Spring naar bijdragen

  • Netflix' Prijzen Schieten Omhoog

     Delen


    Ik kan wel janken, echt waar. Netflix heeft besloten om de prijzen weer eens omhoog te gooien. Alsof het leven nog niet duur genoeg is, moet ik nu nog meer gaan betalen voor mijn basis-abonnement, dat naar 8,99 per maand springt. Mijn standaardabonnement schiet omhoog naar 13,99 en als je het premium abonnement hebt, nou, gefeliciteerd, dat wordt dan 18,99 per maand. Ze beweren veel te investeren in nieuwe inhoud en producties en nu willen ze dat wij, de abonnees, daarvoor gaan betalen. Alsof mijn bankrekening nog niet genoeg lijdt.

    We worden binnenkort over deze geweldige prijsverhoging geïnformeerd, alsof dat het leed verzacht. De laatste keer dat ze de prijzen omhoog gooiden was in 2021, en nu zijn we weer aan de beurt. Geweldig.

    Volgens Jan Piet Nelissen, een of andere mediadeskundige, is dit allemaal onderdeel van hun grote plan. Eerst lokken ze ons met goedkope abonnementen en zodra we verslaafd zijn aan hun series en films, bam, verhogen ze de prijzen. En wij maar denken dat we een goede deal hadden.

    En alsof Netflix de enige is die ons uitknijpt, gaan andere streamingdiensten zoals HBO, Disney+ en Amazon Prime ook vrolijk mee in deze trend. Zelfs Apple TV+ heeft de prijs sinds 2019 verdubbeld. Het is alsof ze allemaal samenspannen om ons bankrekening leeg te trekken.

    Om het nog erger te maken, proberen sommige diensten zoals Viaplay en HBO Max door samenwerkingen nog meer geld uit onze zakken te kloppen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de nieuwe abonnementsvormen met advertenties die ze introduceren om de kosten zogenaamd te drukken. Alsof advertenties kijken tijdens mijn serie een geweldige oplossing is.

    De prijsstijgingen worden ook nog eens deels veroorzaakt door hogere productiekosten, dankzij dingen zoals stakingen in Hollywood. Geweldig, dus niet alleen de streamingdiensten worden rijker, maar ook de productiebedrijven varen er wel bij.

     

    dalle-JsqgyknWPb.png


    En dan is er nog Videoland, die het blijkbaar ook goed doet in Nederland. Fantastisch, nog een dienst die succesvol is in het leegtrekken van onze portemonnees. In een wereld waar elke cent telt, blijven deze streamingdiensten maar vrolijk hun prijzen verhogen. Waar gaat dit eindigen?



    William
    • Eens 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...