Spring naar bijdragen

• Nieuwe Windows 11 update vandaag

Delen

Optionele Windows 11-update verhelpt USB-audiofouten en meer

Als je last hebt van de recente problemen met Windows 11 24H2, moet je deze cumulatieve update handmatig installeren.

Herinner je je de Windows 11 24H2-update van eerder deze maand? De eerste van het jaar, die de trend van het afgelopen jaar voortzette waarbij 24H2-updates voor veel gebruikers problemen veroorzaakten? Goed nieuws: het grote probleem dat door deze update werd veroorzaakt, lijkt nu opgelost te zijn — althans voor de testers.

Gisteren heeft Microsoft een preview vrijgegeven van update KB5050094, een cumulatieve Windows 11 24H2-update die meer dan twee dozijn bugs oplost en kleine wijzigingen doorvoert. Onder deze verbeteringen bevindt zich een oplossing voor de veelbesproken USB-audiofout die voortkwam uit de eerdere KB5050009-update van deze maand.

Volgens BleepingComputer richt deze cumulatieve update zich ook op verschillende andere problemen, zoals het niet herkennen van USB-camera's, vervormde schermafbeeldingen die zijn gemaakt met de Knipprogramma, fouten met de Remote Desktop Gateway en een probleem waarbij cumulatieve updates niet correct worden geïnstalleerd na een mislukte functie-installatie.

Wil je profiteren van deze oplossingen? Dan moet je update KB5050094 handmatig installeren. Dit doe je door naar Instellingen > Update en Beveiliging > Windows Update te gaan en de update te zoeken in de sectie Optionele updates. Als alternatief kun je de update rechtstreeks downloaden vanuit de Microsoft Update Catalogus.

Het is belangrijk om je systeem up-to-date te houden, vooral na een grote update die mogelijk storingen heeft veroorzaakt. Door deze nieuwe update te installeren, kun je niet alleen de problemen verhelpen die je hebt ondervonden, maar ook de algehele prestaties van je Windows 11-ervaring verbeteren.

Mijn persoonlijke mening
    Microsoft adviseert om deze update zo snel mogelijk te installeren (zie hierboven). Echter, ik kies ervoor om even te wachten. Recentelijk heb ik verschillende oplossingen gezien die nieuwe problemen veroorzaakten. Het lijkt wel een vicieuze cirkel! Daarom geef ik het een weekje de tijd om te zien of er nieuwe problemen opduiken. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is om weloverwogen te handelen. Dus mijn tip is: denk na voordat u de update wel of niet uitvoert.

Eater
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...