Spring naar bijdragen

  • Mixxx 2.5: De Nieuwe Open-Source DJ App

     Delen


    Mixxx 2.5: De Nieuwe Open-Source DJ App met Qt 6 en Verbeterde Controllerondersteuning**

    Met de release van Mixxx 2.5 is er een prachtig cadeau gepresenteerd voor DJ's en muziekenthousiastelingen die op zoek zijn naar een van de beste open-source, gratis en cross-platform virtuele DJ-software voor live optredens. Slechts een maand na de lancering van Mixxx 2.4.2, de laatste update in de 2.4-serie, brengt Mixxx 2.5 de applicatie naar het nieuwste Qt 6 open-source applicatiekader. Dit zorgt voor een modernere en stijlvollere grafische gebruikersinterface, verbeterde prestaties en een betere compatibiliteit met moderne systemen.

    Belangrijkste Nieuwe Functies

    Mixxx 2.5 introduceert een scala aan nieuwe functies die de gebruikservaring verder verrijken. Een van de opvallendste toevoegingen is de beatloop-ankerfunctie, waarmee gebruikers loops kunnen instellen en aanpassen vanaf zowel het begin als het einde. Daarnaast is er een Rate Tap-knop toegevoegd, evenals de mogelijkheid om reguliere loops op te slaan en te herstellen wanneer je rolling loops in- of uitschakelt. Ook kun je nu eenvoudig de laatste BPM- of beatwijziging ongedaan maken en is er een type-toggle voor de cue pop-up geïmplementeerd.

    Een andere handige functie is de mogelijkheid om de titel en artiest van een nummer direct binnen de decks te bewerken via een vertraagde dubbelklik. Mixxx 2.5 introduceert ook nieuwe effecten, zoals een Compressor en een Glitch-effect. Voor macOS-gebruikers is er nu ondersteuning voor Audio Unit (AU) plugins, evenals handige knip-, kopieer- en plak-sneltoetsen voor het beheren van de tracklijst. Bovendien zijn er nieuwe zoekfilters toegevoegd, waaronder type, OR, id en speciale BPM.

    Verbeterde Controllerondersteuning

    Zoals verwacht, verbetert deze release de controller mappings voor verschillende populaire controllers, waaronder de Denon MC7000, Numark Scratch, Pioneer DDJ-FLX4 en Traktor Kontrol S4 MK3. De MIDI voor lichtfunctie is ook verbeterd met een nieuwe actieve deckheuristiek en een grafische gebruikersinterface voor de instellingen.

    Geavanceerde Waveform Functionaliteit

    Mixxx 2.5 biedt ook verbeteringen aan de Waveforms-functie. Gebruikers kunnen nu de slipmoduspositie visualiseren door de golfvorm te splitsen (RGB GLSL alleen). Daarnaast is het mogelijk om het type golfvormoverzicht te wijzigen zonder de skin opnieuw te laden, en wordt er ondersteuning geboden voor het weergeven van beats en de tijd tot de volgende marker in de golfvorm.

    Extra Functionaliteiten en Verbeteringen

    Naast de bovengenoemde functies voegt Mixxx 2.5 een multi-track eigenschap-editor en een batch-tag-editor toe. Er zijn nieuwe zijbalkacties geïntroduceerd, zoals "Vernieuw directorystructuur" en "Schud afspeellijst". Gebruikers kunnen nu ook aangepaste kleuren instellen voor ontbrekende tracks, evenals aangepaste tekstkleuren voor afgespeelde tracks. Een nieuwe “Eerste hotcue” laadpuntoptie voor de decks en een nieuwe --start-autodj optie om Auto DJ onmiddellijk te starten, zijn ook aan de lijst toegevoegd.

    Download en Installatie

    Voor de geïnteresseerden is de volledige changelog beschikbaar voor meer details over de wijzigingen die zijn doorgevoerd in Mixxx 2.5. Je kunt de software nu downloaden als een Flatpak-app van Flathub of als een bron-tarball als je het leuk vindt om software zelf te compileren. Uiteraard is het ook mogelijk om Mixxx te installeren of bij te werken vanuit de repositories van je distributie.

    Met deze uitgebreide updates en verbeteringen is Mixxx 2.5 een onmisbare tool voor elke DJ die op zoek is naar een krachtige en flexibele oplossing voor live-mixen.



    Eater
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

  • Nieuwe handleiding

  • Laatste nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Girev

    Geplaatst

    Een Overzicht van de Geschiedenis: De Evolutie van Videogamegraphics door de Jaren Videogames hebben sinds hun ontstaan een enorme transformatie ondergaan, van simpele, pixelachtige omgevingen naar complexe en meeslepende werelden die de verbeelding prikkelen. Voor veel gamers biedt het herbeleven van oudere titels in combinatie met hun moderne versies een duidelijk bewijs van deze indrukwekkende vooruitgang. In dit artikel bekijken we de evolutie van graphics binnen verschillende populaire franchises en onderzoeken we hoe technologische ontwikkelingen de spelervaring hebben beïnvloed. Indiana Jones – Van Pixelachtige Avonturen naar Fotorealistisch Realisme **Een Vergelijking van Graphics: Indiana Jones and the Emperor's Tomb (2003) vs. Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)** De oorspronkelijke game, "Indiana Jones and the Emperor's Tomb," viel op door zijn beperkte graphics en geluidseffecten, waardoor spelers hun fantasie moesten gebruiken. Daarentegen biedt "Indiana Jones and the Dial of Destiny" verbluffende karakteranimaties en gedetailleerde wapens, waardoor de iconische archeoloog tot leven komt als nooit tevoren. - **Karakteranimatie**: De animaties in de nieuwere game zijn vloeiend en sluiten perfect aan bij de prestaties van acteur Harrison Ford. - **Historische Nauwkeurigheid**: "Dial of Destiny" besteedt veel aandacht aan historische details, wat de betrokkenheid van spelers vergroot. De Invloed van Technologische Vooruitgang op Immersie en Gameplay De sprongen in graphics maken een diepere onderdompeling in het universum van Indiana Jones mogelijk. Verbeterde audiokwaliteit en animaties tillen de gameplay naar een hoger niveau, wat spelers nog meer bij de actie betrekt. Deze transitie laat zien hoe technologie klassieke games nieuw leven inblaast, waardoor ze relevant blijven in de snel veranderende wereld van gaming. Warhammer 40,000: Space Marine – Van Tactische Gevechten naar Epische Oorlogen **Een Vergelijking van Visuals: Space Marine (2011) vs. Space Marine 2 (2023)** De originele "Space Marine" verraste gamers met zijn vermogen om talloze vijanden tegelijk op het scherm te tonen. Echter, "Space Marine 2" tilt dit naar nieuwe hoogtes met duizenden tegenstanders, indrukwekkende omgevingsdetails en epische gevechtscenario's. - **Vijanden**: De spanning van het bestrijden van massale horden wordt versterkt door superieure graphics. De Evolutie van Visuele Fidelity De vooruitgang in textuurdetails, belichting en deeltjeseffecten maakt het verschil tussen de twee titels evident. Spelers ervaren nu de cinematografische schaal van oorlogvoering in "Warhammer 40,000," wat eerder niet mogelijk was. Naarmate de franchise evolueert, zullen verdere technologische doorbraken waarschijnlijk de verwachtingen van spelers definiëren in dit epische universum. Harry Potter – Van Eenvoudige Betoveringen naar Meeslepende Hogwarts **Een Vergelijking: Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) vs. Hogwarts Legacy (2023)** De nostalgische ervaring van het verkennen van Hogwarts in "Harry Potter and the Chamber of Secrets" is onvergetelijk, maar "Hogwarts Legacy" herinterpreteert deze magie met adembenemende details. - **Omgevingsrealisme**: De indrukwekkende weergave van Hogwarts versterkt de verkenning en creëert een bijna tastbare ervaring. Immersie en Verkenning Grafische verbeteringen verdiepen de betrokkenheid van spelers, waardoor zij zich volledig kunnen onderdompelen in de omgeving en het avontuur. De verbeteringen maken het verkennen van Hogwarts niet alleen nostalgisch, maar ook spannend voor zowel nieuwe als oude fans. Tekken – Van Scherpe Polygonen naar Vloeiende Animaties **Een Vergelijking: Tekken (1994) vs. Tekken 8 (2024)** De originele "Tekken" had moeite met zijn beperkte graphics en animaties. In tegenstelling tot de voorganger toont "Tekken 8" nu vloeiende animaties en gedetailleerde karaktermodellen, terwijl het de unieke essentie van de serie behoudt. - **Karakterontwerpen**: Elk personage behoudt zijn unieke uitstraling, waarbij moderne updates zijn vermengd met nostalgische elementen. Balanceren van Nostalgie en Modernisering Het vinden van een balans tussen het behouden van de charme van het verleden en modernisering heeft de ontwikkeling van "Tekken" gekarakteriseerd. "Tekken 8" blijft trouw aan zijn oorsprong terwijl het de visuele aspecten naar een hoger niveau tilt. Meer dan Graphics: Gameplay, Verhaal en de Spelerservaring **Case Studies**: Hoe verbeterde graphics andere elementen van het spel versterken. Grafische upgrades hebben een aanzienlijke impact op gameplay en verhaalvertelling. Een voorbeeld is "Final Fantasy VII Remake," dat verbeterde visuals biedt die emotionele betrokkenheid vergroten. Daarnaast maakt "Prince of Persia" gebruik van de bijgewerkte graphics om gameplay-ervaringen te verbeteren. - **Meeslepende Werelden**: "S.T.A.L.K.E.R. 2" illustreert hoe rijke graphics een geloofwaardige en meeslepende omgeving kunnen creëren die de gameplay verbetert. De Grenzen van High-Fidelity Graphics Hoewel graphics aantrekkelijk zijn voor spelers, kan een te grote focus op visuele kwaliteit leiden tot prestatieproblemen en inconsistenties in gameplay. De essentie van gameplay en verhaal blijven cruciaal voor een succesvolle titel. Naarmate grafische technologieën zich ontwikkelen, moet de industrie blijven streven naar een balans tussen gameplay en visuele verbeteringen om verrijkte spelerservaringen te creëren. Conclusie De ontwikkeling van pixelgraphics naar fotorealistische omgevingen symboliseert de opmerkelijke evolutie van videogames. Visuele vooruitgang versterkt immersie en gameplay, maar een opgelegde balans met aandacht voor verhaal en spelerservaring is essentieel om gaming als kunstvorm te behouden. De toekomst belooft spannende mogelijkheden terwijl technologie blijft hervormen hoe wij spelen en interageren met onze favoriete titels. Bonussectie: Een Korte Blik op Racegames **Test Drive (1987) vs. Test Drive Unlimited: Een Visuele Revolutie in Racen** De vergelijking tussen het originele "Test Drive" en "Test Drive Unlimited" laat zien hoe de sprong van 2D-graphics naar fotorealistische weergaven het racegenre heeft getransformeerd. Deze evolutie onderstreept het belang van 3D-omgevingen en realistische voertuig dynamiek. - **Impact van 3D Graphics**: Deze transitie heeft nieuwe mogelijkheden voor gameplay gecreëerd, wat heeft geleid tot meeslepende ervaringen die voorheen ondenkbaar waren. De voortdurende evolutie van graphics in videogames weerspiegelt niet alleen technologische vooruitgang, maar ook een dieper inzicht in de spelerservaring. Terwijl we vooruitkijken, zal de zoektocht naar een balans tussen verbluffende visuals, meeslepende verhalen en boeiende gameplay de toekomst van gaming blijven definiëren.  
  • Recente actieve topics

×
×
  • Nieuwe aanmaken...