Spring naar bijdragen

  • Echtpaar achter rom-site is Nintendo 12 miljoen verschuldigd

     Delen


    Nintendo heeft in een rechtszaak geschikt voor 12 miljoen dollar (10,7 miljoen euro) met de websites LoveROMS.com en LoveRETRO.co. Het Japanse bedrijf klaagden de websites aan voor het plegen van merkinbreuk en het schenden van de auteursrechten.

    De websites in kwesties boden lange tijd roms aan van verschillende games in bezit van Nintendo door middel van emulators. Deze games waren afkomstig van platformen zoals de NES, GameBoy en N64. Inmiddels zijn de websites offline gehaald.

    De eigenaren van de websites, een getrouwd stel, maakte duidelijk aan Nintendo geen verdere problemen te willen veroorzaken in het juridische proces. Hiermee beslisten beide partijen om in discussie te gaan over de consequenties van de misgelopen inkomsten. Uiteindelijk schikte het paar voor een bedrag van omgerekend 10,7 miljoen euro, inclusief het offline halen en overhandigen van de websites aan het bedrijf.

    LoveROMS

    Eerder dit jaar sleepte Nintendo de website voor de rechter, wat leidde tot het veelvuldig offline gaan van verschillende aanbieders van roms, zoals EmuParadise, uit angst voor juridische sancties.



    Duken
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Het is niet echt waarschijnlijk dat het echtpaar zo’n gigantisch bedrag op de bank heeft staan natuurlijk, maar het is mogelijk dat Nintendo op hoog niveau (lees semi Overheid) heeft onderhandeld om dit bedrag in de uitspraak genoteerd te krijgen om andere exploitanten van sites te ontmoedigen.

    In de praktijk zouden de beklaagden uiteindelijk dan veel minder betalen, bij een eventuele schikking. Het wachten is dan nu op het sneeuwbaleffect waar Nintendo natuurlijk op hoopt.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    3 uur geleden zei Meh Meh:

    12 miljoen Zimbabwaanse dollars is geen probleem. Dat is maar €30,000,- met de huidige koers.

    Ik denk dat ze daar dan wel beter af waren geweest, maar de uitspraak komt van Edelachtbare Jennifer G. Zipps van de Federale rechtbank in Arizona en daar is 12 miljoen echt 12 Miljoen US $ 😁

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Drifter:

    Ik denk dat ze daar dan wel beter af waren geweest, maar de uitspraak komt van Edelachtbare Jennifer G. Zipps van de Federale rechtbank in Arizona en daar is 12 miljoen echt 12 Miljoen US $ 😁

    Dan zou ik mooi naar een land zonder uitleveringsverdrag vluchten. Zimbabwe misschien....
    Tenzij ik 12 miljoen kan missen, maar het lijkt mij sterk dat ze dat hebben.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    De volgende aanklacht van Nintendo is ook gestart.

    Nintendo heeft de persoon achter het beruchte Team Xecutor-hackergroep aangeklaagd die een hack hebben gemaakt voor de Switch die "niet te stoppen" was. Nintendo heeft de man achter Team Xecutor, Mikel Euskaldunak, en enkele andere teamleden voor de rechter gesleept om de piraterij een halt toe te roepen. Ze worden beschuldigd van het verkopen van illegale Nintendo Switch- en NES Classic-games en het aanbieden van modificatietools.

    Deze modificatietool wordt geïnstalleerd in de Nintendo-switch van een gebruiker in de vorm van een stuk software die de beveiliging van de spelcomputer omzeilt, samen met onbevoegde aangepaste firmware. Deze exploit maakt het mogelijk om illegale Nintendo Console-spellen te spelen, aldus Nintendo.

    Euskaldunak verkocht de modificatie via de Amerikaanse marktplaats Offerup in combinatie met SD-kaarten vol Switch games en Nintendo Classic games. Nintendo heeft aan de rechter gevraagd of alle SD-kaarten en aangepaste Switch-spelcomputers in beslag worden genomen en worden vernietigd. Daarnaast vraagt het bedrijf om een schadevergoeding. De hoogte daarvan is niet bekend.

    Bron; Torrentfreak

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ik heb die hele modificatie van de switch gemist. Van de DS was ik best op de hoogte met de R4 kaartjes. Maar ik wist niet dat iets soortgelijks ook op de Switch beschikbaar was. 

    Daar gaan we even in neuzen. Dank!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Och, R4-kaartjes. Die heb ik veel gebruikt in de Nintendo DS tijd. Me vrienden lekker gek maken 'dat spel wat je nu hebt, dat kan ik gratis spelen' :rofl:

    Ik wist ook niet dat er zoiets op de Switch beschikbaar was.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.
    Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

  • Nieuwe handleiding

  • Laatste nieuws

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Girev

    Geplaatst

    Een Overzicht van de Geschiedenis: De Evolutie van Videogamegraphics door de Jaren Videogames hebben sinds hun ontstaan een enorme transformatie ondergaan, van simpele, pixelachtige omgevingen naar complexe en meeslepende werelden die de verbeelding prikkelen. Voor veel gamers biedt het herbeleven van oudere titels in combinatie met hun moderne versies een duidelijk bewijs van deze indrukwekkende vooruitgang. In dit artikel bekijken we de evolutie van graphics binnen verschillende populaire franchises en onderzoeken we hoe technologische ontwikkelingen de spelervaring hebben beïnvloed. Indiana Jones – Van Pixelachtige Avonturen naar Fotorealistisch Realisme **Een Vergelijking van Graphics: Indiana Jones and the Emperor's Tomb (2003) vs. Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)** De oorspronkelijke game, "Indiana Jones and the Emperor's Tomb," viel op door zijn beperkte graphics en geluidseffecten, waardoor spelers hun fantasie moesten gebruiken. Daarentegen biedt "Indiana Jones and the Dial of Destiny" verbluffende karakteranimaties en gedetailleerde wapens, waardoor de iconische archeoloog tot leven komt als nooit tevoren. - **Karakteranimatie**: De animaties in de nieuwere game zijn vloeiend en sluiten perfect aan bij de prestaties van acteur Harrison Ford. - **Historische Nauwkeurigheid**: "Dial of Destiny" besteedt veel aandacht aan historische details, wat de betrokkenheid van spelers vergroot. De Invloed van Technologische Vooruitgang op Immersie en Gameplay De sprongen in graphics maken een diepere onderdompeling in het universum van Indiana Jones mogelijk. Verbeterde audiokwaliteit en animaties tillen de gameplay naar een hoger niveau, wat spelers nog meer bij de actie betrekt. Deze transitie laat zien hoe technologie klassieke games nieuw leven inblaast, waardoor ze relevant blijven in de snel veranderende wereld van gaming. Warhammer 40,000: Space Marine – Van Tactische Gevechten naar Epische Oorlogen **Een Vergelijking van Visuals: Space Marine (2011) vs. Space Marine 2 (2023)** De originele "Space Marine" verraste gamers met zijn vermogen om talloze vijanden tegelijk op het scherm te tonen. Echter, "Space Marine 2" tilt dit naar nieuwe hoogtes met duizenden tegenstanders, indrukwekkende omgevingsdetails en epische gevechtscenario's. - **Vijanden**: De spanning van het bestrijden van massale horden wordt versterkt door superieure graphics. De Evolutie van Visuele Fidelity De vooruitgang in textuurdetails, belichting en deeltjeseffecten maakt het verschil tussen de twee titels evident. Spelers ervaren nu de cinematografische schaal van oorlogvoering in "Warhammer 40,000," wat eerder niet mogelijk was. Naarmate de franchise evolueert, zullen verdere technologische doorbraken waarschijnlijk de verwachtingen van spelers definiëren in dit epische universum. Harry Potter – Van Eenvoudige Betoveringen naar Meeslepende Hogwarts **Een Vergelijking: Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002) vs. Hogwarts Legacy (2023)** De nostalgische ervaring van het verkennen van Hogwarts in "Harry Potter and the Chamber of Secrets" is onvergetelijk, maar "Hogwarts Legacy" herinterpreteert deze magie met adembenemende details. - **Omgevingsrealisme**: De indrukwekkende weergave van Hogwarts versterkt de verkenning en creëert een bijna tastbare ervaring. Immersie en Verkenning Grafische verbeteringen verdiepen de betrokkenheid van spelers, waardoor zij zich volledig kunnen onderdompelen in de omgeving en het avontuur. De verbeteringen maken het verkennen van Hogwarts niet alleen nostalgisch, maar ook spannend voor zowel nieuwe als oude fans. Tekken – Van Scherpe Polygonen naar Vloeiende Animaties **Een Vergelijking: Tekken (1994) vs. Tekken 8 (2024)** De originele "Tekken" had moeite met zijn beperkte graphics en animaties. In tegenstelling tot de voorganger toont "Tekken 8" nu vloeiende animaties en gedetailleerde karaktermodellen, terwijl het de unieke essentie van de serie behoudt. - **Karakterontwerpen**: Elk personage behoudt zijn unieke uitstraling, waarbij moderne updates zijn vermengd met nostalgische elementen. Balanceren van Nostalgie en Modernisering Het vinden van een balans tussen het behouden van de charme van het verleden en modernisering heeft de ontwikkeling van "Tekken" gekarakteriseerd. "Tekken 8" blijft trouw aan zijn oorsprong terwijl het de visuele aspecten naar een hoger niveau tilt. Meer dan Graphics: Gameplay, Verhaal en de Spelerservaring **Case Studies**: Hoe verbeterde graphics andere elementen van het spel versterken. Grafische upgrades hebben een aanzienlijke impact op gameplay en verhaalvertelling. Een voorbeeld is "Final Fantasy VII Remake," dat verbeterde visuals biedt die emotionele betrokkenheid vergroten. Daarnaast maakt "Prince of Persia" gebruik van de bijgewerkte graphics om gameplay-ervaringen te verbeteren. - **Meeslepende Werelden**: "S.T.A.L.K.E.R. 2" illustreert hoe rijke graphics een geloofwaardige en meeslepende omgeving kunnen creëren die de gameplay verbetert. De Grenzen van High-Fidelity Graphics Hoewel graphics aantrekkelijk zijn voor spelers, kan een te grote focus op visuele kwaliteit leiden tot prestatieproblemen en inconsistenties in gameplay. De essentie van gameplay en verhaal blijven cruciaal voor een succesvolle titel. Naarmate grafische technologieën zich ontwikkelen, moet de industrie blijven streven naar een balans tussen gameplay en visuele verbeteringen om verrijkte spelerservaringen te creëren. Conclusie De ontwikkeling van pixelgraphics naar fotorealistische omgevingen symboliseert de opmerkelijke evolutie van videogames. Visuele vooruitgang versterkt immersie en gameplay, maar een opgelegde balans met aandacht voor verhaal en spelerservaring is essentieel om gaming als kunstvorm te behouden. De toekomst belooft spannende mogelijkheden terwijl technologie blijft hervormen hoe wij spelen en interageren met onze favoriete titels. Bonussectie: Een Korte Blik op Racegames **Test Drive (1987) vs. Test Drive Unlimited: Een Visuele Revolutie in Racen** De vergelijking tussen het originele "Test Drive" en "Test Drive Unlimited" laat zien hoe de sprong van 2D-graphics naar fotorealistische weergaven het racegenre heeft getransformeerd. Deze evolutie onderstreept het belang van 3D-omgevingen en realistische voertuig dynamiek. - **Impact van 3D Graphics**: Deze transitie heeft nieuwe mogelijkheden voor gameplay gecreëerd, wat heeft geleid tot meeslepende ervaringen die voorheen ondenkbaar waren. De voortdurende evolutie van graphics in videogames weerspiegelt niet alleen technologische vooruitgang, maar ook een dieper inzicht in de spelerservaring. Terwijl we vooruitkijken, zal de zoektocht naar een balans tussen verbluffende visuals, meeslepende verhalen en boeiende gameplay de toekomst van gaming blijven definiëren.  
  • Recente actieve topics

×
×
  • Nieuwe aanmaken...