
DXVK 2.6: NVIDIA Reflex-ondersteuning en Verbeteringen voor Diverse Games
De nieuwste versie van DXVK, 2.6, is nu beschikbaar voor download en biedt aanzienlijke verbeteringen voor gamers die gebruikmaken van Linux en Wine. Deze update, gebaseerd op Vulkan, ondersteunt D3D9, D3D10 en D3D11 en belooft een verbeterde spelervaring voor een breed scala aan titels.
Belangrijke Kenmerken van DXVK 2.6
Een van de meest opvallende toevoegingen in deze versie is de ondersteuning voor NVIDIA Reflex voor D3D11-games, waaronder populaire titels zoals God of War, Overwatch 2 en Quake Champions. Deze functie is ontworpen om de reactietijd te minimaliseren en zorgt voor een soepelere gameplay-ervaring.
Daarnaast is er een robuustere implementatie van de Vulkan swapchain toegevoegd, evenals ondersteuning voor de ID3D11On12Device1 interoperabiliteitsinterface. De efficiëntie van multisample resolves op tiling GPU's is eveneens verbeterd, wat leidt tot betere prestaties en visuele kwaliteit.
Beperkingen van NVIDIA Reflex Ondersteuning
Het is belangrijk op te merken dat de nieuwe NVIDIA Reflex-ondersteuning niet zal functioneren in de meeste Unreal Engine 4-games in D3D11-modus. Dit komt doordat functies zoals LatencySleep niet worden aangeroepen. Voor de betrokken games wordt aangeraden om D3D12 te gebruiken als alternatief.
Verbeteringen voor Diverse Spellen
DXVK 2.6 biedt ook aanzienlijke verbeteringen voor een verscheidenheid aan games, waaronder:
- Assassin’s Creed 3 / Black Flag
- Watch Dogs
- Stalker: Clear Sky
- Baldur’s Gate 3
- Cardfight!! Vanguard Dear Days 2
- Trine 5
- Clanfolk
- Kingdom Come: Deliverance
- Watch Dogs 2
- CivCity: Rome
- Global Operations
- Need For Speed: Hot Pursuit 2
- Silent Hill 2
- Tom Clancy’s Splinter Cell
- Trainz 1.3
- God of War
Technische Verbeteringen en Bugfixes
Naast de nieuwe functies zijn er ook verschillende technische verbeteringen doorgevoerd. Deze release lost een regressiefout op die in DXVK 2.5 was geïntroduceerd, wat leidde tot geheugenallocatiefouten op bepaalde systemen met unified memory, waaronder de Qualcomm proprietary driver. Verder zijn er crashes opgelost die verschillende AdvHD-gebaseerde visuele romans beïnvloedden, evenals problemen met de creatie van gelaagde D3D11 video processor views.
Bovendien is er een raceconditie verholpen die kon leiden tot crashes in games die multi-threaded asset loading gebruikten. Andere verbeteringen omvatten het corrigeren van een regressie die ervoor zorgde dat texturen niet correct werden gebonden in sommige games, en het verhelpen van een probleem waarbij games die half-rate Vsync vroegen, in plaats daarvan op kwart-rate draaiden. Ook zijn er verschillende problemen opgelost die optraden bij het uitschakelen van shader-ondersteuning via de optie d3d9.shaderModel.
Conclusie en Verdere Informatie
DXVK 2.6 bevat een reeks bugfixes en verbeteringen die de algehele ervaring voor gamers op Linux aanzienlijk verbeteren. Voor een gedetailleerd overzicht van alle wijzigingen en om de bronbestanden te downloaden, kunt u de release-opmerkingen op de GitHub-pagina van het project bekijken. Als u DXVK via de software-repositories van uw distributie hebt geïnstalleerd, zult u moeten wachten tot DXVK 2.6 daar beschikbaar is om van deze verbeteringen te profiteren.
Blijf op de hoogte van toekomstige updates en verbeteringen die de gaming-ervaring op Linux verder zullen optimaliseren.
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.