Spring naar bijdragen

• iPhone samen werking met windows

Delen

Het verzenden van bestanden van je iPhone naar Windows is nu een stuk sneller en eenvoudiger geworden! Het Phone Link/Link to Windows-systeem maakt het mogelijk om bestanden naar iPhones te verzenden zonder Bluetooth... als je een Windows Insider bent.

Bestanden delen tussen een iPhone en een Mac is een fluitje van een cent, vrijwel zonder gedoe. Android en Chrome hebben ook een prettige samenwerking aan de Google-zijde. Maar Windows heeft de laatste tijd niet echt een vaste relatie met smartphones, vooral sinds Microsoft dit segment min of meer heeft verlaten. Vandaag doet het bedrijf echter een belangrijke stap om het delen van bestanden tussen Windows 11 en iPhones een stuk eenvoudiger te maken.

Volgens de officiële Windows Insider-blog kan de nieuwste versie van Phone Link nu snel bestanden van allerlei aard delen tussen Windows 11 en elke iPhone die op een recente versie draait. Phone Link en de bijbehorende iOS-app, Link to Windows (waarom zijn er twee verschillende namen voor deze tool, Microsoft?), konden al bestanden delen via Bluetooth, maar iedereen die dit geprobeerd heeft, weet dat het een traag en frustrerend proces kan zijn.

Deze bijgewerkte versie, die is ingebouwd in de nieuwste Windows Insider-update, lijkt bestanden te verzenden via je lokale netwerk of mobiele netwerk, op een manier die veel meer lijkt op Apple’s eigen AirDrop-systeem. Via de app op je telefoon of meldingen op je pc kun je eenvoudig bestanden van elk type naar of van elk apparaat verzenden.

Ik kan het zelf niet testen, dus laten we dat maar even duidelijk maken – maar dit zou de kloof moeten dichten voor degenen die zowel een iPhone als een Windows 11-pc hebben. Statistisch gezien is dat de meerderheid van de iPhone-gebruikers.

Bestanden van je telefoon naar je pc of vice versa krijgen zonder een USB-kabel tevoorschijn te halen, is voor mensen zoals ik een klein maar vaak voorkomend pijnpunt. Afhankelijk van hoe goed de cloud diensten op dat moment functioneren, was het soms sneller om mezelf gewoon die foto of dat document te e-mailen.

Dus, ik zou zeggen dat dit een veelbelovende ontwikkeling is... maar aangezien de Link to Windows-app op mijn iPad nog steeds verschijnt als een klein telefoonappje, en de functionaliteit voor tablets in deze update niet is opgenomen, denk ik dat ik nog wel even zal moeten wachten.

Met deze nieuwe functie wordt het delen van bestanden tussen je iPhone en Windows 11 een stuk toegankelijker en gebruiksvriendelijker. Dit is een belangrijke stap voor Microsoft om de gebruikerservaring te verbeteren en de kloof tussen verschillende besturingssystemen te verkleinen. Het is een ontwikkeling die veel iPhone-gebruikers zal aanspreken en hen in staat stelt om eenvoudiger en efficiënter te werken met hun apparaten.

Dus, als je een Windows Insider bent, houd je ogen open voor deze nieuwe functionaliteit. Het zou wel eens de oplossing kunnen zijn waar je op hebt gewacht!

Eater
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen

• Nieuwe aanmaken...