Naar aanleiding van deze problemen heeft de Consumentenbond in het verleden de webwinkel gecontacteerd en verzocht om de levertijden op de website aan te passen. Op de website van Refurbished.nl stond namelijk vermeld dat bestellingen die 'vandaag' werden geplaatst, 'morgen' geleverd zouden worden. Daarnaast heeft de Consumentenbond gevraagd om de wettelijke termijn voor retourbetalingen te respecteren.
Refurbished.nl heeft aangegeven te werken aan de achterstallige retourbetalingen en heeft ook contact opgenomen met de betrokken leveranciers. Hoewel het bedrijf heeft beloofd de boodschap over de levertermijnen aan te passen, is dit tot op heden nog niet gebeurd. Klanten kunnen contactgegevens van leveranciers ontvangen als ze contact opnemen met de klantenservice van Refurbished.nl. De Consumentenbond acht deze maatregelen echter ontoereikend. Volgens Avotros zijn er nog steeds klachten en zou het bedrijf niet doorverwezen mogen worden naar leveranciers. De Consumentenbond is namelijk van mening dat Refurbished.nl zelf verantwoordelijk is voor de afhandeling van bestellingen en klachten.
431
• 0