsjechische Republiek Frankrijk Duitsland Hongarije Ierland Italië Japan Nederland Polen Roemenië Spanje Verenigde Staten Verenigd Koninkrijk Oekraïne
      Lees meer...

      348 • 1

    • William

      Meta, het bedrijf achter populaire sociale media en technologieplatforms, staat op het punt kinderen tussen de 10 en 12 jaar toegang te geven tot nieuwe manieren van virtuele communicatie in Virtual Reality (VR), door strenge ouderlijke toestemming. Deze innovatieve stap maakt onderdeel uit van een uitgebreidereie om VR-ervaringen toegankelijker te maken voor een jonger publiek, rekening houdend met de essentiële prioriteiten zoals veiligheid en privacy.
      In een gedetailleerde uitleg die Meta via een blogpost heeft gereleased, benadrukt het bedrijf de invoering van controlemogelijkheden voor ouders om een veilige en beschermde omgeving voor hun kinderen in de virtuele ruimte te garanderen. Sinds de introductie van Meta-accounts specifiek gericht op 10- tot 12-jarigen, konden ouders de digitale beleving van hun jonge gebruikers al nauwgezet superviseren. Deze accounts worden effectief afgeschermd durch een volledig toezicht door ouders of verzorgers, wat betekent dat kinderen niet zonder meer de digitale wereld konden verkennen.
      De meest recente wijzigingen stellen kinderen in staat om de wereld van VR-interactie glowend te ontdekken, zij het binnen duidelijk vastgestelde grenzen. Kinderen van 10 tot 12 jaar kunnen nu, uitsluitend nadat hun ouders ervoor kiezen mensen aan hun “goedgekeurde contacten”-lijst toe te voegen, interacties aangaan zoals chatten en bellen met specifieke gebruikers in de VR-omgeving. Dit houdt synchroon met het beleid dat aanvragen voor nieuwe contacten eerst van goedkeuring door de ouders moeten worden voorzien, waarbij in gevallen waar kinderen wederzijds vrienden willen worden, beide sets ouders akkoord moeten gaan.
      De potentie van deze technologie stelt jonge gebruikers in staat om, via beperkte toegang, enkele van de vastgestelde multiplayer-gebieden en family-friendly ervaringen te verkennen, middels contacten waarmenig ze gedeelde digitale avonturen kunnen beleven. Vooral stimulerend is de aankondiging dat op dergelijke kinderaccounts geen advertenties zullen verschijnen en dat er enkel apps en spelletjes gepromoot worden die als gepast beschouwd worden voor hun specifieke leeftijdscategorie.
      Door dergelijke maatregelen introduceert Meta een aanzienlijk niveau van toezicht en controle voor ouders, wat een primeur is in het streven naar een balans tussen het toegankelijk maken van innovatieve technologieën voor een jonger publiek en het waarborgen van hun veiligheid online. Deze ontwikkelingen geven blijk van een voortdurende inzet om een leuke, maar bovenal veilige, digitale omgeving voor kinderen te bieden.
      Lees meer...

      192 • 0

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...