Spring naar bijdragen

Eregalerij

Gewaardeerde bijdragen

Inhoud met de hoogste reputatie waardering op 09/26/24 van alle content

  1. Sta inmiddels in de wachtrij voor de 30th anniversary PS5 Pro. Ziet er gaaf uit. Mocht ik naast het digitale net vissen, dan wordt het de normale PS5 Pro. De boel zal vast om 10 uur live gaan, denk ik.
    1 punt
  2. Ziggo, KPN en andere aanbieders van traditionele lineaire tv-diensten staan voor een uitdaging: het veranderende kijkgedrag van de consument. Uit recent onderzoek van Telecompaper blijkt dat steeds meer huishoudens, en sneller dan verwacht, hun traditionele tv-abonnementen bij providers zoals Ziggo en KPN opzeggen. Wat hiervoor in de plaats komt? Een overvloed aan streamingdiensten. Opvallend is dat een kwart van de gezinnen met kinderen maar liefst vier of meer streamingabonnementen heeft. De toekomst lijkt nog rooskleuriger voor streamingdiensten, aangezien meer dan een kwart (26 procent) van de respondenten aangeeft van plan te zijn hun lineaire tv-abonnement in de toekomst op te zeggen. De interesse in het zogenaamde 'cordcutting' is vooral groot onder gezinnen met kinderen. Negen procent van deze groep verwacht zelfs nog dit jaar hun traditionele abonnement te beëindigen, terwijl één op de vijf overweegt dit in de komende jaren te doen. Wat vaak over het hoofd wordt gezien, is het groeiende aantal mensen dat IPTV gebruikt; recente schattingen spreken van maar liefst 1 miljoen gebruikers. Deze groep, die ook wel "cordcutters" wordt genoemd, heeft toegang tot een veel groter aanbod via illegale IPTV-abonnementen dan via traditionele televisie. Veel zenders blijven onbenut, simpelweg omdat het aanbod overweldigend is. Een veelgehoorde frustratie onder kijkers is dat zij met een schotelantenne eenvoudig zenders uit buurlanden kunnen ontvangen, terwijl deze via de kabel vaak niet beschikbaar zijn. Dit roept vragen op over de toegankelijkheid en diversiteit van ons televisieaanbod. Het is essentieel dat we deze ontwikkelingen in de gaten houden en nadenken over hoe we de kijkervaring kunnen verbeteren, zodat iedereen kan genieten van de content die zij willen zien. De boodschap is duidelijk: traditionele tv-aanbieders moeten zich aanpassen aan de nieuwe realiteit. De consument verlangt naar meer keuze, flexibiliteit en de mogelijkheid om content te bekijken wanneer het hen uitkomt
    1 punt
Onze eregalerij is gezet op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...