Microsoft lost een bug op in Office 365 die onterecht deactivatiemeldingen veroorzaakte
Microsoft heeft een belangrijke bug verholpen in Office 365, die gebruikers onterecht confronteerde met deactivatiemeldingen. Dit probleem was gerelateerd aan de serversoftware van het bedrijf en is inmiddels verholpen door een recente update.
Oorzaak van het probleem
De fout kan optreden door wijzigingen die beheerders aanbrengen op het gebied van licenties. Enkele veelvoorkomende oorzaken zijn:
- Wijzigingen in de licentiegroep waarbij een gebruiker van de ene groep naar de andere wordt verplaatst (dit geldt zowel voor Azure AD-groepen als voor beveiligingsgroepen die vanuit on-premises AD zijn gesynchroniseerd).
- Wijzigingen in de toewijzing van licenties of producten op gebruikersniveau, bijvoorbeeld het overstappen van een Office 365 E3-abonnement naar een Microsoft 365 E3-abonnement.
- Het verwijderen en opnieuw toevoegen van gebruikers aan dezelfde of een andere licentiegroep.
- Het in- of uitschakelen van licenties of serviceplannen voor gebruikers.
- Het uitschakelen van het 'Laatste versie van Desktop Apps'-serviceplan onder de Microsoft 365-abonnementen voor gebruikers.
Status: Probleem opgelost
Het engineeringteam van Microsoft heeft een patch uitgerold om onverwachte productdeactivaties te verhelpen. Voor gebruikers die nog steeds problemen ondervinden, wordt aangeraden om de volgende stappen te ondernemen:
1. Verzamel Office-logbestanden en de bijbehorende informatie. Dit kan gedaan worden door de Office Licensing Diagnostic Tool te downloaden van het officiële Microsoft Downloadcentrum.
2. Sluit alle Office-apps en zip de logbestanden in de map %temp%/diagnostics en voeg deze toe aan uw ondersteuningscase.
Tijdelijke oplossing
Als u nog steeds de deactivatiemelding ontvangt, kunt u de volgende stappen proberen:
- Klik op de knop 'Heractiveren' in de banner. U wordt gevraagd om in te loggen om de heractivatie te voltooien.
- Of, log uit en sluit al uw Microsoft 365-apps, inclusief Outlook. Start vervolgens uw Microsoft 365-app opnieuw op en log weer in.
Mocht het probleem aanhouden, neem dan contact op met uw beheerder om te controleren of uw abonnement is verlopen. Voor meer informatie over de vervaldatum van uw Microsoft 365-abonnement, kunt u de ondersteuningspagina van Microsoft raadplegen.
Met deze verbeteringen hoopt Microsoft de gebruikerservaring te optimaliseren en ervoor te zorgen dat dergelijke problemen in de toekomst tot een minimum worden beperkt.
Aanbevolen reactie
Doe je mee?
Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.