Spring naar bijdragen

  • Microsoft onthult Majorana 1-chip: een quantumdoorbraak in de maak!

     Delen


    Microsoft heeft met trots de Majorana 1-chip onthuld, die mogelijk de weg vrijmaakt voor een revolutionaire sprong in de quantumcomputing. In plaats van decennia te wachten op de volledige potentie van quantumtechnologie, gelooft Microsoft dat we slechts enkele jaren verwijderd zijn van een nieuwe era. De Majorana 1, gebouwd op een innovatieve “Topological Core”-architectuur, belooft niet alleen geavanceerde technologie, maar ook een fundament voor de toekomst van quantumcomputers.

    De Topoconductor: Een Nieuwe Dimensie

    Met de introductie van de Majorana 1 komt Microsoft niet alleen met een chip, maar ook met de topoconductor, een compleet nieuw type kunstmatig materiaal. Dit is een bewijs van Microsoft’s ambitie om de grenzen van technologie te verleggen. De Majorana 1 is niet zomaar een chip; het is een proof-of-concept dat aantoont dat topoconductors waardevol kunnen zijn voor complexe berekeningen.

    Majorana-1-009-4000px-scaled.webpDe Belofte van Betrouwbare Qubits

    Terwijl andere techgiganten zich richten op het stapelen van een groot aantal qubits in hun chips, streeft Microsoft naar een fundament dat verder gaat dan kwantiteit. Qubits zijn de bouwstenen van quantumcomputers, maar ze zijn notoriously onbetrouwbaar. Externe factoren kunnen de informatie in qubits verstoren, wat betekent dat simpelweg meer qubits toevoegen niet voldoende is. Microsoft heeft een manier gevonden om stabiele, meetbare qubits te creëren, wat een cruciale doorbraak kan zijn in de zoektocht naar betrouwbare quantumcomputing.

    Van Acht naar een Miljoen

    De Majorana 1 bevat acht qubits, die op hun beurt zijn opgebouwd uit vier ‘Majorana’-deeltjes. Deze exotische deeltjes zijn het resultaat van meer dan twintig jaar onderzoek en vereisen een delicate balans van magnetische velden en supergeleiders, gemaakt van indiumarsenide en aluminium. Het bijzondere aan Majorana’s is dat ze hun quantum-informatie verbergen en alleen via speciale microgolven meetbare resultaten opleveren. Bovendien bevinden ze zich in een topologische staat, wat hen uniek maakt binnen de quantumwereld.

    Aansturing en Schaalbaarheid

    De aansturing van de qubits in de Majorana 1 is waar het interessant wordt. Door het in- en uitschakelen van voltage kunnen de qubits worden geactiveerd, vergelijkbaar met de werking van traditionele transistors. Dit biedt Microsoft de mogelijkheid om de op schaalbaarheid van qubits te werken, met het potentieel om in de toekomst naar een miljoen betrouwbare qubits te groeien. Dit is een baanbrekende stap die niet alleen theoretisch is, maar praktisch haalbaar lijkt.

    Een Exotische, maar Bekende Processor

    De Majorana 1 combineert het vreemde met het vertrouwde. De regulering van de chip met voltage-impulsen is herkenbaar, maar het vermogen om hybride applicaties te bouwen, waarin quantum slechts een deel van de berekening voor zijn rekening neemt, geeft aan dat de toekomst van computing veelzijdig zal zijn.

    Toch is de Majorana 1 niet zonder zijn uitdagingen. De chip maakt gebruik van een ‘verdunningskoelkast’ (dilution refrigerator) om de qubits op de extreem lage temperaturen te houden die noodzakelijk zijn voor optimale prestaties. Naarmate de quantumtechnologie zich verder ontwikkelt, zal deze koelkast ongetwijfeld een centrale rol spelen in de toekomst van quantumcomputing.

    Een Langverwachte Doorbraak

    Met bijna twintig jaar toewijding aan de ontwikkeling van topoconductors heeft Microsoft een aanzienlijke mijlpaal bereikt met de Majorana 1. Deze functionele processor, die ondersteund wordt door peer-reviewed wetenschap, markeert een belangrijk moment in de geschiedenis van quantumtechnologie. Microsoft is zich echter terdege bewust van het feit dat ze nog niet aan het eind van de weg zijn. Samen met PsiQuantum, dat zich richt op het bouwen van de ‘eerste nuttige quantumcomputer ter wereld’, is Microsoft toegetreden tot een DARPA-programma om de vorderingen in quantumcomputing te testen.

    De Weg Vooruit: Een Kip-en-Ei Probleem

    Hoewel de Majorana 1 een indrukwekkende prestatie is en zelfs al praktisch nut biedt via Azure Quantum, erkent Microsoft dat er nog veel werk aan de winkel is. De vraag blijft of ze de beste materialen hebben gekozen voor deze technologie. Hoe kunnen ze dat ontdekken? Juist, door gebruik te maken van een quantumcomputer. Dit leidt ons tot een klassiek kip-en-ei probleem: veel van de toekomstige doorbraken in quantumtechnologie zijn afhankelijk van de verdere ontwikkeling van opvolgers van de Majorana 1.

    De Majorana 1-chip is dus niet slechts een stap vooruit; het is een sprongetje richting een toekomst waarin quantumtechnologie niet alleen een concept, maar een realiteit wordt. De reis is nog lang, maar met de Majorana 1 heeft Microsoft de eerste stappen gezet op een pad dat ons mogelijk naar een wereld van miljoenen betrouwbare qubits kan leiden. De toekomst van quantumcomputing wacht op ons, en de Majorana 1 is de sleutel die deze deur opent.



    Eater
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

  • Nieuwe handleiding

  • Laatste nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    bikerbob

    Geplaatst

    Het geeft inderdaad hoop stress, maar we moeten eerst zorgen dat de site weer 100% gaat draaien. zonder errors en last te hebben van eventuele DDos. Dat is even de Prio. Het andere is van latere zorg.  

    Girev

    Geplaatst

    Unleashing the Madness: Exploring the World of Pirate Yakuza in Hawaii Introductie De Yakuza-franchise staat bekend om zijn snelle releases en bizarre spin-offs. Maar net toen we dachten dat het niet gekker kon dan Yakuza: Dead Souls met zombies en third-person shooter gameplay, komt Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii. Een game waarin moderne criminelen veranderen in klassieke piraten. Absurd? Absoluut. En het werkt verrassend goed. Een Absurd Piratenavontuur In Pirate Yakuza in Hawaii kruip je in de huid van Majima, de beruchte "Mad Dog of Shimano". Voor het eerst krijgt hij zijn eigen game en wat voor een! Hij wordt wakker op een eiland zonder herinneringen en ontdekt al snel dat hij zich midden in een piratenoorlog bevindt. Zijn tegenstanders? Piraat-uitziende gangsters met ooglapjes, puffy shirts en een liefde voor rum. Ze vechten met flintlocks en sabels, en Majima? Die past zich moeiteloos aan. Hij vaart zelfs rond op een houten schip met ouderwetse kanonnen én machinegeweren. Is dit Canon? Ja, verrassend genoeg is Pirate Yakuza in Hawaii officieel canon. De game speelt zich af na Like a Dragon: Infinite Wealth en sluit enkele losse eindjes uit dat verhaal. Hoe past deze krankzinnigheid in het universum? Vraag dat maar niet. Dit is een spel dat zich volledig overgeeft aan de absurditeit en daar alleen maar sterker door wordt. Gameplay: Yakuza meets Devil May Cry Het gevechtssysteem blijft trouw aan de Yakuza-traditie, maar voelt als een mix tussen Devil May Cry en Dynasty Warriors. Gevechten zijn snel en overdreven met spectaculaire combo's en zelfs luchtgevechten. Je kunt vijanden de lucht in meppen en daar verder vechten met messen, pistolen en piratensabels. Twee Gevechtsstijlen Majima heeft twee vechtstijlen: Mad Dog Style: Zijn klassieke stijl uit eerdere games, maar nu nog flitsender en gewelddadiger. Sea Dog Style: Hier gebruikt hij dubbele cutlasses en een pistool, iets trager maar krachtiger. Wat opvalt is hoe overpowered Majima is. Hij beweegt razendsnel en is een niet te stoppen kracht, precies zoals fans van hem zouden verwachten. De Wereld: Honolulu en de Open Zee Hoewel de stad Honolulu eerder werd gebruikt in Infinite Wealth, weet het nog steeds indruk te maken als setting. Je vindt hier de gebruikelijke Yakuza-activiteiten zoals minigames en bizarre side-quests. Een grote toevoeging is de mogelijkheid om de zeeën te verkennen. Je bestuurt je eigen schip en neemt deel aan piratengevechten. Deze zijn minder complex dan in games zoals Assassin’s Creed: Black Flag, maar bevatten wel machinegeweren en raketwerpers. Ja, je bemanning geeft je letterlijk een raketwerper in een piratengevecht. Dat zegt genoeg over hoe weinig de game zich bekommert om realisme. Mini-Games en Extra’s Geen Yakuza zonder minigames! Naast klassieke activiteiten zoals poker en shogi, bevat deze game: Een kookspel waarin je gerechten bereidt met over-the-top moves. Een gevechtskooi met explosieven en andere gekke wapens. Compleet speelbare Sega-games. Een karaoke-optreden van Majima met Matt Mercer als zijn Engelse stemacteur. Schipwedstrijden, waarin je je schip kunt upgraden en races kunt winnen tegen andere piraten. Een absurd visspel, waarin je niet alleen vissen vangt, maar af en toe een haai met een dropkick moet verslaan. Verhaal: Hoe Gekker, Hoe Beter Het verhaal draait om de zoektocht naar een verloren schat en deelname aan een piratentoernooi. Klinkt eenvoudig, maar de kracht zit in de personages. Van een jongen met een tijger die beweert dat het een kat is, tot Captain Beef, een piraat die constant koeiengrappen maakt. Het is een aaneenschakeling van knotsgekke momenten, en dat maakt de game zo leuk. Zwakke Punten Ondanks de humor en actie, heeft de game enkele tekortkomingen: De wereld voelt soms klein en hergebruikt. Vooral de eilanden lijken willekeurig. Scheepsgevechten zijn oppervlakkig. Ze zijn snel en explosief, maar missen diepgang. De game voelt als een B-tier spin-off. Het is korter (ongeveer 25 uur) en minder groots opgezet dan een hoofddeel. Weinig Kiryu. Hoewel Majima fantastisch is, missen sommige fans Kiryu’s aanwezigheid. Conclusie: Pure Yakuza Waanzin Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii is misschien niet de beste Yakuza-game, maar het is ongetwijfeld een van de leukste. Het combineert traditionele gameplay met nieuwe elementen en gooit er een compleet krankzinnig thema overheen. Dit is een game die zichzelf niet te serieus neemt en daardoor fantastisch werkt. Ben je klaar om Majima’s piratengekheid te omarmen? Wat denk jij van deze game? Laat het weten in de reacties!

    Girev

    Geplaatst

    Als kleine toevoeging wil ik even het volgende melden: Op het moment is voor Gamers Steam-Os in ontwikkeling, dit OS staat ook op de steamdeck, met behulp van de Heroic launcher kan je Steam/GOG en games van epic games spelen  Voor wat al uit is, is het vrijwel het bekende riedeltje Mint OS en Ubuntu, maar ik ben het daar niet helemaal mee eens... Kijk eens naar PopOS van system76, deze werkt "bijna" hetzelfde als een oudere versie van windows inclusief een normaal update systeem  voor je OS en Software waardoor je geen linux terminal hoef te gebruiken. ook komt deze met proton steam (steamos steam versie) en de Wine layer. ook hier kan je heroic launcher gebruiken en als advies Bottles. Bottles is een applicatie die je per Windows-app of Windows-software pakket laat specificeren wat je wilt gebruiken denk aan DLL Files, welke Direct X welke versie van windows net zoals het compatible menu van windows 7/8.1/10/11  (Dit is wel wat ingewikkelderdan de klik en klaar oplossing).  Maar er is al veel mogelijk en deze oplossingen kunnen op bijna ALLE linux Distro's Mocht je de Mac OS look fijn vinden kijk dan eens naar Elementary OS deze lijkt daar wel aardig  op. Als je toch liever een Android omgeving hebt (wat ook Linux is) kijk dan eens naar Bliss OS, helaas werkt Android compleet anders dan een "normale" linux Distro
  • Recente actieve topics

×
×
  • Nieuwe aanmaken...